Dagens test er blendahvit Rugedag 5, 19 dpo. Jeg er så redd for at jeg aldri skal bli gravid igjen Det å ha vært gravid og kjent den gode følelsen, men sitte her uten et barn er helt forferdelig. Fire år siden jeg mistet til neste år, og det er sårt å enda ikke ha et barn Samtidig vet jeg ikke hvor lenge samboeren holder ut. Hun er nær bristepunktet etter hvert forsøk.. Vi har forskjellige grenser for hvor mye vi orker. Jeg kunne holdt på i det uendelige, fordi jeg har så lyst på barn, mens hun er litt der at vi må godta det om det ikke går, og at hun vil ha et liv igjen snart uten forsøk og nedturer. Men samtidig synes jeg det er så trist at hun er i ferd med å gi opp. For de to første forsøkende endte i avbrutt, noe som var veldig vondt, men tredje uttak endte med to blastocyst, fersk forsøk lyktes ikke, og det det siste ble fryst ned (det jeg ruger på nå). Hun er så lei og sier vi aldri lykkes, men det eneste jeg ser er at vi går riktig vei.. Endelig fikk vi et forsøk som endte med innsett, og jeg prøver få hun til å tenke positiv over de små skrittene, men hun er ikke bygd sånn. Vi går offentlig, så har egentlig to innsett igjen som jeg ønsket bruke før vi gir opp meg, men hun ser ikke at vi går fremover. Jeg tenker at vi er nærmere nå enn tidligere, og at legene har funnet ut hva som funker for kroppen min.
Jeg prøver å være positiv ovenfor henne, men jeg kjenner jeg blir veldig trist over kun en strek.. Dessuten føler jeg ikke vi har prøvd så lenge heller, selv om det er mange år siden vi mistet. Vi har hatt to år med pause pga fuckings corona. Vi har hatt fem insemineringer og to innsett. Det er en del, men det er ikke så mye at jeg gir opp. Men samboeren synes det er uendelig lenge. Noen har har vært borti samme «problemstilling» som kan komme med noen råd?
Stemmer det at fryseforsøk kan ta lenger tid før det gir utslag/fester seg? Mener å ha lest det en plass, og håper så veldig at det stemmer..
Jeg vet jo at det ikke nødvendigvis er tilfellet, men da jeg var gravid sist, i 2019 (men mistet) så kjente jeg ligsmentsmerter og tidlige tegn på graviditet. Nå kjenner jeg ingenting annet enn litt murringer, men går på lutinus så det kan like gjerne være derfor...
Jeg prøver å være positiv ovenfor henne, men jeg kjenner jeg blir veldig trist over kun en strek.. Dessuten føler jeg ikke vi har prøvd så lenge heller, selv om det er mange år siden vi mistet. Vi har hatt to år med pause pga fuckings corona. Vi har hatt fem insemineringer og to innsett. Det er en del, men det er ikke så mye at jeg gir opp. Men samboeren synes det er uendelig lenge. Noen har har vært borti samme «problemstilling» som kan komme med noen råd?
Stemmer det at fryseforsøk kan ta lenger tid før det gir utslag/fester seg? Mener å ha lest det en plass, og håper så veldig at det stemmer..
Jeg vet jo at det ikke nødvendigvis er tilfellet, men da jeg var gravid sist, i 2019 (men mistet) så kjente jeg ligsmentsmerter og tidlige tegn på graviditet. Nå kjenner jeg ingenting annet enn litt murringer, men går på lutinus så det kan like gjerne være derfor...
Vedlegg
Last edited: