Det regner masse

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Jeg skjønner godt jeg at hun kanskje syns det var vanskelig å prate med deg etter hun hadde mistet. Og jeg har ikke mistet selv så vet ikke hvordan hun hadde det i det hele tatt, men jeg tror faktisk og at jeg hadde reagert slik. Hvis jeg skulle sett og kommentert magen din hver eneste dag hadde jeg sikkert begynt å grine[:(]  Så der, beklager, syns jeg faktisk det er DU som viser lite sympati.

Når det gjelder dette andre med å ta lekene og div. uten å spørre er det jo meget spesielt, helt enig, MEN det er da ikke værre enn å si ifra. Trenger da ikke henge henne ut her. Jeg skjønner godt du er irritert over henne, syns selv ikke det høres ut som om hun har noen bra holdning mot dere, men allikavel så tror jeg det hjelper å heller si ifra til henne enn til oss...

jeg snakker ikke om at hun skal kommentere magen min og det der. men det går vel an å snakke med meg vel?Si hei f.eks? Jeg viste henen masse sympati da hun msitet.Bakte faktisk boller til henne for å være hyggelig.[8|]

Og jeg skal si ifra til henne.For begeret er nådd toppen hos meg.prover å være hyggelig mot henne,selv jge ikke liker henne,men får liksom ikek noe igjen for det.

ORIGINAL: Lillingen

Leste det, men vet ikke helt hva jeg skal si[8D]
Det kan jo tenkes at hun ikke føler seg så bra selv når så mange tydeligvis ikke liker henne[8|]

ja,men da burde jo hun kanskje endre holdning.men jeg tror ikke hun er personen som ser sånt om seg selv. Hun gjør seg bare mindre populær bland naboene,og det er ikke så bra med tanke på at de har planer om å bli boende her

Syns dere burde heve dere over hennes nivå og være de voksne her,enten ved å ignorere henne,det går helt fint det hvis man vil,eller faktisk prate med henne på en voksen og saklig måte.Ting blir ike bedre av å gå og irritere seg og finne på "uskyldige ondskapheter",tvert imot...

Og ang graviditeten kan jeg faktisk forstå oppførselen hennes,jeg har selv mistet 2 ganger og syns det var vanskelig å være glad og deltagende i andres graviditeter.Det kan kanskje virke barnslig og smålig på noen,men sånn er det!

ORIGINAL: zarafina

Hmmm, leste alt, men for meg ble dette litt sånn "barnslig baksnakke" tråd.

Eg forstår godt at henne ikke orket kontakt med deg da du gikk gravid, eg venter jo selv, og guuuud
så vanskelig det er å være blid og grei mot de som er gravide når det er ditt største ønske selv.

Hun virket jo litt hersker aktig, emn dere burde bare se litt mellom fingrene syns eg[:)]

Kunne kuttet ut å skrive noe av det jeg skrev,men følte dere kanskje ikke fikk helheten av det.litt vanskelig å se ting mellom fingrene når det alltid er noe liksom

Og det med graviditeten,det skjønner jeg. Og jeg unne alle som ønsker en liten en om at de får de ønsket oppfylt[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

tja.. tror dere er litt vanskelige mot henne også jeg da. virker slik at dere leter etter feil hos henne, og henger dere opp i det istedetfor å finne de positive tingene.
selvfølgelig skal hun ikke ta seg til rette med deres ting og slikt, men dere kunne jo ha snakket med henne istedetfor å demonstrert slik dere gjorde med å bare tømme lekekassa og gå?

Hun var ikek hjemme,og dte var helle ikke hun andre naboen,så derfor tok vi bare tilbake det som var vårt,siden hun tok seg tilrette som hun gjorde mens vi var hjemme.

nei, vi leter ikke etter feil hos henne.det hadde jeg ikke orket. nevner ting som vi selv har opplevd.

Skjønner deg godt jeg. HAdde og noen naboer som var MEGET spesielle. Flytta rett og slett for vi ikke gadd mer.
Skjønner og hevn tanken din veldig godt, det er jo en naturlig tanke hos alle mennesker tror jeg. Men ikke alle sier det høyt..

