Dette irriterer oss akkurat nå!

Altså, jeg skal ikke klage på at baby sparker og beveger seg masse, men er det flere enn meg som synes det er skikkelig vondt innimellom nå? Noen av sparkene opp mot navlen og ut i sidene må jeg holde i mot for å prøve å hindre at det gjør så vondt, og når han presser nedover i bekkenet stikker det skikkelig. Folk rundt meg skvetter jo hver eneste gang jeg krøker meg sammen og sier "au!" og tror det skal fødes på sekundet.

Altså, jeg skal ikke klage på at baby sparker og beveger seg masse, men er det flere enn meg som synes det er skikkelig vondt innimellom nå? Noen av sparkene opp mot navlen og ut i sidene må jeg holde i mot for å prøve å hindre at det gjør så vondt, og når han presser nedover i bekkenet stikker det skikkelig. Folk rundt meg skvetter jo hver eneste gang jeg krøker meg sammen og sier "au!" og tror det skal fødes på sekundet.
Ja, noen ganger må jeg faktisk si au og lage lyd. Spesielt opp mot ribbeina men også nedover som du skriver. Glad for tegn til liv, men ouch!

• Liker
Reactions: TKW
Sliter med det samme selv. Jeg lager også ofte lyd og syns det er vondt. Jeg kan plutselig bli kvalm hvis bevegelsene er heftige og varer ei stund som jeg syns det ofte gjør.

• Liker
Reactions: TKW
37+4, bekkenløsning, sover dårlig, tung, nedpress, sliten.

Mannen har jobbhelg og blir borte 11 timer i dag og 11 timer i morgen på dagtid. Jeg er alene med to under 4 år, og har bedt om hjelp - for en måned siden både lørdag og søndag.

I dag kommer et vennepar med barn, som i går meldte at de kommer kl. 13.00 (mens minste sover lur) og blir til mannen kommer hjem kl. 17.30. Det er 4,5 time av de 11 han er borte…

I morgen kommer ei venninne uten barn. Hun vil ikke bli med i bursdagen på en gård med geiter (pga. mye fremmede folk - noe nesten alle er for oss også), så hun drar hjem kl. 13.00, mens minste uansett sover lur. Så jeg får hjelp fra ca. Kl. 09.00 til 13.00 (men trenger egt. ikke fra kl. 12.00 når jeg bare har rolige eldste, siden minste sover), så der får jeg hjelp 4 av 11 timer jeg har bedt om hjelp.

Eldste har blitt forkjøla og har hosta i heeele natt. Jeg har ikke sovet i det hele tatt. Mannen drar om fire minutter, og jeg ligger og griner i senga over manglende hjelp når jeg ber om det, og syns synd på meg selv…

37+4, bekkenløsning, sover dårlig, tung, nedpress, sliten.

Mannen har jobbhelg og blir borte 11 timer i dag og 11 timer i morgen på dagtid. Jeg er alene med to under 4 år, og har bedt om hjelp - for en måned siden både lørdag og søndag.

I dag kommer et vennepar med barn, som i går meldte at de kommer kl. 13.00 (mens minste sover lur) og blir til mannen kommer hjem kl. 17.30. Det er 4,5 time av de 11 han er borte…

I morgen kommer ei venninne uten barn. Hun vil ikke bli med i bursdagen på en gård med geiter (pga. mye fremmede folk - noe nesten alle er for oss også), så hun drar hjem kl. 13.00, mens minste uansett sover lur. Så jeg får hjelp fra ca. Kl. 09.00 til 13.00 (men trenger egt. ikke fra kl. 12.00 når jeg bare har rolige eldste, siden minste sover), så der får jeg hjelp 4 av 11 timer jeg har bedt om hjelp.

Eldste har blitt forkjøla og har hosta i heeele natt. Jeg har ikke sovet i det hele tatt. Mannen drar om fire minutter, og jeg ligger og griner i senga over manglende hjelp når jeg ber om det, og syns synd på meg selv…
Uff, sender all mulig sympati din vei og styrke til å komme gjennom helga :Heartred :HeartredKjipt av de som skulle hjelpe at de ikke kan likevel så mye som tenkt!

