Desember 2022

God morgen. Første juledag. Håper alle har hatt en flott julaften. Hos mange er dagen i dag en rolig dag for å kose seg med julegavene, godteri og sløve litt.

Her hos oss er det derimot opp og hopp. Ikke helt enda da. Alle andre enn meg sover enda. Men etterhvert blir det bursdagssang og bursdagsfest. Så jeg skal sette en gjærdeig, bake en liten formkake, bake ut pizzabollene mens kaken steker og steke dem når kaken er ferdig, gjøre klar ribba med pizzabollene steker og sette den igang når ovnen er ferdig. Jeg langstidssteker ribbe til middag i dag. Men de andre ungene får pizzaboller på bursdagen sin, så det får hun også. Men hun får dem til lunsj. Og kveldmat om hun vil.
Gratulerer med yngste! :)

God jul til alle dere. Idag har vi vart på kino:) pus me støvler siste ønske. Kjekke film og veldig kjekt når alle mine 3 er blitt så store at de klarer sitte lenge og se på hele filmen på kino.

Andre juledag er herlig lat.

I går 9.30 var kake og pizzaboller stekt, ribba var i ovnen og frokosten ble de nevnte pizzabollene. Avbrutt av at jeg kokte geleen jeg hadde glemt å koke og satte ut i snøen for å kjøle seg stiv litt fort.

I dag. Klokka er over 11, og jeg stuller så smått med frokosten. Tømmer oppvaskmaskina, rydder sammen litt etter i går, og forbereder meg på en lang lat brunsj.

Har brukt dagen på å google telefoner. Jeg ønsker meg ny telefon siden kamera på den jeg har er ødelagt. Fikk ikke til jul og "må" derved ut og handle selv. Det haster ikke og jeg trenger ikke handle i romjula. Jeg er ikke på utkikk etter "det nyeste nye" eller "flaggskipet", kan godt være en litt eldre modell, har tittet litt på samsung s21. S23 kommer vel i løpet av et par mnd, noe som kan gjøre noe prisen på s22, og muligens derved også s21, så muligens er det i så fall lurt å vente. Kanskje heller et helt annet merke? Vet bare at jeg skal ha en android og ikke vil betale 10k for den. Og jeg vil ha en som varer 4-5+ år. Den jeg har nå er 4,5 år gammel og føles ikke gammel eller slitt utover hardware-feil på kamera som gjør at det ikke kan fokusere og derved bare ta blurry bilder.

Men så blir jeg brått fristet av bilder i samme kategori i nettbutikken, og sitter og ser på smartklokker.... Det ønsket jeg meg klart og tydelig til jul. (men slett ikke misfornøyd med smykket og øredobbene jeg fikk, altså!!!)
Men det kan jeg sikkert leve uten og ønske meg til bursdagen i august, selv om jeg savner klokke. Telefon føler jeg kan vente et par mnd når jeg uansett jobber. Men jeg ønsker ny innen påske. (mannen skal nok også ha ny snart, etter nyttår kan han få ny via jobb, e dekker da inntil 6k, og hans er såpass knust at jeg tipper han ikke går langt over nyttår

Har brukt dagen på å google telefoner. Jeg ønsker meg ny telefon siden kamera på den jeg har er ødelagt. Fikk ikke til jul og "må" derved ut og handle selv. Det haster ikke og jeg trenger ikke handle i romjula. Jeg er ikke på utkikk etter "det nyeste nye" eller "flaggskipet", kan godt være en litt eldre modell, har tittet litt på samsung s21. S23 kommer vel i løpet av et par mnd, noe som kan gjøre noe prisen på s22, og muligens derved også s21, så muligens er det i så fall lurt å vente. Kanskje heller et helt annet merke? Vet bare at jeg skal ha en android og ikke vil betale 10k for den. Og jeg vil ha en som varer 4-5+ år. Den jeg har nå er 4,5 år gammel og føles ikke gammel eller slitt utover hardware-feil på kamera som gjør at det ikke kan fokusere og derved bare ta blurry bilder.

