-Drømmen om en liten spire-

Da er dere rimelig ferske da. :) Jeg skal prøve på kvalifiseringsprøven som man må ha for å kunne starte på retrieverjaktprøver. Den er egentlig ikke så vanskelig, men hunden bør jo ha en viss anelse om hva gå fot er. Frøkna mi kommer nok til å dra ut på snuser'n tenker jeg. :p
Aah, skjønner :) Krysser fingrene for at det går greit da!

PP 8 | CD 13

Tja... Da har jeg fått vært hos legen for videre henvisning ooog jeg er litt usikker på hva jeg tenker om den timen altså.. Jeg ville bare ha en henvisning til gyn, men før jeg visste ordet av det er vi blitt henvist til Fertilitetspoliklinikken (IVF) i Tromsø.. Først tenkte jeg ikke så mye over det, men utover kvelden og etterhvert som jeg har lest mer og mer er jeg litt usikker på om hva det egentlig innebærer.. og ikke minst hva er det egentlig de tilbyr? For vi er ikke der at det er IVF og alt det der som er det neste steget for oss. Jeg har egentlig litt vondt i magen for alt dette her kjenner jeg, og jeg har aller mest bare lyst å kontakte en privat gyn i byen nå til å begynne med. Men så var det dette med den prisen da. 1500 kr er mye peng når en går på aap :rolleyes: Ugh... jaja.. Jeg får vell bare vente og se.. :wideyed:

Tenker det er bedre å få fert til å sjekke enn gyn, skal ikke se bort ifra at de vet hva de gjør :p

Tenker det er bedre å få fert til å sjekke enn gyn, skal ikke se bort ifra at de vet hva de gjør :p
Joda, jeg trur det. Har sovet litt på det og er litt mer fortrolig med det nå. Så da er det bare å vente på en evt innkallelse da:p

❤️PP 8 | CD 15❤️

Nå er det under en uke igjen til forventet EL. Testene er fortsatt veldig svake, men det er nå enda en liten stund til igjen. Av erfaring så blir de ikke særlig sterke før dagene rett før EL. Jeg kjenner dog at det jobbes der nede nå, særlig høyre siden:)
Så jeg har et håp om at EL er i rute! Tempingen denne PP'n har virkelig vært et hærk må jeg si :hilarious: Det er to dager jeg har måtte discarde to av målingene. Ene natta sov jeg ikke i det hele tatt nesten og den andre hadde jeg vært på julebord, såå:rolleyes:
Ellers er det ikke så mye nytt her at det gjør noe.. Vi venter spent på den henvisningen, men i mellomtiden koser vi oss med hundetrening og husvask :p

PP8(2)CD14M.jpg

47680452_2183954844994325_8478890007858249728_n.jpg

❤️ PP 8 | CD 23 ❤️

Komman kroppen! Hva er det du holder på med nå da? :rolleyes:
Syntes liksom ikke at EL-testene mine blir så veldig sterke. Jeg har jo hatt veldig kort vindu for positiv EL-test tidligere, men nå har jeg testet ca tre ganger om dagen den siste uken og det er fortsatt ingen positiv test å vente. I natt gjorde tempen et hopp til der den pleier å ligge når jeg har EL, i tillegg til at jeg hadde skikkelig EL-smerter i går. Så jeg vet ikke hva jeg skal tru lenger jeg :shifty: MEN om ikke EL har vært er jeg ganske sikker på at den er her rett rundt hjørnet.. I dag var EL-slimet på plass, selv om det kan ha vært noe rester etter i går. Vi fikk nemlig endelig til å legge inn aksjer! :wideyed: Jeg er sååå happy at jeg nesten ikke bryr meg om svake EL-tester og alt det der:D Nå gjelder det bare å se om vi klarer å fortsette den gode trenden! Åh! Jeg holdt på å glemme det, men jeg har fått time på sykehuset den 22. Februar. :D:D Gjett om jeg gleder meg!

PP8(2)CD23.jpg

Den her styrken har den vært på nå den siste uka. Måtte den bli positiv snart!

PP 8 | CD 29 | 5-7 DPO ❤️

Endelig over i DPO-dagene! Vell trur jeg da.. Tempen er ikke så høy som den pleier å være. Vanligvis ligger jeg på rund 36,5, mens nå er jeg helt nede i 36,2-3. FF mener i alle fall at EL har vært, så vi får bare se hva som skjer videre. Jeg må innrømme at jeg er meget spent på denne PP'n. Nå er det jo lenge siden jeg har hatt en aktiv PP gående, men det er noe som er annerledes denne gangen. Det er veldig vanskelig å forklare egentlig. Til tider føles det ut som om jeg har noe tungt inne ved livmoren, i tillegg til at det stikker enkelte ganger. Liksom litt sånne sviende stikk. Sånn har det vært i flere dager nå!
Ellers har jeg symptomer som:
❤️ Små kvalme innimellom
❤️ Trøtt og sliten
❤️ Stikkende/Sviende følelse ved livmoren, ståler av og til ned på innside av lårene
❤️ Menslignende kramper
❤️ Hodepine
❤️ Tunghetsfølelse ved livmor
❤️ Halsbrann fra 7 DPO
❤️ Luftig