Meget spesiell dame, og jeg skjønner veldig godt tankegangen din, og irritasjonen.

jeg synes egentlig ikke at du burde lagt ut hele historien her...du har bilde av deg selv i avataren, og folk som kanskje vet hvem du er er, kan fint finne ut hvem hun er også.
for alt du vet sitter hun kanskje på bv og leser akkurat nå...ikke særlig hyggelig det, vel?

sånn generelt når man har teite naboer, bør man iallefall ikke synke ned til samme stadium selv.

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Er dere ikke voksen mennesker? Gidd å bry seg om noe sånt, denne tråden likte jeg ikke. Ble på en måte bare masse baksnakking! Drit i henne, og det med graviditeten er jo å forstå. Hun mistet jo 2 ganger! Forstår at det ikke var noe lett eller kjekt for henne å snakke med deg når du var gravid.

Hvis det er så gale og andre heller ikke liker henne som styreleder, bli kvitt henne da som styreleder?

ENIG!

ORIGINAL: zarafina

Hmmm, leste alt, men for meg ble dette litt sånn "barnslig baksnakke" tråd.

Eg forstår godt at henne ikke orket kontakt med deg da du gikk gravid, eg venter jo selv, og guuuud
så vanskelig det er å være blid og grei mot de som er gravide når det er ditt største ønske selv.

Hun virket jo litt hersker aktig, emn dere burde bare se litt mellom fingrene syns eg[:)]

Akkurat det jeg tenkte når jeg leste det. Synes dette blir litt barnslig fra din/ og din mann side.

Du skriver at du vil gjøre det surt for henne? Du kaller det uskyldig ondskaphet[8|] Håper du ser selv at dette blir på barnestadiet og det er jo hva vi lærer våre barn til å IKKE gjøre mot hverandre.

Mitt råd til dere er å enten invitere henne alene til møte og si hva dere synes på en voksen måte. Kanskje hun ser det selv også? Hvis hun har vært litt maktsyk?
Eller, invitere til møte for alle i styret og prate om det sammen.

Har masse mer jeg kunne sagt men lar det være med det her[:)]

ORIGINAL: * supermeg*

jeg leste hele[;)] og jeg forstår frustrasjonen din, har en idiot av en nabo selv. Som styrer og bygger på vår eiendom og tror de kan gjøre som de vil[:'(][:'(]

Jeg jobber med meg selv faktisk[8D] prøver så godt jeg kan å skille sak og person, noe som er utrolig vanskelig.. For etter 3 år er jeg overbevist om at det ikke er alle sakene jeg ikke kan fordra, men personen, eller personligheten er det vel. Så nå bare står jeg på mitt, overser og hilser når jeg må. har samme problem som deg, vi har barn på samme alder.. men de får leke sammen når vi er ute.. ellers orker jeg ikke bry meg med det. Har heldigvis andre barn ungene kan leke med.

Akkurat det med graviditet tror jeg er vrient for mange. Hun unte deg nok å være gravid, men var nok misunnelig.. og slikt kan få fram mye rart i folk.

Mitt råd er å drite i henne[;)] la henne styre som hun vil, men vis at deres er deres.. Og over deres ting bestemmer hun ikke.. Ang sameiet, så er det nok lurt å innkalle til et nytt møte, der saker blir tatt opp. Dere kan jo feks skrive en liste over hva et styremedlem kan bestemme og hva hun ikke kan bestemme..

lykke til, er mye rare folk der ute..

Takk[:D]Endelig en som skjønner meg[:)] Er heldigvis andre barn her som jenten min kan leke med[:)] Utrolig kjedelig med sånne naboer.men jeg har innsett at verken de eller vi skal flytte med det samme,så det må jo gå på et vis,selv om det er vanskelig.Utrolig vanskelig.

Og ang styret,så har de skrevet at så lenge 25% er ueinge,så skal det taes opp,men hun sier så fint.Nei..[8|]dette hadde visst styre bestemt,så sånn skal det være. styre og styre...henne blir vel det.

Og jeg skjønner dte med graviditeten. jeg har heldigvis ikek vært i den situasjonen at jeg har mistet.Så jeg vet ikke hvordan det er,men jeg kan skjønne det er vasnkelig. men nå venter hun heldigvis en liten en,så det er jo flott[:)]

jeg har drete i henne,men er ikek så lett å bare overse alt liksom.

