Det som spirer og gror i 2021

Nja husk jeg bor på litt sydligere breddegrader. Tror det går helt greit, er oksehjerte-gulrøtter som er relativt sturdy. I følge frøpakka kunne man plante de direkte ut fra Februar.. Sådde de utendørs for ca 3,5 uker siden.
Det hadde jeg ikke fått med meg, trodde du bodde i Norge.
Heldige deg som slipper det snøværet vi har her nå
 
Vi styrer nå med et eventuelt kjøp av drivhus. Men det virker som alle drivhus til ca 4000-5000kr er Kina-vare som absolutt alle er "litt skranglete, forferdelig instruksjonsblad, mangler av og til skruer og blåser vekk i storm, må skrus ekstra fast". Meh :p Vil liksom ikke gi over 10k for noe som man ikke vet om man kommer til å holde på med så mye.
Men på den andre siden, kjøper du kvalitet og finner ut ar du likevel ikke ønsker å fortsette med det så kan du selge det etterpå :rolleyes:
 
Tomatene mine har fått blomster, så nå gleder jeg meg til at det snart blir tomatsesong her! :D
 
Last edited:
Defintivt ikke tegn til blomster på mine heller, de er bittesmå. Men de bør pottes opp, det vil faktisk trolig hjelpe.

Blomster på chili, men ser ikke ut til at det blir frukt, lurer på om det var de jeg skulle pollinere med en liten pensel eller finger siden de står inne? Det har jeg glemt.

Generelt må jeg har en runde med opp-potting, men det kom søren meg ENDA mer snø oppå jordsekken min. Jeg lurer på om jeg må grave den frem snart. Men jeg burde hatt en snøfri altan så jeg kunne sette meg ut med jordsekk go potter og få gjort en skikkelig jobb. Håp om vår til helga. Det trengs, ellers må jeg ta en runde inne, for det TRENGS
 
Defintivt ikke tegn til blomster på mine heller, de er bittesmå. Men de bør pottes opp, det vil faktisk trolig hjelpe.

Blomster på chili, men ser ikke ut til at det blir frukt, lurer på om det var de jeg skulle pollinere med en liten pensel eller finger siden de står inne? Det har jeg glemt.

Generelt må jeg har en runde med opp-potting, men det kom søren meg ENDA mer snø oppå jordsekken min. Jeg lurer på om jeg må grave den frem snart. Men jeg burde hatt en snøfri altan så jeg kunne sette meg ut med jordsekk go potter og få gjort en skikkelig jobb. Håp om vår til helga. Det trengs, ellers må jeg ta en runde inne, for det TRENGS
Her ser det ikke ut som mine chilliplanter har det så godt dessverre, og heller ikke antydning til blomster på paprikaen.
I fjor bare ristet jeg litt på planten for polinering og frukt kom det :)
 
Chilien min er en sånn juksling (kjøpt som stikling, men reelt var det jo en babyplante) fra hageland. Den kom med blomster tidlig.
 
Chilien min er en sånn juksling (kjøpt som stikling, men reelt var det jo en babyplante) fra hageland. Den kom med blomster tidlig.
Antageligvis har jeg forsinket blomstene på paprikaen litt ved at jeg har toppet dem for å få kraftigere planter.
Tenker det får komme når det kommer.
I fjor sådde jeg først rundt disse tider
 
Den hadde jeg veldig lyst å prøve, men somlet så tomatprat var utsolgt, skal ha dem neste år !
 
Nei, jeg har aldri hatt blomster så tidlig i sesongen før, men prøver en ny sort i år. Det er en ampel/busktomat som heter Hundreds & Thousands, og som navnet sier så får den mengder av tomater :)
Den ja, har hørt om den.
Har også hørt rykter om at de smaker ganske lite - vet ikke om de er riktige, du får oppdatere meg
 
Det vil jeg absolutt gjerne vite ja :)
 
Back
Topp