Kjenner jeg meg selv rett så er det vell bare jeg som kjenner litt for godt etter og innbiller meg disse tingene. Det har skjedd før så..
Det som jeg syntes er veldig rart er at puppene mine ikke er ømme i det hele tatt. Det har de alltid vært i DPO-land. Jeg veksler mellom å tru at jeg faktisk kan være gravid til at jeg tviler noe veldig. I kveld har jeg begynt å få det som kjennes ut som menssmerter og jeg kjenner at håpet minsker veldig. Det føles ut som om mensen skal komme når som helst.
Jeg tenkte kanskje å teste i morgen, men jeg vet ikke om jeg tørr, det føles veldig tidlig enda og jeg kjenner at fallhøyden er litt stor nå. Så vi får se! Spennende er det i alle fall :)

PP 8 | CD 30 | 6-8 DPO ❤️

Ugh, jeg kjenner at jeg ikke har så stor tru på at det har klaffet i det hele tatt.. Jeg har såå lyst til å teste, men jeg tørr ikke. Har ikke så mye symptomer nå lenger heller. :rolleyes:

PP 8 | CD 30 | 6-8 DPO ❤️

Ugh, jeg kjenner at jeg ikke har så stor tru på at det har klaffet i det hele tatt.. Jeg har såå lyst til å teste, men jeg tørr ikke. Har ikke så mye symptomer nå lenger heller. :rolleyes:
Jeg hadde ordentlige menssmerter da jeg ble gravid begge gangene :happy: syns du skal teste, jeg :D

PP 8 | CD 37 | 8-13 DPO ❤️

13 DPO og fortsatt ingen tegn til TR eller noen positiv test. FF mener at EL kan ha vært på CD 29 i stedet for CD 23. I så fall har vi bommet ganske kraftig på EL og sjangsen for en liten spire denne gangen er minimal. Jeg er ganske sikker på at EL har vært da jeg har ligget ganske så høyt i tempen den siste uken. Skuffende er det jo, men det går greit. Vi venter bare på at TR skal dukke opp slik at jeg kan starte opp på PP 9. Vi rekker forhåpentligvis en PP til før gyn timen den 22. Februar. :)

Planen for neste PP blir:
❤️ Fortsette med grapefrukt juice
❤️ Starte opp med EL-testing fra CD 12
❤️ Fortsette å tempe for å bekrefte EL
❤️ Ha sex litt flere dager - Litt lenger enn vi kanskje vi selv trur så lenge kroppen er så uregelmessig.
❤️ Forbedre kostholdet mitt - Litt mer variert og mindre koffein

Jeg håper virkelig at spiren sitter snart for deg :happy: Kanskje hcg stiger sakte hos deg. Det er ikke over før tr melder sin ankomst :happy:

PP 9 | CD 3 ❤️

Da er endelig tanta kommet og vi er i gang med en ny PP! Jeg er riimelig lei av ustabile sykluser nå.. Heldigvis går dagen fram mot den 22. Februar ganske fort. Jeg har begynt å kjenne litt på presset for å bli gravid nå. Svigermor sender meg støtt og stadig bilder av forskjellige babystrikk som hun har laget og hinter noe voldsomt. I tillegg har yngste svigerbror begynt å snakke om å få barn med kjæresten hannes, noe jeg syntes er galskap da hun ikke en gang bor i Norge.. Ugh!

Last edited:
Koselig å høre fra deg igjen! :D
Tja, vi er inne i våres 9. aktive PP. Det skulle ha vært så mange mer, men det er PP hvor vi ikke har fått til å legge inn aksjer i det hele tatt. Mannen har slitt skikkelig det siste året, så jeg har ikke regnet de PP i det hele tatt. Syklusene mine er også blitt skikkelig uregelmessig. Bare det siste året har det variert fra 25 til 90 dager. Så det er noe som ikke stemmer. Jeg har testet etter EL de siste tre syklusene mine og kommer til å gjøre det denne gangen, men jeg har ikke fått noen positiv EL test i det hele tatt så jeg føler jeg ikke har kontroll i det hele tatt. Jeg får heller ikke noe ut at tempingen lenger da det er så ustabilt og svingende i temperatur.

Helsa mi ellers er så som så. De plagene jeg har vært operert går det veldig greit med, men det har gitt andre plager som vond rygg og isjas symptomer :( Men utenom det er ting i orden! Håper jeg da :rolleyes: Er såå spent på gyn timen og håper virkelig vi kan få litt hjelp nå som aksjeleggingen ikke er sånt en problem lenger!:)

Hvordan går det med dere? Og gratulere med vell overstått til frøkna deres! :D Det er helt sykt å tenke på at hun er ett år! Det virker liksom ikke så lenge siden du fikk positiv test liksom :eek::Heartred

Back
Topp