Desember 2018

Sprøytestart i dag. Gleder meg til å komme i gang og har begynt å få litt troen på det igjen. Første forsøket vår gikk jeg kun på bemfola og fikk ut 5 fine egg, der 2 ble dyrket til blastocyst og 1 egg av god kvalitet ble satt inn. Jeg har i etterkant hatt to avbrutte forsøk, der jeg har gått på menopur eller menopur/bemfola. Forsøket der jeg kun gikk på menopur ble det dårligste av disse. Håper derfor at større dose og kun Gonal-F skal fungere bedre Mulig Menopur ikke er tingen for meg!

Så bra, da går jeg nok for et lite glass vin på julebord, det er mye hyggeligere og enklere å drikke litt enn å drikke ingenting syns jeg :) det med løping visste jeg heller ikke om, så det er fint å vite! Men på Synarela er det greit å trene som normalt antar jeg, for da har jo ikke eggstokkene begynt å vokse ennå.

Ja, håper at uke 3 gjør susen, og at jeg fortsatt rekker uttak før julestengt :)

Jeg har trent som normalt på Synarela og innbiller meg at har vært med på å redusere bivirkningene. Jeg har nesten ikke merket noe til dem. Kommer til å kutte ut løping nå når jeg begynner på sprøyter og holde meg til gåturer Lykke til og håper du rekker det før juleferien!

Så bra, da går jeg nok for et lite glass vin på julebord, det er mye hyggeligere og enklere å drikke litt enn å drikke ingenting syns jeg :) det med løping visste jeg heller ikke om, så det er fint å vite! Men på Synarela er det greit å trene som normalt antar jeg, for da har jo ikke eggstokkene begynt å vokse ennå.

Ja, håper at uke 3 gjør susen, og at jeg fortsatt rekker uttak før julestengt :)
Enig! Og man unngår spekulasjoner om hvorfor man ikke drikker :)
Ja, på synarela har jeg trent som vanlig nå. Er først på sprøyter at løping og hopping kan gi komplikasjoner visst.

Vi krysser fingrene, lenge til jul ennå ;)

Sprøytestart i dag. Gleder meg til å komme i gang og har begynt å få litt troen på det igjen. Første forsøket vår gikk jeg kun på bemfola og fikk ut 5 fine egg, der 2 ble dyrket til blastocyst og 1 egg av god kvalitet ble satt inn. Jeg har i etterkant hatt to avbrutte forsøk, der jeg har gått på menopur eller menopur/bemfola. Forsøket der jeg kun gikk på menopur ble det dårligste av disse. Håper derfor at større dose og kun Gonal-F skal fungere bedre Mulig Menopur ikke er tingen for meg!
Så bra, skal selv også gå på Gonal-F, så vi får håpe det gjør susen for desemberspirene :) Viktig å ikke miste troen :) Lykke til med sprøytestart i dag!

Hører nok til her jeg også. Skal på UL i slutten av neste uke. Om alt ser fint ut blir det innsett av blasto (fryseforsøk) første uken av desember. Dette blir mitt andre forsøk. Ble gravid forrige gang, men det endte i MA. Så håper at utfallet blir bedre denne gang :-)

Dette er søskenforsøk. Nummer en er også ved hjelp av IVF. Mitt første frysforsøk noen gang, så det er litt nytt for meg å ikke skulle ta hormonsprøyter.

Så bra! Kontrollen har gått bra antar jeg da?! :) Hvor mange dager har du gått på sprøyter nå?

Først fikk jeg beskjed om at ikke uttak ble før kanskje onsdag eller fredag, og jeg hadde 25 eggposer nå, så jeg var redd for overstimulerting igjen, men så fikk jeg tlf om at det ble tirsdag så jeg ble lettet da:D 10 dager i dag også blir det siste sprøyte i morgen og Ovitrelle på søndag:D

Hører nok til her jeg også. Skal på UL i slutten av neste uke. Om alt ser fint ut blir det innsett av blasto (fryseforsøk) første uken av desember. Dette blir mitt andre forsøk. Ble gravid forrige gang, men det endte i MA. Så håper at utfallet blir bedre denne gang :)

Dette er søskenforsøk. Nummer en er også ved hjelp av IVF. Mitt første frysforsøk noen gang, så det er litt nytt for meg å ikke skulle ta hormonsprøyter.

Velkommen hit! Så leit å høre at det endte med MA sist:( Håper alt går som det skal framover nå, forhåpentligvis blir vi rugere på samme tid!

Velkommen hit! Så leit å høre at det endte med MA sist:( Håper alt går som det skal framover nå, forhåpentligvis blir vi rugere på samme tid!
Takk. Ja, satser på at det går bedre denne gang :-) Har tre blastoer og et embryo på frys, så håper at det er et søsken blant dem. Får lese meg litt opp her. Er det ditt første, eller er det søskenforsøk på deg også?

Nå så jeg at det er førstemann på deg og tredje forsøk. Håper at det klaffer denne gang :-) Forrige gang ble jeg som sagt gravid på første. Og det gjorde jeg forsåvidt nå også, selv om det gikk galt. Men har vel innsett at det kanskje ikke blir så lett denne gang. Kjenner at jeg allerede synes det er "pes" å prøve - selv om det bare er andre forsøk nå. Jeg drar jo til utlandet, så synes det er vanskelig med å søke fri fra jobb og sånn. Blir liksom litt sånn "må ha fri den dagen, eller kanskje den dagen, eller kanskje den dagen - men kan ikke si hvorfor", haha.

Nå så jeg at det er førstemann på deg og tredje forsøk. Håper at det klaffer denne gang :) Forrige gang ble jeg som sagt gravid på første. Og det gjorde jeg forsåvidt nå også, selv om det gikk galt. Men har vel innsett at det kanskje ikke blir så lett denne gang. Kjenner at jeg allerede synes det er "pes" å prøve - selv om det bare er andre forsøk nå. Jeg drar jo til utlandet, så synes det er vanskelig med å søke fri fra jobb og sånn. Blir liksom litt sånn "må ha fri den dagen, eller kanskje den dagen, eller kanskje den dagen - men kan ikke si hvorfor", haha.

Åh, kjenner meg igjen i det siste der, selv om jeg bare er en time unna klinikken :p Så det må være slitsomt å måtte reise så langt! Forhåpentligvis blir du gravid fort igjen :Heartred Takk for at du håper for meg, og i lige måde!

Nå så jeg at det er førstemann på deg og tredje forsøk. Håper at det klaffer denne gang :) Forrige gang ble jeg som sagt gravid på første. Og det gjorde jeg forsåvidt nå også, selv om det gikk galt. Men har vel innsett at det kanskje ikke blir så lett denne gang. Kjenner at jeg allerede synes det er "pes" å prøve - selv om det bare er andre forsøk nå. Jeg drar jo til utlandet, så synes det er vanskelig med å søke fri fra jobb og sånn. Blir liksom litt sånn "må ha fri den dagen, eller kanskje den dagen, eller kanskje den dagen - men kan ikke si hvorfor", haha.

Haha ja det er ganske kronglete å kombinere med jobb det her. Blir definitivt ikke månedens ansatt i desember :p

Hmm ser jeg syner?? Skygge tro? [emoji43]
IMG_8875.JPG
IMG_8876.jpg

Kommer inn her jeg siden mensen ikke kommer...Hadde egentlig håpet på innsett i slutten av november...

Krissy136 - Barn #1 - IVF #1, fryseforsøk - Rikshospitalet - Progynova

Back
Topp