Men så blir jeg brått fristet av bilder i samme kategori i nettbutikken, og sitter og ser på smartklokker.... Det ønsket jeg meg klart og tydelig til jul. (men slett ikke misfornøyd med smykket og øredobbene jeg fikk, altså!!!)
Men det kan jeg sikkert leve uten og ønske meg til bursdagen i august, selv om jeg savner klokke. Telefon føler jeg kan vente et par mnd når jeg uansett jobber. Men jeg ønsker ny innen påske. (mannen skal nok også ha ny snart, etter nyttår kan han få ny via jobb, e dekker da inntil 6k, og hans er såpass knust at jeg tipper han ikke går langt over nyttår
Jeg kjøpte nettopp ny tlf. Har hatt huawei til nå og vært meget fornøyd (den siste nå har jeg hatt i nærmere 4,5år, rekord for meg). Men pga de kuttet ut google så var ikke huawei aktuell.
Nå gikk jeg for pixel 7, og håper jeg blir like fornøyd. Endel annerledes å bruke :p

Jeg kjøpte nettopp ny tlf. Har hatt huawei til nå og vært meget fornøyd (den siste nå har jeg hatt i nærmere 4,5år, rekord for meg). Men pga de kuttet ut google så var ikke huawei aktuell.
Nå gikk jeg for pixel 7, og håper jeg blir like fornøyd. Endel annerledes å bruke :p
Ja, min huawei har vært trofast og god i 4,5 år, men uten google er det ikke aktuelt

Ungene har motorola. Mannen har samsung. Internet anbefaler samsung. Men for all del, pixel 7 er slett ikke dum, har lest anbefaling av den også, ja.

Slett ikke bestemt meg. Heldigvis funker jo det meste av denne.

Ja, min huawei har vært trofast og god i 4,5 år, men uten google er det ikke aktuelt

Ungene har motorola. Mannen har samsung. Internet anbefaler samsung. Men for all del, pixel 7 er slett ikke dum, har lest anbefaling av den også, ja.

Slett ikke bestemt meg. Heldigvis funker jo det meste av denne.
Jeg bestilte først Samsung s22 fra en nettside,men de fikk aldri sendt den ut (fortsatt under behandling 10dager etter bestilling), så kansellerte den og bestilte pixel 7 fra Elkjøp. Fikk den ila 6dager :)

S22 har jeg ikke egentlig vurdert. Klart, reklamene er fristende, men tanken er ikke en så dyr mobil.
Vi får se, det haster ikke. Selfie-kamera virket, så jeg kan ta bilder av oss på nyttårsaften uansett :)

Men jeg ser tvetydigheten i at jeg sier ikke en toppmodell også vurderer jeg s serien. Men jeg ser altså ikke etter det nyeste, nye. Kanskje jeg venter til s23 blir lansert og ser om prisen går ned på 21 (og om 22 da kan bli aktuell)
Eller, kanskje jeg går for pixel. Eller Nothing phone? Eller, vet ikke.

Liker den jeg har. Bare savner kamera

Last edited:
God jul folkens:) Fikk positiv koronatest 1.juledag, så alle juleplaner har blitt avlyst:P

Ruskevær. Det blåser. Ikke ille. For all del ikke ille sånn det har vært før på denne tiden av året, man kan nevne flere orkaner og ekstremvær som har truffet her i området rundt jul og nyttår.

Men det er tak i vindkastene så det knaker i det gamle huset vårt. Da føles det litt kaldt selv om det reelt ikke er kaldt i huset og det er fyr i ovnen.

Vi har likegodt juleferie alle fem så her går livet en meget rolig gang.

Jeg bestilte først Samsung s22 fra en nettside,men de fikk aldri sendt den ut (fortsatt under behandling 10dager etter bestilling), så kansellerte den og bestilte pixel 7 fra Elkjøp. Fikk den ila 6dager :)
Kjapp levering er fine greier, ja. Aller helst vil jeg finne en de har på lager lokalt så jeg kan ta den med hjem :) jeg har ikke hastverk egentlig, men har jeg bestemt meg, så har jeg ikke tålmodighet ;)

Pr nå har jeg ikke bestemt meg. Så da surrer jeg rundt og leser tester, og lar meg veilede og villede av tester og reklamer.

Jeg trenger ikke tipp topp. Jeg trenger "fungerer. Nå og om 4-5 år"

Rolig morgen her. Nå har jeg og jenta laget polarbrød som står til heving. Blir det til lunsj.
Blir litt klæs vask og rydde litt ellers stille her i huset.

Rolig morgen her. Nå har jeg og jenta laget polarbrød som står til heving. Blir det til lunsj.
Blir litt klæs vask og rydde litt ellers stille her i huset.
Her ble det brunsj, rett og slett. Vi er trege på starten når vi har fri.

Men jeg får henge opp klesvasken, og jeg har tørt tøy å brette om jeg gidder, tom for arbeid går jeg ikke.

Når tid skall min 10 åringen skjønne at han har lov at slå tilbake ved selvforsvar :shifty:
Selvforsvar ja hos andre også ikke bare hos lille søster.

Back
Topp