Desember 2021 - endelig jul!

Oh yes, å vi i veldig mange bhg er dritslitne pga mye syke ansatte og lite folk på jobb, jeg hadde så håpet på litt flere tiltak i bhg og skoler for jeg vet vi er ufattelig mange slitne i de sektorene . Vi har folk som har klappet fullstendig sammen nå.

mye smitte i kommunen vær så jeg håper virkelig de bestemmer seg for sndre tiltak enn de nasjonale
Jeg vet de strever med nok vikarer her i bhg vår også. Ulempen med mest tilkallings, de forsvinner for faste jobber andre steder.
Fortsetter det i dette tempoet så frykter jeg for hele helsevesenet også :wacky: (må bare si at jeg er glad for at jeg ikke jobber på sykehus nå, med doble og til tider tredoble vakter, fulle dager med fullt smittevernsutstyr osv. Og jeg håper inderlig de holder ut, er så redd for at det skal bli slik som det en stund var i Spania og Italia i begynnelsen :bag:)

Hu tror rett og slett det blir for vanskelig. Hvis det blir felles jul er det 5 husholdninger. 5 barn. 9 voksne. Og 1 m avstand er umulig.

Det er vanskelig det ja.

Vår jul blir 6 personer. oss fem og svigermor.
Dagen etter, kommer mamma og pappa, så da blir vi 8. Fortsatt skal jeg klare å dekke med en meter mellom kohortene ved behov, altså i form av at vi fem som bor sammen ikke trenger å holde meteren. Men, særlig at besteforeldrene holder 1 meter fra hun som feirer 6 års dag.

Det er vanskelig det ja.

Vår jul blir 6 personer. oss fem og svigermor.
Dagen etter, kommer mamma og pappa, så da blir vi 8. Fortsatt skal jeg klare å dekke med en meter mellom kohortene ved behov, altså i form av at vi fem som bor sammen ikke trenger å holde meteren. Men, særlig at besteforeldrene holder 1 meter fra hun som feirer 6 års dag.
Her blir vi opprinnelig 10stk (vår husholdning på 4stk, min søster sin som er 5stk og pappa), ingen problemer med å holde meteren :)

Tirsdag og idag må jeg registrere timer på gutten:) eller har jeg lovet barna pizzasnurr og bibliotek idag:) i samme sleng så skall jeg kjøpe 3 julegaver ( vet hva jeg skall ha) til de i er i teamet til gutten:)

Har verdens søteste lille gutt.
Var fryktelig trøtt når jeg skulle lage middag så mannen tilbød seg å gjøre det.
Jeg tok en sofapute og la meg litt nedpå og lukket øynene.
Lille U så det, løp inn på rommet sitt for å hente dynen sin som han la på meg, løp tilbake hentet bamsen sin og ga meg, slo av TV'n og lysene og hysjet på alle siden mamma sover :Heartred:Heartred

Har verdens søteste lille gutt.
Var fryktelig trøtt når jeg skulle lage middag så mannen tilbød seg å gjøre det.
Jeg tok en sofapute og la meg litt nedpå og lukket øynene.
Lille U så det, løp inn på rommet sitt for å hente dynen sin som han la på meg, løp tilbake hentet bamsen sin og ga meg, slo av TV'n og lysene og hysjet på alle siden mamma sover :Heartred:Heartred
Herlig

Det piper i vaskemaskina.

F18
Feilkoden som betyr at det et noe med utpumping av vann. Mannen tømmer den (en dillete prosess siden slangen det tømmes gjennom kommer ut 5 cm over gulvet.)og tar ut noe hår og navnelapper og en liten Barbie - veske. Starter maskina igjen.
F18 etter en stund.
Tapper igjen.
Var det denne gangen han fant den veska forresten?
Kjører sentrifuge av klærene. F18. Ikke er de tørre heller det er vann i maskina.

Blæ. Det er jo bare få dager siden vi hadde vann utover hele gulvet grunnet tett avløp. Og nå dette. Nå finner han ikke mer i pumpen. Men den trøbler likevel.

Maskina er 12 år gammel. Kjøpt da den forrige stoppa midt i en bleievask da eldstemann var liten. (en lørdagskveld. Vi troppet opp på butikken mandag og ba om en de hadde på lager. En del runder med trøbbel med levering før den var på plass torsdag kveld. Det er dokumentet i bloggen jeg skrev på den tiden)
Så jada. Den har vært med oss gjennom mang en runde. Gjort mye bra. Hatt mange f18 og sliter periodevis med... Tror det er f29, at vannet kommer for sent INN, men det er bar rå la den fortsette så går det seg til. F18 så stopper den. Det kan være noe som blokkerer pumpen. Eller at pumpen er ødelagt.

Men. Må vi ha ny vaskemaskin rett før jul?
Jeg har et hus som står på hode som jeg skal rydde og vaske. Men planen er å ha vasket alt vi trenger innen utløpet av helga til å slippe å vaske klær i jula. Så. Ja, hjemmekontor og mye klesvask denne uka, liksom. Ikke det, nei?

Hjemmekontor og rydde kjelleren og vaskerommet sånn at mannen kan få hjelp til å bære en ut og en ny inn da? Eller en reprstør, men det blir vel fort ikke på denne siden av jul?

Blæ. Ikke det vi trengte akkurat nå. Liker vaskemaskina mi også. Storebroren til den vi egentlig kjøpte den gangen (for de hadde en på lager av den ja. Men feilmarkerte fra utkjøring tirsdag til utkjøring onsdag, selv om den var reg kjørt tirsdag. Så, vel. Den kom ikke til oss tirsdag. Den ble derimot solgt til noen andre. Så vi fikk altså denne som kompensasjon, levert torsdag kveld etter mye styr.

8 kg kapasitet har vært kjekt å ha. 5 folk er mye klær. Og en sengeveter i et par år, så vi har vasket mye dyner.

Den har gjort mye godt denne vaskemaskina. Jeg har ikke engang lyst å begynne å lese meg opp på nye.

God morgen.

Back
Topp