Vil bare legge til en ting til. ifjor sommer,så satt hun og hun andre naboen utenfor huset vårt sammen med ungen. jeg skar opp vannmelon,men de skulle ikke ha fordi de hadde elelr skulle spise middag. neiveltenkte jeg da. 5 minutter senere gikk epen inn og kom ut med egen vannmelon.da var dte greit liksom.da spiste de[8|][:@]

ORIGINAL: Sonja Borge

ORIGINAL: tipp

ORIGINAL: Sonja Borge

Det var ganske langt, ja, så jeg orker ikke å kommentere alt. Men jeg har lyst til å oppfordre dere til å være litt greie.

Når det gjelder det med din og hennes graviditet, så skjønner jeg oppførselen hennes. Det er ikke alt som er like enkelt for alle, og det er ikke alle som har like lett for å forholde seg til det som er vondt. Jeg kan godt sette meg inn i at det må ha vært vanskelig for henne å snakke med deg når du var gravid og hun hadde mistet. Kanskje hun hadde lyst, men var redd for at bitterheten skulle lyse gjennom. Jeg skjønner også at det ble mye lettere å snakke med deg med en gang hun ble gravid og klarte å beholde barnet selv. Her synes jeg ikke du skal klandre henne, men heller være overbærende og forståelselfull.

Når det gjelder de andre herske-greiene, så høres hun jo litt spesiell ut. Men jeg synes det er litt barnslig av dere å henge dere sånn opp i det. Prøv å ignorere det så langt dere går. Og så må du heller innse at dere er på såpass forskjellige planeter at venninner blir dere aldri...

he he..nei..venninner blir vi nok aldri[&:]. Og ang graviditeten,så er det greit. Jeg har ikke mistet før, jeg kan ikek sette meg inn i en sånn situasjon.

men være greie..joda..det kan vi.men hvor lenge da?? Hun har holdt på sånn lenge.Hvorfor skal vi være greie mot henne når hun behandler oss andre som noen idioter som ikek vet bedre?[8|]

Som noen andre her har nevnt før, så finnes det kjipe folk som bare er sånn. Og da er vel det beste man kan gjøre å være den voksne i situasjonen. De fleste gangene vil det bety å ignorere saken. Mens for de sakene man ikke klarer å ignorere, bør man kanskje prøve å ta det opp på et voksent vis. Dvs. diskutere enkeltsaken og fortelle henne hvordan dere opplevde det. (Og helst ikke trekke inn alle småsaker som irriterer dere i tillegg, for da vil hun bare havne i forsvarssituasjon, og dere vil ikke få løst den saken som var aller mest frustrerende.)

Huff...det er blitt så mangen situasjoner etterhvert.[&:][8|] Har faktisk prøvd en gang å ta opp en ting. huske rikke hva det var,men jeg kom ikke til ordet.Kom aldri til poenget mitt da.Virker som om at når hun har bestemt seg,så skal det være sånn. ikek bare i styret,men elelrs og

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

jeg leste alt, go for it. kom deg inn i styret. hun kan ikke bestemme alt og over alle.
å hysje på voksne mennesker.
Bra dere tok tilbake gresset og lekekassen. å fylle sandkassen med stein, ja ja, det leker jo ungen godt med. Det er jo ikke dere som er vrange det er henne
sign[8D]

Vi er alle forskjellige, og vi har alle forskjellige måter å være på og uttrykke oss på. Som regel er det noe som ligger bak- arv og miljø- usikkerhet, ønske om å hevde seg, ønske om å bli likt osv osv.

Hva om dette mennesket aldri har fått tilbakemelding på sin måte å gjøre ting på? Nei, tenker ikke på om dere har gitt beskjed- beskjeden må mottas og forstås hos mottaker før den er levert[;)]

Vær litt storsinnet, og prøv å se på personen med nye øyne- hva er grunnen til at hun gjør som hun gjør? Hva kan du gjøre/si for å rettlede denne personen til mer innsikt? Når man har irritert seg lenge så får vi litt negative briller på- underbevisst leter vi etter feil.
Sikkert ikke det letteste, men gjør et forsøk på å se på naboen med nye øyne[:)] 

Jeg tror de fleste oppfører seg rart av uvitenhet- ikke på pur faenskap[;)]
Og der ble jeg kåra til dagens mest naive[8D]

ORIGINAL: Goolle

Altså...
Du snakker om dobbeltmoral, men hva med deg da?
Du har tydeligvis hatt et problem med henne lenge, men lell finner du det for godt å gå på kino med henne? [8|] 

For meg virker det ikke akkurat som dere har prøvd å snakke med henne om at hun bør ta det litt rolig, eller gjøre ting annerledes.

