Desember 2022

Juleferie jippi . Barna kom hjem kl 12:15. snart er det middag og ut og kose oss med barna.

Barna er ute på et eller annet med faren. Jeg har fått støvsuget og vasket gulv. Har tatt litt på badet og her plinger det in en melding. Vi har hatt støttepedagog og special pedagog på minste når han gikk i bhg. Der blev vi enige at alle vi ville fortsette ha kontakt vidare. De har vart her på middag og nå sender hun en melding og invitere oss hjem hos hun over nyttåret. Jeg får tårer og sitter her og tenker hvor heldige vi har vart som har møtt de fantastiske i teamet til gutten. Savner de utrolig mye:sad010. At man kan komme så nært 2 fantastiske damer som har vart der for oss og gutten både i gode og vonde dager igjennom 3 år. Vi er så heldige:Heartred

Ohoi. Minstemann fikk 40 i feber igår, har hatt det gjennom natta, så han sov inne hos meg (samboer la seg i kjelleren for han skulle på tidligvakt). Kan ikke akkurat si at jeg har sovet så mye. Nå henger han over bøtta og brekker seg :wacky:

Ohoi. Minstemann fikk 40 i feber igår, har hatt det gjennom natta, så han sov inne hos meg (samboer la seg i kjelleren for han skulle på tidligvakt). Kan ikke akkurat si at jeg har sovet så mye. Nå henger han over bøtta og brekker seg :wacky:
Ohh. God bedring.
Håper ingen blir smittet, så rekker dere frisk til jul

Ohh. God bedring.
Håper ingen blir smittet, så rekker dere frisk til jul
Vi andre har allerede vært gjennom det (regner med at det var korona på de små også, da jeg testet positivt). De har vært veldig tette, feber, redusert allmenntilstand og oppkast, pga mye slim i halsen, tror jeg :wacky:

Vi andre har allerede vært gjennom det (regner med at det var korona på de små også, da jeg testet positivt). De har vært veldig tette, feber, redusert allmenntilstand og oppkast, pga mye slim i halsen, tror jeg :wacky:
Ahh, da slipper dere helst unna en runde til sånn med en gang ja, da ønsker jeg bre god bedring

Nei, da er jeg våken, yngste er stått opp og badet blitt ledig så jeg gjør det samme.

Rotete søvn, mellomste kom klokka fire. Hun har fått et kløende utslett, røde prikker over det meste av kroppen. Det kom i går, så hun fikk en allergipille og ble sendt i seng. Hun fikk ta en til i dag og legge seg med oss. Hvilket går fint, men 5 min etter kom minste, hun kommer en gang mellom 22 og 06 nesten hver natt.

Vi tror det er en bivirkning av antibiotikabehandlingen, men er ikke sikker. Hun har en dose igjen, så må se om vi må ringe legen før hun tar den eller ei.

:Heartred Pakke inn karameller nå... Pappa sine gamle fat jeg bruker, første gang jeg lager dem selv. Han laget dem hver jul
Koke karameller har jeg lyst til i dag. Får se hva vi rekker

God bedring

De er egentlig en rimelig fast førjulstradisjon, føler jeg. Avbrutt av det året vi fikk vannkopper i stedet.
Og i år har vi visst en allergisk reaksjon på antibiotika i stedet. Røde prikker over alt som klør.

Jammen tiden går fort. Sov til kl 8:45. Rolig frukost og stille her hjemme. Snart skall jeg levera gutten hos en venninne og hente en på vei hjem. Blir nok en stille dag. Solen ute og 0 grader så idag blir det definitiv en lang tur ute.

Alle gaver er pakket.
Pinnekjøttet er delt opp.
Pepperkakehuset er pyntet.
Treet har stått klart siden søndag.
Nissene i trappa og nissene over vedovnen.

Det mangler juleduk på alle bord, pynt og dekorasjon, og jeg ser to kasser er tatt frem og muligens skimter jeg enda en i boden, men sannelig om jeg vet hvor det skal bli plass til alt. Det viktigste er kassen med det ungene har laget. Inkl glasset med julestemning, det fant jeg frem og lot eldste lukte på. Det er han sin har laget det på skolen. Det er diverse krydder nedi der sammen med mose og kvist og diverse. Det lukter jul på glass, rett og slett. Det trengs for å gi ham julestemning.

Jeg diskuterer med meg selv om jeg skal koke karameller eller lage julebrød, eller nøye meg med pizzaboller og evt sjokoladekake og koke gele. Vi trenger både pizzaboller, kake og muligens gele på søndag. Så det bør lages i dag for der er noe med det, det skjer ikke i morgen. Og søndag står den ribba i ovnen fra jeg står opp.

Å få duk på bordene krever først at man må rydde av dem og en liten runde med strykejernet. Så det er nå en jobb der også. Og rydde alle kassene med julepynt ned igjen i boden.

Dusje vurderer jeg å utsette til i morgen tidlig.

Og før jeg kan begynne å bake kjenner jeg at jeg må ha meg noe mat.

Jul blir det. Men i et kaos - hus i år igjen. Jeg bare må. Må. Må klare å få beste orden her til neste år. For ungenes del. Og vår.

Kvitte oss med ting, sortere, organisere, men i stor grad kvitte oss med ting så vi får plass til det vi har.

Og orke å brette klær fortløpende. Alltid ta helt av bordet. Ikke la det gro igjen i enden. Ta den kjøkkenbenken. Tømme badekaret så minstemor får bade i alle fall månedlig, ikke bare årlig.

Jaja. Det får jeg ta tak i om en dag eller to. I kveld handler det om å få jul i stua i alle fall.

Her tusler barna omkring i nye klær. Og den som bomma på størrelsen er visst mor. Som kjøpte joggebukser til ungene og trodde 152 skulle passer den ikke mer enn 140-noe (under 145 tror jeg) cm lange datteren.
Den er kort i beina og hun synes borens i 164 er mye mer passe. Så da får vi bytte hennes i 170 til ham da...

God morgen. Første juledag. Håper alle har hatt en flott julaften. Hos mange er dagen i dag en rolig dag for å kose seg med julegavene, godteri og sløve litt.

Her hos oss er det derimot opp og hopp. Ikke helt enda da. Alle andre enn meg sover enda. Men etterhvert blir det bursdagssang og bursdagsfest. Så jeg skal sette en gjærdeig, bake en liten formkake, bake ut pizzabollene mens kaken steker og steke dem når kaken er ferdig, gjøre klar ribba med pizzabollene steker og sette den igang når ovnen er ferdig. Jeg langstidssteker ribbe til middag i dag. Men de andre ungene får pizzaboller på bursdagen sin, så det får hun også. Men hun får dem til lunsj. Og kveldmat om hun vil.

Back
Topp