dollface

LittleMonkey skrev:
Herreguuuuuuuuuuuud

vanskelig?
jeg skal gå ned og ha stirrekonk med ovnen igjen, men er tilbake med førstehjelp og bilde etterpå

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
Herreguuuuuuuuuuuud

vanskelig?
jeg skal gå ned og ha stirrekonk med ovnen igjen, men er tilbake med førstehjelp og bilde etterpå

Nåla er tykk og garnet er tynt.. Flott kombinasjon. 

Kjenner jeg blir drit sur..

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:
Herreguuuuuuuuuuuud

vanskelig?

Nåla er tykk og garnet er tynt.. Flott kombinasjon. 

Kjenner jeg blir drit sur..

hvis du har mye garn med samme farge, så kan du bruke to nøster da, og hekle med to tråder...? Hvis du skjønner? Da blir det litt tykkere.. Du har to tråder som om det er en..

Da må jeg begynne på nytt da.... Hmmm.. Kanskje det er lettest å gjøre det.
Men det er ikke så enkelt å få til noe her, for mini og hunden er uvenner, så jeg må være fredsmegler.....

LittleMonkey skrev:
Men det er ikke så enkelt å få til noe her, for mini og hunden er uvenner, så jeg må være fredsmegler.....

hehe.. sett de i hvert sitt bånd? :P

vel, når du har fått til dette er det
3. runde:
Snu arbeidet og hekle 1 luftmaske
så hekler du 1 fastmaske i hver stav (de stavene du heklet på forrige runde altså) og 2 fastmasker i hver av buene som ble til når du heklet luftmasker på forrige runde. Dette gjør du hele veien ut, og totalt skal du hekle 78 fastmasker.

Dollface skrev:

mammatileijente skrev:
Bare nysgjerrig.. hva skal du hekle? ;)

det skal bli en jakke - babyjakke :) i følge min oppskrift iallefall.. haha..

Hehe.. hørtes vanskelig ut;)

Da håper jeg at du LittleMonky har heklet før;) Eller er det lett å gå fra bestemorruter til jakke?

Håper på å se resultat når du er ferdig;)

Lykke til begge to;) Du også Dollface.. med å forklare over nett;)

mammatileijente skrev:

Dollface skrev:

mammatileijente skrev:
Bare nysgjerrig.. hva skal du hekle? ;)

det skal bli en jakke - babyjakke :) i følge min oppskrift iallefall.. haha..

Hehe.. hørtes vanskelig ut;)

Da håper jeg at du LittleMonky har heklet før;) Eller er det lett å gå fra bestemorruter til jakke?

Håper på å se resultat når du er ferdig;)

Lykke til begge to;) Du også Dollface.. med å forklare over nett;)

Jeg heklet denne med kun litt telefonisk hjelp fra mamma etter å ha heklet 4-5 bestemorsruter. Leste oppskriften for henne, hun forklarte sånn jeg forklarer skriftlig nå. Jeg begynte på nytt sikkert 20 ganger før jeg endelig fikk det til, men jakka ble fort ferdig, og venter på magedyret :)

Curlysue - nei, den er fra en bok jeg har lånt.. og kopiert...... :P

Dollface skrev:

LittleMonkey skrev:

hehe.. sett de i hvert sitt bånd? :P

vel, når du har fått til dette er det
3. runde:
Snu arbeidet og hekle 1 luftmaske
så hekler du 1 fastmaske i hver stav (de stavene du heklet på forrige runde altså) og 2 fastmasker i hver av buene som ble til når du heklet luftmasker på forrige runde. Dette gjør du hele veien ut, og totalt skal du hekle 78 fastmasker.

Vi tok turen ut og aket litt. Sånt gjør jaggu godt. 
Begynner på nytt nå, også skal jeg og mini bade voffærn før jeg legger mini for kvelden, så jeg blir ikke ferdig med en gang..

Hva er det egentlig jeg holder på med nå? Er det den ene siden foran? :p

Mammatileijente: Jeg har heklet ca 20 bestemorruter. Sist jeg heklet var i fjor vår..

det du holder på med er nakken.. jakka hekles i en del + ermer, og man begynner på toppen - altså i nakken :)

jepp, den blir bua :)
nesten så jeg får lyst å hekle den jeg og... hmm.. har jeg noe passende garn da troooo....

Currrlysue skrev:
Åååh den var fin!!:) legger du ut alt hær etterhvert?!:p

jepp.. skritt for skritt så apekatten får det med seg
kan legge hele oppskriften ut sånn at de som kan lese oppskrifter ikke trenger følge teskjeforklaringa... haha..

jaggu, dette skal jeg prøve på!!!

LittleMonkey skrev:
Hva mener du med "snu arbeidet" ? Må jeg ikke snu for hver rad da?

jo.. jeg bare skrev det for det sto i oppskriften... men korrekt, man gøjr det for hver rad..

kan du forklare dette litt annerledes?
Har begynt, men skjønner ikke helt det at jeg skal hoppe over to masker...blir litt rart...

4 rad; hekle fastmasker hele raden ut, totalt 78 fastmasker.

5 rad: Hekle fastmasker hele raden ut, i tillegg skal du øke med 2 fastmasker jevnt fordelt på raden slik at du totalt får 80 fastmasker når du kommer til andre enden.
For å øke med en, så hekler du to fastmasker i en fastmaske - see?
Jevn økning = La det være ca like mange masker mellom hver økning. Eller øk på starten og slutten av raden :)

Currrlysue skrev:
Åååh. Jeg får ikke 19Omganger!:p altså det går jo opp i opp å hoppe over 2 og 2 luftmasker mellom de neste stavene. Så da øker jeg jo ikke?!:o

jeg slet lenge med å få til den der... skal se om jeg får forklart/tatt bilde mens jeg gjør det... bare vente bittelitt til krapylet har roet seg og jeg finner garn :D

Back
Topp