Desember 2021 - endelig jul!

Ja, de har jo bare videreført ansvaret over til kommunene, og det er mulig litt dumt. Men her i kommunen innfører de lokale tiltak ganske kjapt, og mulig de regner med at alle kommuner gjør det slik:wacky:
Dessverre ikke
Heldigvis er flere forbund på saken for situasjonen er uholdbar mange steder

Jentungen sier mamma jeg liker ikke mormoren til min venn. Hun sier så rare ting og hun sier pappaen din ser så streng ut:eek:

Langlue-nisselue er langt å strikke. 38 masker igjen. Felle 2 hver 4. Runde. Det er noen runder igjen. Jaja de går fort da i det minste.

Stor - rydding av kjøleskapet før jul i dag. De tømmer dunken i morgen så da kan den med fordel være full.

To hyller igjen. Jeg er lei. Men får bite tenna sammen og ta siste del også. Og så får jeg se om jeg får strikket ferdig den lua. Det hadde vært noe. Men jeg er trøtt. Så vi får se hvor lenge jeg orker sitte med det.

Luen er ferdig strikket, i morgen tover vi den i vaskemaskina så den passer hodet.

Det er et dill når det begynner å bli så få masker på pinnene at en bruker mer tid på å bytte pinne enn å strikke den. Deilig å være ferdig.

Og det er fantastisk bra plass i kjøleskapet

Skal organisere litt bedre inni der og har strengt tatt ikke tatt døren kom jeg på akkurat nå. Men fått vekk masse gamle greier som har stått altfor lenge bakerst, særlig øverst. Mye lettere å bruke opp det en har. Når en ser at en har det!

God morgen.

Jeg har visst mistet evnen til å sove lenger enn 5.30. Meget kjedelig

God morgen:) mannen vekket meg i natt da jeg hadde begynt kjefte på han i søvnen :p:p
Nå leverer han barn på skole bhg. Så skall jeg sende han ut til jobb fortest muligt og begynne vaske kjøkken og kjøleskap :)

Når trenger jeg deres hjelp jenter.
Jeg har en venninne med dårlig råd, jeg det er ikke helt hennes feil.
Nå har det toppet seg siden det er noen penger hun skulle ha fått, men ikke har fått.
I tillegg så har hun barna denne helgen og hadde tenkt å feire jul med den før de dro på juleferie med pappaen.
Hun vil ikke ta i mot hjelp uten videre så jeg sier helt enkelt, jeg har ikke kjøpt julegave til henne enda, hun får julegaven på forhånd, jeg handler inn det hun trenger til å ha julemiddag til seg og barna. Det godtar hun, heldigvis, jeg kan ikke sitte og se på at noen barn ikke får feiret jul sammen med mamma.

Nå til problemet mitt, jeg er liksom ikke helt norsk, og har ikke helt oversikt over alt som trengs.
Hun har medisterfarse i frysen så lager medisterkaker selv.
Foruten det har jeg handlet inn:
- Ribbe
- Julepølse
- Mandelpoteter
- Riskrem
- Mandel til å ha i riskremen
- Mandel gave
- Julestrømper til barna
- Julesjokolade
- Krumkaker
- Pepperkaker
- Berlinerkranser
- Julebrus
- Har en 8 pk. cola stående og kommer til å ta 2 av dem å putte oppi
- En juleøl
- Julestjerne

Skal innom sentret senere i dag og kjøpe en liten et glassflaske med akevit og et brettspill til hele familien (de må jo ha en gave å åpne også)

Hva har jeg glemt?

Nå har det toppet seg siden det er noen penger hun skulle ha fått, men ikke har fått.
I tillegg så har hun barna denne helgen og hadde tenkt å feire jul med den før de dro på juleferie med pappaen.
Hun vil ikke ta i mot hjelp uten videre så jeg sier helt enkelt, jeg har ikke kjøpt julegave til henne enda, hun får julegaven på forhånd, jeg handler inn det hun trenger til å ha julemiddag til seg og barna. Det godtar hun, heldigvis, jeg kan ikke sitte og se på at noen barn ikke får feiret jul sammen med mamma.

Nå til problemet mitt, jeg er liksom ikke helt norsk, og har ikke helt oversikt over alt som trengs.
- Ribbe
- Julepølse
- Mandelpoteter
- Riskrem
- Mandel gave
- Julestrømper til barna
- Julesjokolade
- Krumkaker
- Pepperkaker
- Berlinerkranser
- Julebrus
- En juleøl
- Julestjerne

Skal innom sentret senere i dag og kjøpe en liten et glassflaske med akevit og et brettspill til hele familien (de må jo ha en gave å åpne også)

Hva har jeg glemt?

Utrolig snilt av deg. Og du har dekket opp mye her synes jeg!

Utrolig snilt av deg. Og du har dekket opp mye her synes jeg!
Den gangen Linus var liten, hadde vi knapt nok inntekt selv.
Husker fremdeles følelsen det var å stå på Coop Obs og finne en 7-pk. med bodyer til kr 50,-, den hadde vi faktisk råd til.
Husker at ruller med frossen kjøttdeig var under halve prisen enn fersk, den ble kjøpt selv om den ikke var så veldig god.
Jeg husker at de første first price produktene kom på den tiden.....

Hadde noen på den tiden fortalt meg at vi i dag skulle hatt et rekkehus over 3 etasjer, 2 biler, bestilt en helt ny bil til over 1/2 mill. og at jeg alene skulle ha en inntekt på over kr 700.000,- i året hadde jeg ikke trodd på det.

Jeg har vært der, ting har endret seg mye på grunn av flaks, nå er det min tur til å gi noe tilbake

Den gangen Linus var liten, hadde vi knapt nok inntekt selv.
Husker fremdeles følelsen det var å stå på Coop Obs og finne en 7-pk. med bodyer til kr 50,-, den hadde vi faktisk råd til.
Husker at ruller med frossen kjøttdeig var under halve prisen enn fersk, den ble kjøpt selv om den ikke var så veldig god.
Jeg husker at de første first price produktene kom på den tiden.....

Hadde noen på den tiden fortalt meg at vi i dag skulle hatt et rekkehus over 3 etasjer, 2 biler, bestilt en helt ny bil til over 1/2 mill. og at jeg alene skulle ha en inntekt på over kr 700.000,- i året hadde jeg ikke trodd på det.

Jeg har vært der, ting har endret seg mye på grunn av flaks, nå er det min tur til å gi noe tilbake

Har vært der at det var trangt jeg også, men det var før vi fikk barn, heldigvis. Enklere da.
Også visste vi at det trolig var midlertidig. Det har ordnet seg fint for oss. Heldigvis.

- Ribbe
- Julepølse
- Mandelpoteter
- Riskrem
- Mandel gave
- Julestrømper til barna
- Julesjokolade
- Krumkaker
- Pepperkaker
- Berlinerkranser
- Julebrus
- En juleøl
- Julestjerne

Hva har jeg glemt?
Får tårer i øyene når jeg leser det:Heartred så utrolig fint av deg:love7 og hun venninne din er heldig som har deg:)

Back
Topp