Desember 2021 - endelig jul!

Vind vind her i hele dag og verre blev det på ettermiddag. Fotball var avlyst og skoletur er oxå avlyst imorgen. Føles som hele taket skall blåse av:eek:

Åh! Prøver å nyte tiden jeg kan ligge på magen! Husker jeg savnet det sist! Er dere i julemodus folkens?

Blitt sår i halsen og det er ikke ledig time til testing i dag:oops: I morgen er det barnebursdag, så det passer jo bare supert:rolleyes:

Nærkontakt og hurtigtest ? Hvor mange dager skall hurtigtest tas visst man har vart i nærkontakt. Det er snakk om barn.

Skal tas med to dagers mellomrom
Litt rart dette her:p ringde smittesporing da jeg var sånn i tvil så sier hun jeg snakket med jeg skall forhøre meg her og ringe deg opp igjen. Så ringer en annen og jeg gir beskjed at når vi henta hurtig test sa de han skall testes 5 dager. oki sier hun visst han er negativ idag så tester du han imorgen igjen før han går til skolen ved negativ send han bare på skolen. Skall gjør sånn de 4 andre dagene.

Litt rart dette her:p ringde smittesporing da jeg var sånn i tvil så sier hun jeg snakket med jeg skall forhøre meg her og ringe deg opp igjen. Så ringer en annen og jeg gir beskjed at når vi henta hurtig test sa de han skall testes 5 dager. oki sier hun visst han er negativ idag så tester du han imorgen igjen før han går til skolen ved negativ send han bare på skolen. Skall gjør sånn de 4 andre dagene.
Oki, barnehagen ga oss beskjed om 2 dagers mellomrom :)

Etter å ha vært borte fra jobb i snart 2 måneder, så skal jeg så vidt begynne å jobbe igjen neste uke :)
Gleder meg :)

Stressa. På vei hjem fra jobb får jeg en telefon fra et ukjent telefonnr.

"Er jeg kommet til 'navnet mitt'?" spørr han.

Ja.

Har du mistet lommeboka di? Kjapt trykker jeg på jakke lomma. Ja.

Har du vært xxxx-sted i dag?

Ja. Jeg jobber der.

Jeg legger den inn på butikken i første etg, sa han.

Jeg takket. Han la på.

Jeg ringte mannen. Jeg skulle jo hente på Sfo som stengte om 19 min. Og jeg var 13 min unna. Men måtte jo snu om jeg skulle kunne handle middag. Da rakk jeg ikke Sfo

Greit. Mannen sittet på hjemmekontor. Sikkert i et møte men han får da hentet henne.

Jeg stoppet på butikken. En halvtime etter jeg burde vært der. Minst. Inn. Tomt for munnbind i lomma. Det er påbud, uansett avstand. Ut i bilen hvor jeg vet jeg har.
Inn igjen. Plukke med meg mat i full fart. Lese på pølsene over de doggete brillene. Uten melk flott.
. Og der. I det jeg svinger rundt reolen på vei til kassa slår lukta meg. Pinnekjøtt. Det lukter jul. Tørt pinnekjøtt og fenalår. Jul.

Det er 7. Desember og et lite øyeblikk kjenner jeg på årets første julestemning.

Vel hjemme var det å steke de pølsene eog få på bordet. Spise fort, vi skal kjøre om 11 minutter. Ikke alle da. Bare jeg og eldste. Korps. Juleavslutning så etter litt spilling får de pizza så at han bare rakk ei pølse er ok. Mellomste er hjemme, vært hjemme fra skolen også. Kvalm og ikke i form. Så hun fikk ikke bli med.

Back
Topp