Det regner masse

ORIGINAL: Merri24

Ville i alle fall holdt henne på en armlengdes avstand, og ikke brydd meg så mye om hva hun sier og mener. Så er det vel bare å komme seg inn i styret og rope ut sin mening!!

Skal det etter nyttår[:)] eller når det er en ledig plass. vet ikke hvor lengde må sitte før en anne kan ta over.Men jeg skal inn når en annen trekekr seg[:)]

ORIGINAL: tipp

ORIGINAL: Tobiasgullet

ORIGINAL: zarafina

Hmmm, leste alt, men for meg ble dette litt sånn "barnslig baksnakke" tråd.

Eg forstår godt at henne ikke orket kontakt med deg da du gikk gravid, eg venter jo selv, og guuuud
så vanskelig det er å være blid og grei mot de som er gravide når det er ditt største ønske selv.

Hun virket jo litt hersker aktig, emn dere burde bare se litt mellom fingrene syns eg[:)]

Akkurat det jeg tenkte når jeg leste det. Synes dette blir litt barnslig fra din/ og din mann side.

Du skriver at du vil gjøre det surt for henne? Du kaller det uskyldig ondskaphet[8|] Håper du ser selv at dette blir på barnestadiet og det er jo hva vi lærer våre barn til å IKKE gjøre mot hverandre.

Mitt råd til dere er å enten invitere henne alene til møte og si hva dere synes på en voksen måte. Kanskje hun ser det selv også? Hvis hun har vært litt maktsyk?
Eller, invitere til møte for alle i styret og prate om det sammen.

Har masse mer jeg kunne sagt men lar det være med det her[:)]

ja, det med den onskapheten, det var noe jeg og min mann lekte oss med i går. ikke noe vi hadde tenkt å utføre på noe som helst måte. men man kan vel få leke med tanken.regner med jeg ikke er den eneste som har gjort det her inne.

men jeg skal ta meg en tur bort å snakke med henne. det skal jeg[:)]

Jeg skjønner godt at mange kan sitte med sånne tanker asså[;)] Men for meg så leste jeg det som om dere skulle utføre noe mot henne. Derfor jeg skrev det jeg skrev.
Du spør jo om noen har noe tips til deg og din mann? Hvorfor gjør du det da når du alikevel ikke hadde planer om noe?[8|] 

Så skriver du at man kanskje ikke hadde tatt deg/dere for barnslighet hvis de hadde opplevd det samme med en nabo. Jeg har nok det og eneste løsningen JEG(min mening) er: Prat med personen og si hva du/dere føler. Er det veldig ille så ikke legg noe imellom! Vær klare på hva dere vil frem til.

Så bra at du skal prate med henne[:)]

Eg forstår godt at henne ikke orket kontakt med deg da du gikk gravid, eg venter jo selv, og guuuud
så vanskelig det er å være blid og grei mot de som er gravide når det er ditt største ønske selv.

Hun virket jo litt hersker aktig, emn dere burde bare se litt mellom fingrene syns eg[:)]

Akkurat det jeg tenkte når jeg leste det. Synes dette blir litt barnslig fra din/ og din mann side.

Du skriver at du vil gjøre det surt for henne? Du kaller det uskyldig ondskaphet[8|] Håper du ser selv at dette blir på barnestadiet og det er jo hva vi lærer våre barn til å IKKE gjøre mot hverandre.

Mitt råd til dere er å enten invitere henne alene til møte og si hva dere synes på en voksen måte. Kanskje hun ser det selv også? Hvis hun har vært litt maktsyk?

ja, det med den onskapheten, det var noe jeg og min mann lekte oss med i går. ikke noe vi hadde tenkt å utføre på noe som helst måte. men man kan vel få leke med tanken.regner med jeg ikke er den eneste som har gjort det her inne.

Jeg skjønner godt at mange kan sitte med sånne tanker asså[;)] Men for meg så leste jeg det som om dere skulle utføre noe mot henne. Derfor jeg skrev det jeg skrev.
Du spør jo om noen har noe tips til deg og din mann? Hvorfor gjør du det da når du alikevel ikke hadde planer om noe?[8|] 

Så skriver du at man kanskje ikke hadde tatt deg/dere for barnslighet hvis de hadde opplevd det samme med en nabo. Jeg har nok det og eneste løsningen JEG(min mening) er: Prat med personen og si hva du/dere føler. Er det veldig ille så ikke legg noe imellom! Vær klare på hva dere vil frem til.

Hadde jo vært morsomt å sett hvilken fantasi folk hadde hatt[:D] Om noen hadde lagt ut noen forslag,så hadde jeg ikke gjort det.Kanskje jeg virker barnslig,men jeg er ikke en ond person.tvert imot.[:)]men jeg kan tenke onde tanker,og jeg og min mann kan snakke om onde tanker og le litt av det,men er jo ikke dermed sagt at vi skal utføre noe av det.

