Det som spirer og gror i 2021

Vis vedlegget 353140

Det spirer og gror... Jordbær, Zucchini, Paprika og Chili her. Har plantet ut rødløk, sådd gulrot og pastinakk utendørs. Salat variant rosso og isberg vokser også, samt basilikum, thai-basilikum, koriander og løpstikke ble sådd innendørs. Tomat og agurk vokser i kjøkkenvinduet. Puh. Tror jeg var fått litt plantefeber..... Håper det blir noe av noe av det :p

hvor lang tid tok det fra du planter zucchini til de begynte å spire?
 
I år gjør vi det enkelt... Plantasjen har sånne runde planter med jordbær i skål, i år kjøper vi 3-4 stk og setter i en potte av noe slag så kan frøkna stelle de :) Kanskje det blir mer spennende neste år ;)

Noen som har tips til fine og enkle balkongplanter? Har to krukker som står på bakken + to som henger på veggen (sånne halvmåner). I fjor hadde vi den fineste hortensiaen i de på bakken, men tviler jeg er like heldig i år! Den overlevde seriøst alt!
 
Jippi, tulipanene er ved å komme opp <3 <3
20210405_145533.jpg
 
hvor lang tid tok det fra du planter zucchini til de begynte å spire?

Tror det tok.... 1 uke? De regelrett borer seg ut av jorda. Helt vanvittig. Skal ta et bilde av hvordan de ser ut i dag! Jeg er litt fortvila for de vokser helt crazy men ute er det enda frost på natta (unormalt her, nede i Nederland-ish). Må kanskje plante de om i potte midlertidig....
 
Fikk raket vekk løv og dødt gress fra hagen i dag. Lurer på om vi må gå i gang med næring og ekstra gressfrø på toppen
 
se der ja. Plantet mine for flere uker siden og de nekter å spire...
Skjedd her også, med de ferdig sådde frøene jeg fikk fra skolen - så sådde de på nytt med frøene ikke så langt ned i jorda - da kom de relativt fort. Kan det være at de frøene du har sådd er for langt ned i jorda?
 
Skjedd her også, med de ferdig sådde frøene jeg fikk fra skolen - så sådde de på nytt med frøene ikke så langt ned i jorda - da kom de relativt fort. Kan det være at de frøene du har sådd er for langt ned i jorda?

nei de er rett under jordoverflaten
 
Agurk plantene jeg kjøpte som stiklinger har vokst seg store og fine. Og nå dør de. Ikke første gang. Jeg får ikke til agurk.
 
Agurk plantene jeg kjøpte som stiklinger har vokst seg store og fine. Og nå dør de. Ikke første gang. Jeg får ikke til agurk.
Hvordan dør de? Får de sykdom, er det bladene eller stilken?
 
IMG_20210411_221925.jpg De begynte å henge med bladene, først litt, så mer og nå helt.

De burde vært pottet opp for sikkert minst en uke siden. Men de er vannet regelmessig og Har ikke tørket, det der bare egenelig sånn ut. Alt annet på samme brett stortrives.

Mulig det ble for kaldt når det ble snø og vinter ute

(bak står en pelargonia som likegodt begynte å blomstre. Jeg skulle knepet den men det sliter jrg med. De er så fine blomstrende ;)

Må ha en runde å potte opp og klippe fushia så den deler seg fint. Burde tatt det nå i helga men jordsekken ligger utenfor verandadøren. Altså under en del snø. (det er enst snø inntil huset for det blåste den veien) så døra går ikke egenelig opp engang.

Den kommer nok frem nå i løpet av et par dager.
 
Vis vedlegget 353903 De begynte å henge med bladene, først litt, så mer og nå helt.

De burde vært pottet opp for sikkert minst en uke siden. Men de er vannet regelmessig og Har ikke tørket, det der bare egenelig sånn ut. Alt annet på samme brett stortrives.

Mulig det ble for kaldt når det ble snø og vinter ute

(bak står en pelargonia som likegodt begynte å blomstre. Jeg skulle knepet den men det sliter jrg med. De er så fine blomstrende ;)

Må ha en runde å potte opp og klippe fushia så den deler seg fint. Burde tatt det nå i helga men jordsekken ligger utenfor verandadøren. Altså under en del snø. (det er enst snø inntil huset for det blåste den veien) så døra går ikke egenelig opp engang.

Den kommer nok frem nå i løpet av et par dager.
Dersom de står ut vil jeg gjette på at de har blitt for kalde.
Kan ihvertfall se slik ut
 
Vis vedlegget 353903 De begynte å henge med bladene, først litt, så mer og nå helt.

De burde vært pottet opp for sikkert minst en uke siden. Men de er vannet regelmessig og Har ikke tørket, det der bare egenelig sånn ut. Alt annet på samme brett stortrives.

Mulig det ble for kaldt når det ble snø og vinter ute

(bak står en pelargonia som likegodt begynte å blomstre. Jeg skulle knepet den men det sliter jrg med. De er så fine blomstrende ;)

Må ha en runde å potte opp og klippe fushia så den deler seg fint. Burde tatt det nå i helga men jordsekken ligger utenfor verandadøren. Altså under en del snø. (det er enst snø inntil huset for det blåste den veien) så døra går ikke egenelig opp engang.

Den kommer nok frem nå i løpet av et par dager.
Får de vann ovenfra eller underifra? Agurk liker ikke å få vann på og nær stilken, og skal ikke plantes dypere som for eksempel tomatene skal. De liker heller ikke kaldt vann, men liker best lunkent vann på skålen.
 
Får de vann ovenfra eller underifra? Agurk liker ikke å få vann på og nær stilken, og skal ikke plantes dypere som for eksempel tomatene skal. De liker heller ikke kaldt vann, men liker best lunkent vann på skålen.
Alltid unnenfra
 
Siden det uansett var for tidlilg med agurk i forhold til størrelsen de får før det er varmt nok ute, så vurdere jeg å rett og slett prøve igjen, om ikke disse magisk kommer seg .
 
Back
Topp