-Drømmen om en liten spire-

PP 10 | CD 11 ❤️

Da var en kommet hjem igjen etter en innholdsrik time hos gyn. Alt i alt ser det greit ut. Han kunne se noen få cyster på eggstokkene, men ikke på langt nært som det var i 2015. Livmor og slimhinner ser bra ut. Meget behagelig gynekolog å ha med å gjøre. Følte at mine tanker og bekymringer ble hørt og jeg er kjempefornøyd. I første omgang starter jeg opp på Metformin 1000 mg x2 daglig. Jeg skal også ta blodprøver om en mnd for å bekrefte, evt avkrefte, at EL har vært. Mannen skal inn for spermprøve om ikke så lenge. Når prøvesvarene er klare og når vi får sett hvordan denne syklusen blir, får vi videre beskjed om planen videre. Per nå blir det nok noe for å fremkalle EL og se om vi får syklusen min litt mer stabil. Dersom det viser seg at det blir en lang syklus denne gangen, blir det mest sannsynligvis å prøve Provera.

Det er utrulig deilig å ha en liten plan framover, så nå er det bare å krysse fingrene for at det hjelper!
Sånn ellers er det ikke så mye nytt å meddele. Jeg begynner nok med å teste etter EL rund CD 15-16. Jeg har på følelsen på at dette kan bli en syklus med litt kluss, da tempen er overalt. Har i tillegg en del store vonde kviser rundt munn/hake, noe jeg bare får når hormonene mine er ute å kjører.

Så godt å høre at timen hos gyn var bra! også så deilig med en plan videre! Heier sånn på dere <3

PP 10 | CD 13 ❤️

Oii oii.. den her kvalmen altå :dead: Bivirkningene fra Metforminen har virkelig kicket inn enda jeg trapper rolig opp. Hittill har jeg bare merket kvalmen, og jeg håper det bare holder seg til det. Er det noe jeg takler veldig dårlig så er det nettopp det å være kvalm. Jeg har helt noia for å kaste opp. Jeg får seriøst panikkanfall dersom jeg trur jeg har omgangssyken.. Men jeg skal komme meg igjennom dette, for på andre siden av dette er det verdens beste premie :Heartred

Huffda, å være kvalm er jo noe av det værste, men som du sier premien gjør det verdt det :Heartred

Det går braaa :happy: venter på innkalling til sykehuset for å få sjekket om alt er som det skal med egglederene :nailbiting:

Huffda, å være kvalm er jo noe av det værste, men som du sier premien gjør det verdt det :Heartred

Det går braaa :happy: venter på innkalling til sykehuset for å få sjekket om alt er som det skal med egglederene :nailbiting:
Kan virkelig ikke fordra å være kvalm:hilarious: Jeg blir helt slått ut! Måtte holde meg hjemme fra jobb her om dagen. Jeg er meget spent på om hvordan kveldsvakta blir å gå i morgen!

Oii, spennende! Håper alt er i orden med de og at det snart blir baby på dere!:Heartred

Hvor er du i løypa nå? :Heartred
Ut i fra FF er det EL i morgen:) Jeg har ikke orket bruke EL-tester denne mnd, og det har vært litt deilig egentlig :) Men jeg kjenner at det jobber der nede om dagen, så jeg trur nok det stemmer. Jeg håper i alle fall det :hilarious: :Heartred

Så godt og høre at du er fornøyd med gyn-timen og at dere har en plan! :) Håper det hjelper og at det veldig snart er din tur til og få en liten ❤️

Håper kvalmen har avtatt litt nå :)
Kvalmen har heldigvis gitt seg en del, så det er mye lettere nå! I morgen skal det tas blodprøver for å se om EL har vært, noe jeg ikke trur jeg har hatt denne PP'n. Også skal mannen ta en spermtest på fredag, så det blir jo spennende! :Heartred

PP 10 | CD 45 ❤️

Nå syntes jeg at tanta bare skal komme, slik at vi kan starte en ny PP... Jeg fant aldri EL denne gangen, og for å være helt ærlig så har jeg gitt litt f... Men vi har lagt inn aksjer litt her og litt der, så håpet har jo vært der, men med blenda tester og en del menssmerter de siste dagene så er håpet nå ganske små. Datt liksom litt ut av det meste denne PP'n, til og med tempingen. Jeg venter spent på tlf i fra gyn denne uken for svar på blodprøver, celleprøver, spermtest og ikke minst hva planen blir framover. Satser på at de faktisk ringer selv uten at jeg trenger å purre, men jeg har jo mine tvil.

Jeg begynner å bli sliten nå kjenner jeg. Jeg føler meg ganske alene oppi alt dette. Egentlig om alt når jeg tenker meg om. Mannen har sine egne problemer om dagen og jeg vil ikke gjøre ting tyngre for han nå når han endelig er i behandling. Jeg har spurt han om hva han egentlig syntes om denne prøvingen og alt jeg får til svar er "du vet jo bekymringene mine..". Jeg vet bare en liten brøkdel av de for han vil liksom ikke slippe meg inn eller utdype...

PP 11 | CD 2 ❤️

Da er vi gått inn i vår 11 PP. Det er egentlig helt sykt å tenke på! TR kom i går, så forrige syklus endte på 45 dager. Til min store overraskelse ringte gyn meg i går. Jeg fikk bekreftet at EL hadde vært og at det så veldig bra ut. Mannen sin sædprøve var normal, og det er ingenting å utsette på celleprøven min. I utgangspunktet så er prognosene for at vi skal få dette til veldig bra. Siden syklusene mine er delvis lange og uregelmessig ble vi enige om å prøve stimulering og jeg starter opp med Letrozol, noe jeg er veldig motivert for å prøve. Jeg har hatt veldig problemer med å få noen ordentlige positive EL-tester etter at vi startet opp med prøvingen igjen. Dette har gjort det veldig vanskelig for oss å treffe på EL, og det har vært veldig tungt for oss med tanke på mannens vanskeligheter med å komme. Vi er derfor litt avhengig av en mer stabil syklus, så jeg håper virkelig at dette vil hjelpe oss!

Så.. Det blir spennende tider framover. Jeg er litt mer rolig nå som jeg har informasjon og en plan å forholde meg til.
Heldigvis fikk jeg startet opp med Letrozol allerede denne syklusen! :D

Back
Topp