Dette er oss

Hei. Jeg er kommet i en situasjon hvor jeg er blitt gravid og jeg er ikke sammen med barnefaren, vi har hatt et «friends with benefits» forhold en god stund.
Jeg er bare 6 uker på vei. Jeg har lyst på barn men barnefaren har allerede barn fra før og ønsker ikke noen unge i denne situasjonen vi er i nå, og den ser jeg. Jeg vil på en måte ikke ta abort heller da jeg føler jeg tar et liv og kommer mest sannsynlig til og angre. Noen som er eller har vært i samme situasjon og har noen tanker angående dette?? Er Ganske stresset akkurat nå. Håper dere kan komme med noen gode råd..
 
Hei. Jeg er kommet i en situasjon hvor jeg er blitt gravid og jeg er ikke sammen med barnefaren, vi har hatt et «friends with benefits» forhold en god stund.
Jeg er bare 6 uker på vei. Jeg har lyst på barn men barnefaren har allerede barn fra før og ønsker ikke noen unge i denne situasjonen vi er i nå, og den ser jeg. Jeg vil på en måte ikke ta abort heller da jeg føler jeg tar et liv og kommer mest sannsynlig til og angre. Noen som er eller har vært i samme situasjon og har noen tanker angående dette?? Er Ganske stresset akkurat nå. Håper dere kan komme med noen gode råd..


Hei❤️ Ta en telefon til Amathea og få en time fort med de for de har snakket med mange som har sikkert vært i din situasjon.
Min mening teller ikke siden jeg ikke kjenner deg eller bf, så uansett hva jeg sier eller andre er det mest opp til deg❤️ Men anbefaler å snakke med Amathea som faktisk snakker med folk som sitter i et sånt dilemma ofte ❤️ Masse lykke til ❤️
 
Jeg har akkurat blitt aleneforeldre til en gutt på 17 måneder. Vi bor i Oslo og jeg er student. Jeg er spent, nyskjerrig og litt bekymret for hvordan aleneforeldre livet vil bli. Håper å finne felleskap og råd her :)
 
Hei,
37 år og Alenemor til 2, 27 uker på vei med nr 3 og barnefar har akkurat valgt å gå. Bor i Bergen.
Håper jeg kan henge med andre her inne i samme situasjon
 
Hei,
37 år og Alenemor til 2, 27 uker på vei med nr 3 og barnefar har akkurat valgt å gå. Bor i Bergen.
Håper jeg kan henge med andre her inne i samme situasjon

Sender en klem herfra ❤️
 
Hei,
37 år og Alenemor til 2, 27 uker på vei med nr 3 og barnefar har akkurat valgt å gå. Bor i Bergen.
Håper jeg kan henge med andre her inne i samme situasjon
Velkommen hit! Sender deg en klem og varme tanker :)
 
Er 33 år, ble akkurat separert etter 15 år med min mann.

Har to jenter på 9 år og 14 år og en liten hund. Bor i Rogaland :)
 
Selvvalgt singel gravid på 37 år fra Oslo, og gleder meg masse. Ser ut som termin blir i mars. Jeg er foreløpig veldig dårlig, men håper å kunne nyte mer av svangerskapet etterhvert.
 
Last edited:
28 år. Har en sønn på mellomtrinnet, hatt han 100% hele tiden.
Gravid nå med en god venn (uplanlagt) men vi er enige om at vi fikser dette sammen :)
 
Hei! Da ser det ut til at jeg blir å høre til her sammen med dere!
 
Hei :) Alenemor på 30. 90% ansvar for lille på 3,5 med dia/cøliaki og er gravid i uke 3+5 etter inseminering med donorsæd ❤️
 
Ikke helt «alene». Jeg er single og får tvillinger med min bestevenn og hans ektemann. Bor i Rogaland. :)
 
Flytter fra mannen til min lille leieleilighet neste mnd, med to gutter på snart 5 og 2. Skal ha delt bosted, de skal være mest hos meg i starten. Veldig nervøs og fortvilet, redd for å ha dårlig økonomi og dårlig plass og å være alene..selv om det var meg som ønsket dette kjenner jeg på angsten nå.. og angrer nesten!
håper det føles bedre etterhvert
 
Flytter fra mannen til min lille leieleilighet neste mnd, med to gutter på snart 5 og 2. Skal ha delt bosted, de skal være mest hos meg i starten. Veldig nervøs og fortvilet, redd for å ha dårlig økonomi og dårlig plass og å være alene..selv om det var meg som ønsket dette kjenner jeg på angsten nå.. og angrer nesten!
håper det føles bedre etterhvert
Det skjønner jeg virker skummelt! Men dette får du til. Bare ta en dag av gangen. Så er det bare en styrke å spørre om hjelp ❤️ jeg venter barn alene og det et noe annet utgangspunkt enn å plutselig være alene. Masse lykke til!
 
Bor alene med lille på snart 2 år. Er helt i startfasen av både mekling og annet.

Barnefar fant seg leilighet og flyttet ut etter bruddet men adressen hans står fremdeles her så søknader og dermed økonomi er vanskelig å forutse da jeg er jobbsøker, noe som er mer stressende enn situasjonen for øyeblikket:bag:
 
Hei, alene uplanlagt gravid 11+6 kunne laget min egen såpeserie.. Alt er komplisert og har akkurat landet etter sjokket. Skal på tidlig ultralyd ut i uka pga alderen min. Er så nervøs at jeg er kvalm, men kan ikke annet en å håpe at alt er vel med mageboeren.
 
Hei, alene uplanlagt gravid 11+6 kunne laget min egen såpeserie.. Alt er komplisert og har akkurat landet etter sjokket. Skal på tidlig ultralyd ut i uka pga alderen min. Er så nervøs at jeg er kvalm, men kan ikke annet en å håpe at alt er vel med mageboeren.
Velkommen i gjengen og gratulerer med graviditeten tross såpeserie omstendighetene. Et lite mirakel er det uansett! Håper nervene roer seg og alt er bra med baby. Det er veldig mye å ta inn og forholde seg til (selv planlagt), men det gleden vokser hver dag og overgår alt annet! Lykke til på UL:Heartred
 
Back
Topp