Desember 2021 - endelig jul!

Spent på disse nye restriksjonene. Lurer på om jeg får handle ferdig julegavene :bag::bag:
Ut fra det som står på Dagbladet så ser det ikke ut som om de vil stenge butikkene, ihvertfall ikke helt enda

Ut fra det som står på Dagbladet så ser det ikke ut som om de vil stenge butikkene, ihvertfall ikke helt enda
Og godt er det, for jeg er slett ikke i mål med gavene til sånn de viktigste. Egne barn.

Kan klikk og hent - shoppe dem, men må få kjøpt dem. Og mannen helst. Og sånnsett noen andre.
Men skal få til det.

For all del altså, at jeg ikke er i mål med julegaver er helt lite viktig i den store sammenhengen. Men det er fint for butikkene om de ikke må stenge. For det er mye som kjøpes disse siste par ukene før jul. Både gaver og mat.

Og godt er det, for jeg er slett ikke i mål med gavene til sånn de viktigste. Egne barn.

Kan klikk og hent - shoppe dem, men må få kjøpt dem. Og mannen helst. Og sånnsett noen andre.
Men skal få til det.
Jeg er heller ikke helt i mål.
Akkurat nå har jeg prioritert bursdagsgavene til frøkna, og har ikke helt fått tilbake alt av overskuddet enda.
Skal ikke bare handle fra oss, men får også penger fra besteforeldre som vi skal handle for.

For all del altså, at jeg ikke er i mål med julegaver er helt lite viktig i den store sammenhengen. Men det er fint for butikkene om de ikke må stenge. For det er mye som kjøpes disse siste par ukene før jul. Både gaver og mat.
Tenker at dersom de stenger ned butikkene nå så tett opp til jul vil det bli et enormt press i butikkene og smittespredning de 1-2 dagene det ofte tar før tiltakene gjelder fra og det vil virke mot sin hensikt.

Det som bekymrer med mest er bursdagsselskapet vi skal ha for frøkna på onsdag

Gaaah de tiltakene altså… gult nivå Jar vi allerede, mer beskyttelse får vi ikke og mer tiltak får vi heller ikke.

Mange av tiltakene virker jo ikke nå, men tar tid. De bruker for lang tid på vaksinering.

Det tar jo tid før alle får og det tar tid fra man får til man har full effekt. Kan skje mye innen den tid..
Oh yes, å vi i veldig mange bhg er dritslitne pga mye syke ansatte og lite folk på jobb, jeg hadde så håpet på litt flere tiltak i bhg og skoler for jeg vet vi er ufattelig mange slitne i de sektorene . Vi har folk som har klappet fullstendig sammen nå.

mye smitte i kommunen vær så jeg håper virkelig de bestemmer seg for sndre tiltak enn de nasjonale

Jeg er heller ikke helt i mål.
Akkurat nå har jeg prioritert bursdagsgavene til frøkna, og har ikke helt fått tilbake alt av overskuddet enda.
Skal ikke bare handle fra oss, men får også penger fra besteforeldre som vi skal handle for.

Fra oss og fra oldemor har jeg å kjøpe. Ja. Og fra min bestemor, altså den oldemora for barna, til oss voksne.

Back
Topp