Og det min mannog jeg snakket om gikk ikke ut over personen,men vi snakket om noen eple trær hun har bak huset.Pynte litt på de[:D] men kommer ikke til å gjøre det[;)]

Hadde jo vært morsomt å sett hvilken fantasi folk hadde hatt[:D] Om noen hadde lagt ut noen forslag,så hadde jeg ikke gjort det.Kanskje jeg virker barnslig,men jeg er ikke en ond person.tvert imot.[:)]men jeg kan tenke onde tanker,og jeg og min mann kan snakke om onde tanker og le litt av det,men er jo ikke dermed sagt at vi skal utføre noe av det.

Og det min mannog jeg snakket om gikk ikke ut over personen,men vi snakket om noen eple trær hun har bak huset.Pynte litt på de[:D] men kommer ikke til å gjøre det[;)]

For meg så var saken du la frem og ordleggingen barnslig, men nå kjenner jeg ikke deg som person[;)][:)]
Barnslig og ond er to vidt forskjellige ting og da[:D] 

For meg så var saken du la frem og ordleggingen barnslig, men nå kjenner jeg ikke deg som person[;)][:)]
Barnslig og ond er to vidt forskjellige ting og da[:D] 

Ikke alltid like lett og ordlegge seg rett. Uansett så er det alltid noen som leser noe annet enn det osm står. [:)]

Ja, barslig og ond er 2 forskjellige ting. men jeg vil ikek at dere skal tro at jeg ville henne noe ond på den måten som jeg kanskje fremla det.For det vil jeg ikke.Absolutt ikke. [:)] 

Ufattelig vanskelig å lese med alle de millionene av skrivefeil [8|]

ORIGINAL: Alexandra82

Når du melder deg inn i styret selv så vil du nok også oppdage hvor vanskelig det er å sitte i et slikt styre. Å ta hensyn til 100 forskjellige sterke meninger og se at i blant kommer man ingen vei fordi alle mener forskjellig og alle har like gode grunner til å mene som de gjør. Da må man ta en sjefsavgjørelse iblant, slik man må i alle lederstillinger. De er aldri populære, men man skal vel være jævlig glad for at noen gidder å ta de. For ellers ville aldri noe blitt gjort.

Og en som sitter i en slik stilling vil alltid bli sett som herskesyk av de som ikke deler hennes/hans meninger.

Det med graviditeten sier du jo du skjønner nå så... Må ha vært utrolig vondt for henne.

Hva gjelder alt det andre... Hvorfor bry seg i det hele tatt? Hatt naboer som jeg har ment har vært fullstendige idoter før. De har jeg bare holdt meg unna. Gidder jeg virkelig ikke bruke energi og tid på. Hilste når jeg så de, og det var det.

Du sier de andre naboene også har så mye imot henne...samtidig sier du at noen naboer satt hos henne i sommer og drakk vin...(forsto jeg riktig) Men du ble ikke invitert opp... Er alle naboene falske og later som de liker henne eller? Drikker vin med henne, går på kino med henne... Jeg skjønte ikke helt jeg.

Ja, jeg skjønner at en lederstilling sikkert ikke er lett,men når hun overkjører de i styret og da? Min mann er i styret.de er 4 stk i styret.Og 2 av de sier hun overkjører de. Han 3 jobbe ri nordsjøen,så han er lite hjemme.Egentlig dumt at han er i styret da,men men... men tingen er jo det at hun innkluderer ikke hele borettslaget. Hun mener det er styret sin jobb å ta avgjørelsene uten å nevne det for oss andre som bor her[8|] Kassereren hadde sagt at hun kunne sende mail rundt ang disse lysene,men det ville hun ikke.

Og hun som satt på terassen hennes,det er den nærmeste naboen på andre siden igjen. og de 2 har holdt sammen siden de flyttet inn. Og jeg hadde ikke planer om å sitte der å drikke vin siden jeg var gravid. men jeg tenker det ikke er så uvanlig å spørre om jeg evt ville komme bort. de visste at min mann var borte. Og når de bare snur seg vekk,så forteller jo de en hel del.Hun serverer meg grunner til å ikke like henne noe særlig[8|] 

Og at jeg var med de på kino er pga jeg hadde ikek vært på kino på rundt 7 år. Og da så jeg Con Air[8D]Så det er en stund siden. Og jeg ville bare på kino. Vi satt inne i en kinosal og vi snakker ikke sammen. Kan heller si det sånn at jeg fikk sitte på til byn da,men satt ved siden av de i salen.

ORIGINAL: Bitzyh

Lurer på hvorfor folk synes dette var barnslig baksnakking egentlig[8|][8|].. Var det så mange som følte seg truffet?[8D]

Sikkert fordi de har hyggelige naboer som ikek går inn på deres eiedom og tar deres ting uten å spørre,eller han en nabo som bare overkjører de..ja,sikekrt derfor.,men det er greit det. Knakjse de ikke synnes dte er så barnslig når de får en ny nabo,og den nye naboen gjør akkurat dette[:)]
Helsikken, hadde mine naboer vært slik så hadde det rablet for meg, hadde blitt rasende tror jeg... Er så mange frekke egoistiske mennesker her i verden... Skjønner ikke at folk tør oppførse seg slik engang...  Du får bygge en STOOOOOR HØØØØY hekk for å sperre kjerringen ute hehe[:)]

ORIGINAL: naftaline

ORIGINAL: Alexandra82

Hva gjelder alt det andre... Hvorfor bry seg i det hele tatt? Hatt naboer som jeg har ment har vært fullstendige idoter før. De har jeg bare holdt meg unna. Gidder jeg virkelig ikke bruke energi og tid på. Hilste når jeg så de, og det var det.