Prøv det først, før dere begynner med enda mer barnslig oppførsel! Æslig talt.. være ondskapsfull? Hva pokker slags signal er det det skal gi?! "litt uskyldig ondskapsfull.." Nei, ærlig talt. Det hørtes tåpelig ut, spør du meg. Dere har barn!!

Men det var mine meninger da.

Jeg var med på kino fordi jeg hadde ikke vært på kino på 7 år. jeg ville ut rett og slett. det var jo ikke et stevnemøte akkurat[8|]Vi satt i hvert vårt sete inni salen og så på film

og dte med å være litt onskapsfull, det var mest som litt morsomt. var meg og min mann som satt her i går og tenkte ut teite ting,også ble det bare morsomt. Er ikek noe vi skal utføre.

Og ja, vi har barn. Hva med det. de balndes ikek inn i det. Naboen hadde bursdag i sommer, og jeg spurte jenten vår om hun ville si gratulerer med dagen til naboen.Og ja, jeg og sa gratulerer med dagne til henne. Så ungene vet ikke hva vi mener om henne.

Og jo, jeg har prøvd 1 gang,men ble bare overkjørt

ORIGINAL: Snupså

Vi er alle forskjellige, og vi har alle forskjellige måter å være på og uttrykke oss på. Som regel er det noe som ligger bak- arv og miljø- usikkerhet, ønske om å hevde seg, ønske om å bli likt osv osv.

Hva om dette mennesket aldri har fått tilbakemelding på sin måte å gjøre ting på? Nei, tenker ikke på om dere har gitt beskjed- beskjeden må mottas og forstås hos mottaker før den er levert[;)]

Vær litt storsinnet, og prøv å se på personen med nye øyne- hva er grunnen til at hun gjør som hun gjør? Hva kan du gjøre/si for å rettlede denne personen til mer innsikt? Når man har irritert seg lenge så får vi litt negative briller på- underbevisst leter vi etter feil.
Sikkert ikke det letteste, men gjør et forsøk på å se på naboen med nye øyne[:)] 

Jeg tror de fleste oppfører seg rart av uvitenhet- ikke på pur faenskap[;)]
Og der ble jeg kåra til dagens mest naive[8D]

nei, tvert imot[:)] veldig fornuftig[:)]

Er dere ikke voksen mennesker? Gidd å bry seg om noe sånt, denne tråden likte jeg ikke. Ble på en måte bare masse baksnakking! Drit i henne, og det med graviditeten er jo å forstå. Hun mistet jo 2 ganger! Forstår at det ikke var noe lett eller kjekt for henne å snakke med deg når du var gravid.

Hvis det er så gale og andre heller ikke liker henne som styreleder, bli kvitt henne da som styreleder?

Satt igjen med samme inntrykket. Og det å ha mistet såpass seint som i uke 19 må ha vært fryktelig tøft for henne, så kan godt forstå at det var vanskelig å spørre deg om hvordan det gikk med din egen graviditet.

Jeg synes bare dette her var UTROLIG barnslig!!!

Huff da....! Det var en meget spesiell person.. synes dere har taklet det veldig bra jeg...! Du eller mannen din får sørge for å komme inn i styret så alt ikke går over styr!

Og nei, følte ikke dette var baksnakking i det heletatt.. følte det som at du trengte å lette på trykket og det trenger vi alle engang iblant!
Og jeg skjønner veldig godt at du trenger å lette på trykket med en slik nabo, Kan ikke bare ta og ta og ta, og så bare ignorere og overstyre så snart noen sier henne imot.
Værste dere kan gjøre er å ignorere henne![8D] Er hun som noen andre jeg kjenner så skjønner hun ikke engang hvorfor du ignorerer![8D]

Ok[:)] 

Back
Topp