Din HCG på blodprøven

Var på tidlig ul 7 oktober, og da var det for tidlig, så det var bare en liten prikk på 1mm. Legen bestemte da at jeg skulle måle hcg for å se om økning.
Litt usikker på EL datoer her men har en liten aning pga EL-symptomer.
22 DPO -5734
24 DPO - 12379
Vil si det er en ganske grei økning. Spent på ny ul den 25 oktober:)

Da må du ha vært veldig tidlig på UL!!

Da må du ha vært veldig tidlig på UL!!
Fertilitetsavdelingen som ville ha meg inn allerede da. De regner jo fra første dag i siste mens, og da hvis det regnes slik var jeg 6+2. Men hvis jeg regner fra da jeg tror jeg hadde EL så var jeg nok bare 5+1. jeg gikk på letrozol, og da kan man visst få sen eggløsning.

Fertilitetsavdelingen som ville ha meg inn allerede da. De regner jo fra første dag i siste mens, og da hvis det regnes slik var jeg 6+2. Men hvis jeg regner fra da jeg tror jeg hadde EL så var jeg nok bare 5+1. jeg gikk på letrozol, og da kan man visst få sen eggløsning.

1mm høres riktig ut ifht til 5+1!
Ja, det blir jo feil å regne fra første mens dag når man vet ca når eggløsning er. Fine hcg tall da!!

Jeg har mistet troen..:smiley-angry017
Så nettopp svaret på siste hCG og ble så skuffet.
17dpo 419
19dpo 754

Det er nesten nøyaktig 48 timer mellom dem, og det er jo IKKE dobling engang :smiley-angry017

17dpo 419
19dpo 754

Det er nesten nøyaktig 48 timer mellom dem, og det er jo IKKE dobling engang :smiley-angry017
Er ikke det fortsatt innenfor normalen da? Tror alt fra 30 - 72 timer er innenfor normalen ved hcg under 1200.. altså store variasjoner.

Jeg har kun hatt 22% økning fra 4080 til 4935 over 2 døgn, med 7.3 dager fordoblingstid. Så jeg er definitivt utenfor normalen... Var derimot til TUL og alt så fint ut der.

Tror ikke du skal bekymre deg altfor mye med den stigningen :Heartred

4+1 - hcg 158

Er ikke det litt lavt? Har sett på tabeller men syntes fortsatt det er litt lite. Hadde SA i juli. Lavt stoffskifte og høy alder i tillegg:sorry:

Tok ny hcg i dag, så håper på bra økning.

17dpo 419
19dpo 754

4+1 - hcg 158

Er ikke det litt lavt? Har sett på tabeller men syntes fortsatt det er litt lite. Hadde SA i juli. Lavt stoffskifte og høy alder i tillegg:sorry:

Tok ny hcg i dag, så håper på bra økning.
Jeg har også fått lave verdier, 161 på 17 dpo (4+3) og 662 på 21 dpo (5+0). Fått mange betryggende tilbakemeldinger fra andre som har hatt lavt og det har gått fint :Heartred Fokuset dems har vært på å følge sin egen stigning og ikke henge seg for mye opp i hva eksakt tall det er. Det er jo selvsagt ingen garanti, og det kan jo gå galt uansett hvilken hcg du har..... :Heartred Eneste vi kan gjøre er å være tålmodige litt til. Men tiden går fryktelig sent og jeg leter selv febrilsk etter symptomer på at det utvikler seg...

Er ikke det fortsatt innenfor normalen da? Tror alt fra 30 - 72 timer er innenfor normalen ved hcg under 1200.. altså store variasjoner.

Jeg har kun hatt 22% økning fra 4080 til 4935 over 2 døgn, med 7.3 dager fordoblingstid. Så jeg er definitivt utenfor normalen... Var derimot til TUL og alt så fint ut der.

Tror ikke du skal bekymre deg altfor mye med den stigningen :Heartred
Jeg har også fått lave verdier, 161 på 17 dpo (4+3) og 662 på 21 dpo (5+0). Fått mange betryggende tilbakemeldinger fra andre som har hatt lavt og det har gått fint :Heartred Fokuset dems har vært på å følge sin egen stigning og ikke henge seg for mye opp i hva eksakt tall det er. Det er jo selvsagt ingen garanti, og det kan jo gå galt uansett hvilken hcg du har..... :Heartred Eneste vi kan gjøre er å være tålmodige litt til. Men tiden går fryktelig sent og jeg leter selv febrilsk etter symptomer på at det utvikler seg...
Takk for svar, begge to❤️
Har bare lest så mye om at det skal dobles hvert andre døgn, og jeg orker ikke å måtte gå gjennom enda et tapt svangerskap :sorry: å være gravid for 6. gang får være nok.
Fikk heldigvis snakket med gyn.kontoret, og de forsto bekymringen og rekvirerer ny prøve til fredag. Da bør den jo være over 1400-1500?
Må bare smøre meg med tålmodighet, selv om jeg helst vil spole fram til desember.

Okay nå må jeg nesten høre litt her.
Mine tidligere målinger har sett slik ut:
9 DPO: 11
11 DPO: 38
15 DPO: 330
16 DPO: 548

I går 24dpo tok jeg en ny hcg og fikk nå svar om at den var på 17 181!
Jeg regnet meg frem til ca 8-9000 ved dobling hver andre dag fra 16dpo.

Noen andre som har opplevd samme eller som vet om dette er normalt?

Var å tok blodprøve nå akkurat, hvor lang tid tok det før dere fikk svar?
Har ikke hatt noen TR siden SA så det er vanskelig å vite hvor langt jeg er på vei… Hvis vi regner fra SA kan jeg være 7+2. men kan være alt fra 5-7 uker på vei.

Har ikke hatt noen TR siden SA så det er vanskelig å vite hvor langt jeg er på vei… Hvis vi regner fra SA kan jeg være 7+2. men kan være alt fra 5-7 uker på vei.
Det er individuelt fra sted til sted. Noen får svar samme dagen andre ikke. Her får jeg svar dagen etter

Jeg pleide å få etter 2-3 timer når jeg tok på Ahus!

14dpo - 167

Legen mente den burde være høyere nå, så ble veldig bekymret av telefonen. Men ser flere her inne ligger rundt det samme som meg på samme tid, så håper jo hun bare er litt ekstra forsiktig med å gi meg håp pga historikken min :smiley-angelic001 Blir ny blodprøve på mandag

14dpo - 167

Legen mente den burde være høyere nå, så ble veldig bekymret av telefonen. Men ser flere her inne ligger rundt det samme som meg på samme tid, så håper jo hun bare er litt ekstra forsiktig med å gi meg håp pga historikken min :smiley-angelic001 Blir ny blodprøve på mandag
Er det første hCG målingen du tar? ❤️

14dpo - 167

Det skjønner jeg ingenting av! 167 på 14 dpo er kjempebra! Har du målt tidligere og fått lav stigning? Og du er sikker på at du er 14 dpo?

Back
Topp