Du sier de andre naboene også har så mye imot henne...samtidig sier du at noen naboer satt hos henne i sommer og drakk vin...(forsto jeg riktig) Men du ble ikke invitert opp... Er alle naboene falske og later som de liker henne eller? Drikker vin med henne, går på kino med henne... Jeg skjønte ikke helt jeg.

Må si meg enig her. Og ikke for å være slem på noen måte, men kanskje hun rett og slett synes du er ufyselig og ikke klarer å prate vanlig med deg? Hun inviterte deg ikke på vin fordi hun ikke vil ha deg der, ville ikke spise vannmelon fordi hun rett og slett vil ha avstand.

Det kan være at hun er sær og merkelig, men kanskje hun synes du er enda verre?

Ja, det er fult mulig at hun synnes. men ang det med vannmelonen da, så satt vi da rett utenfor inngnagsdøren vår, så om det var avstand hun ville ha,så burde hun ikke sitte der da[8|]

Og hun ville helt tydelig ikka ha med der når de satt på terassen heller.var iallefall veldig overlegen.

Også er vi gode nok når de trenger å låne noe,eller trenger hjelp til noe.Og vi stille opp så lenge vi kan og har mulighet til det.

Nå var hun nett på døren og spurte om jeg kunne strikke. Og sist jeg traff på henne så(for 1 1/2 uke siden) så hun ikke på meg en gang[8|]

jeg blir ikke helt klok på henne.men men...sånn er det no bare

ORIGINAL: thejohan

Var det en grunn til at du nevner at de er nordlendinger? [;)]

Ventet på cluet med det jeg og.. [;)] Men så var hun visst trønder etter to avsnitt! [8D]

Hadde ikke så mye med det å gjør hvor hun var fra.Bare skrev det.Og jeg vet egentlig ikke forskjel på nordlending og trønder[&:]

ORIGINAL: Thothamon..

ORIGINAL: Bitzyh

Lurer på hvorfor folk synes dette var barnslig baksnakking egentlig[8|][8|].. Var det så mange som følte seg truffet?[8D]

Sikkert fordi de har hyggelige naboer som ikek går inn på deres eiedom og tar deres ting uten å spørre,eller han en nabo som bare overkjører de..ja,sikkert derfor.,men det er greit det. Kanskje de ikke synnes det er så barnslig når de får en ny nabo,og den nye naboen gjør akkurat dette[:)]
Helsikken, hadde mine naboer vært slik så hadde det rablet for meg, hadde blitt rasende tror jeg... Er så mange frekke egoistiske mennesker her i verden... Skjønner ikke at folk tør oppførse seg slik engang...  Du får bygge en STOOOOOR HØØØØY hekk for å sperre kjerringen ute hehe[:)]

ja, vi ble egentlig mest paffe når hun gjorde dette,men så har det bare balet på seg

jeg ønsker meg faktisk en 2 meter høy hekk[:D]Og min mor drømte at de ga oss en sånn hekk i gave[:D][8D]

Ventet på cluet med det jeg og.. [;)] Men så var hun visst trønder etter to avsnitt! [8D]

Hadde ikke så mye med det å gjør hvor hun var fra.Bare skrev det.Og jeg vet egentlig ikke forskjel på nordlending og trønder[&:]

En trønder er fra den midtre delen av landet vårt som kalles Trøndelag. En nordlending er fra Nord-Norge. Ganske mange mil og et halvt land i forskjell. Har bodd i Haugesund og der var det og forbausende mange som visste veldig lite om vårt eget land. Håper du ble litt klokere nå ihvertfall. [:)]

he he..ok,så pass ja[8D]da er hun nordlending. det lengste nord jeg har vært, det er sogn og fjordane[&:] Så jeg vet egentlig lite om den nordlige dele av landet.men min man sin familie er fra der som saltstarumen er,så jeg tror nok at kommer til å lære mer om den delen av landet med tiden.[:)]

Tror jeg ville bedt den dama over på en kopp kaffe og fortalt hvordan jeg opplevde henne.
Å skrive her inne er dumt av deg. Du vet jo ikke om jeg er den dama eller noen andre for den saks skyld.
Hva om hun kommer på døra i morgen og forlanger en forklaring på "uthengingen" din?

Akkurat DET hang jeg meg opp i å! [8D]

Edit: Da leste jeg at du ikke vet forskjellen på trøndere og nordleninger...[:-]

Er det bare jeg som ikke finner ut hvor dene tråden starter??[8D] Finner ikke første innlegget jeg, bare det de andre har kommentert.. *Føler meg dum*

Back
Topp