Nå begynner helgene virkelig å bli tunge. De timene på ettermiddagen etter skole og barnehage går stort sett greit, når ungene er slitne og vi kan fylle tiden med middag, TV-kos og de leker sammen en stund. Men hele dager med to aktive gutter? I dag har vi vært i svømmehallen, laget spagetti til lunsj, lekt med togbane i "hundre" timer, vært på lekeplass for å se litt sol, og nå har vi spist middag - og fremdeles er det to timer til yngste skal i seng! Og så er det en hel dag igjen i morgen! Begge foreldrene mine har reist på sine respektive hytter, så hvis fødsel starter nå må jeg tilkalle lillesøster som barnevakt og dra på føden alene. Det er ikke veldig problematisk, men jeg hadde jo håpet å få selskap da... Ingen tegn til nært forestående fødsel dog, så akkurat det går nok bra. Men hva vi skal fylle morgendagen med vet jeg virkelig ikke, når kroppen er tung som bly og jeg nesten ikke orker å stå oppreist før lenge etter lunsj. Kanskje jeg må krype til korset og dra på Leos Lekeland. Det frister ikke!

Uff, sender all mulig sympati din vei og styrke til å komme gjennom helga :Heartred :HeartredKjipt av de som skulle hjelpe at de ikke kan likevel så mye som tenkt!
Takk! Ble verre enn jeg trodde i dag… begge ungene er syke, og nå i kveld med feber og atferd deretter… «hjelpen» jeg spurte om å hjelpe meg med mannens 11-timers fravær endte opp med å komme 2,5 time før mannen kom hjem fra jobb, og bare den ene voksne kom fremfor to som de sa til meg… «Fordelen» med at ungene er syke er at de ikke kan gå i bursdag i morgen, og dermed vil kanskje hjelpen i morgen være lenger hos oss - hvis hun vil risikere å bli syk da…

Jeg, samboer og sønnen har fått bronkitt...tror jeg. Og det kan jo vare og vare. Har så lite lyst til å føde mens jeg hoster til jeg spyr.

Toåringen har vært syk siden torsdag, men viste bedring i går. Sendte i bhg i dag. Etter tre timer tinger de og sier han har diare (basert på en bleie med løs avføring) og at han ikke kan i bhg på to døgn, altså må han bli hjemme ut uka. Greit nok, hvis han faktisk hadde diaré! (Def. Tre eller flere tømminger med vanntynn avføring). Nå har han vært hjemme i hele dag og ikke bæsja en eneste bleie. Han har spist normalt og godt og ikke vist tegn til smerte. Men de har jo pålagt meg å holde ungen hjemme i to dager. Selv har jeg bronkitt og bekkenløsning. Samboer startet ny jobb denne uka, så synes ikke han kan ta seg fri. Jeg gråt på vei til barnehagen i dag og er redd jeg kommer til å være utslitt når jeg føder. Veldig sliten nå.

Er så driiiiit lei familie som ikke holder løfter :dead:
Det er én person som har fått vite dato for planlagt KS, og nå er det spredt rundt. Hun fikk ettertrykkelig beskjed om å ikke røpe noe til noen! Før hun fikk vite dato.

Er det så vanskelig..? :dead:

Er så driiiiit lei familie som ikke holder løfter :dead:
Det er én person som har fått vite dato for planlagt KS, og nå er det spredt rundt. Hun fikk ettertrykkelig beskjed om å ikke røpe noe til noen! Før hun fikk vite dato.

Er det så vanskelig..? :dead:
Så utrolig dårlig gjort! Jeg hadde blitt så skuffet selv om det skulle være hemmelig. Lykke til :)

Typisk at det kommer på natten! Veldig kjedelig når man trenger søvn.
Jeg er helt utslitt når ungene står opp, heldigvis har mannen levert de på skole og i bhg denne uken, så jeg får hvilt videre på morgenen. Hvordan kan dette være kroppens måte å bli klar til fødsel på? Blir jo utslitt før fødselen :o

Jeg er helt utslitt når ungene står opp, heldigvis har mannen levert de på skole og i bhg denne uken, så jeg får hvilt videre på morgenen. Hvordan kan dette være kroppens måte å bli klar til fødsel på? Blir jo utslitt før fødselen :o
Ja, det er helt håpløst. Min bhg påstår jo at min sønn har diare og krever at han er hjemme ut uka. Han er i full vigør og det er ikke lett å underholde ham eller lade opp til fødsel med bronkitt og bekkensmerter. Håper det snart er over for oss begge.

Ja, det er helt håpløst. Min bhg påstår jo at min sønn har diare og krever at han er hjemme ut uka. Han er i full vigør og det er ikke lett å underholde ham eller lade opp til fødsel med bronkitt og bekkensmerter. Håper det snart er over for oss begge.
Er så irriterende når de drar den konklusjonen etter ei bleie! Skjønner godt du er frustrert. Vært borti det samme med mine barn tidligere. Når ungen faktisk ikke er sjuk er det bare :o :o

Back
Topp