Dersom du skulle byttet ut hele garderoben din.

Oi da vil eg trenge 5000 kr iallefall. Kjøpet som regel brukt uten undertøy og bukse men resten som kjole, topp, tunika osv osv kjøpet eg brukt eller på tilbud
 
minst 50-60 000 tenker jeg. Om man skal kjøpe alt nytt. Fra undertøy til yttertøy, vinter og sommerklær, sko osv..
 
Bare undertøy vil man jo komme opp i 2000-3000, hvordan man da går bukser, gensere, pentøy, yttertøy til alle sesonger, sko osv for 20.000 er meg en gåte.
Fire bher er 2000 kroner, en topp mellom 500-1000, jeg har ikke mye klær jeg, men f.eks. turtøy 5000-6000... Hvordan får man alt for bare 20.000?
En topp til 1000 kr? Det kjøper ikke jeg hvertfall,
Tror jeg bare må si vi er forskjellige jeg. :))
 
En topp til 1000 kr? Det kjøper ikke jeg hvertfall,
Tror jeg bare må si vi er forskjellige jeg. :))

Skrev 500-1000 :)
Greit vi er forskjellige, men klær koster jo til og med når du handler på hm. Så 20.000 for sko vinter, vår, sommer og høst. Regnklær, turklær, vinterjakke, høst/vår bare yttertøy og sko blir det jo mange tusen selv om man ikke handler dyrt. Truser, bher og sokker er heller ikke billig. Og jeg har mer enn en bukse, det regner jeg med at du har også selv om vi er forskjellige :)
 
Jeg var akkurat og handlet klær på h&m og kappahl til 1900,- og synes ikke det var mye, og jeg har kjøpt meg et par nye bh'er og en bikini på change til over 1000 (var litt salg), så jeg ville nok spart opp 50 000 bare for å ha. Bruker man ikke opp alt, så ok.

Jeg har heller ikke mye klær, men klær koster uansett.

Men sko trenger man vel ikke å bytte ut selvom man går ned i vekt? Str på føttene blir vel den samme?
 
Jeg var akkurat og handlet klær på h&m og kappahl til 1900,- og synes ikke det var mye, og jeg har kjøpt meg et par nye bh'er og en bikini på change til over 1000 (var litt salg), så jeg ville nok spart opp 50 000 bare for å ha. Bruker man ikke opp alt, så ok.

Jeg har heller ikke mye klær, men klær koster uansett.

Men sko trenger man vel ikke å bytte ut selvom man går ned i vekt? Str på føttene blir vel den samme?
Sko trenger jeg ikke, men jeg regner ikke sko som klær heller...
 
Jeg var akkurat og handlet klær på h&m og kappahl til 1900,- og synes ikke det var mye, og jeg har kjøpt meg et par nye bh'er og en bikini på change til over 1000 (var litt salg), så jeg ville nok spart opp 50 000 bare for å ha. Bruker man ikke opp alt, så ok.

Jeg har heller ikke mye klær, men klær koster uansett.

Men sko trenger man vel ikke å bytte ut selvom man går ned i vekt? Str på føttene blir vel den samme?
Jeg er gått ned en str i beina jeg :p Ei venninne har gått ned to str i beina. Så alt krymper tydligvis :)
 
50.000??? Hvor mye klær kjøper dere egentlig.

En truse = ca 200 kr
En bh = ca 600
Et par strømper = ca 80

Trenger endel av det, så må man legge til bukser, skjørt, kjoler, singletter, topper, gensre, cardigans, shorts, strømpebukser i ull, utetøy, utejakke, regntøy, med mer
 
Jeg var akkurat og handlet klær på h&m og kappahl til 1900,- og synes ikke det var mye, og jeg har kjøpt meg et par nye bh'er og en bikini på change til over 1000 (var litt salg), så jeg ville nok spart opp 50 000 bare for å ha. Bruker man ikke opp alt, så ok.

Jeg har heller ikke mye klær, men klær koster uansett.

Men sko trenger man vel ikke å bytte ut selvom man går ned i vekt? Str på føttene blir vel den samme?

Jeg har vokst i beina etter jeg la på meg:) Må ta enn opprydning i garderoben min, for passer ingen av mine gamle sko lenger :)
 
En truse = ca 200 kr
En bh = ca 600
Et par strømper = ca 80

Trenger endel av det, så må man legge til bukser, skjørt, kjoler, singletter, topper, gensre, cardigans, shorts, strømpebukser i ull, utetøy, utejakke, regntøy, med mer
Må ikle kjøpe truse til 200 pr stk altså, gr fint med billigere :)
 
Jeg var akkurat og handlet klær på h&m og kappahl til 1900,- og synes ikke det var mye, og jeg har kjøpt meg et par nye bh'er og en bikini på change til over 1000 (var litt salg), så jeg ville nok spart opp 50 000 bare for å ha. Bruker man ikke opp alt, så ok.

Jeg har heller ikke mye klær, men klær koster uansett.

Men sko trenger man vel ikke å bytte ut selvom man går ned i vekt? Str på føttene blir vel den samme?
Sko kommer jo litt an på.
Jeg har tursko som passer til vekta jeg har nå, går jeg ned masse i vekt har jeg ikke lenger behov for samme grad av demping for eksempel. Joggesko vil jo slites ut og her er også demping et punkt å ta hensyn til.
Og noen får smalere føtter av å gå ned mye i vekt, så da spørs det jo på fasongen på skoene man har fra før ;)
 
Eg ville nok hatt 50 000, men anbefalar absolutt ikkje å kjøpe alt på ein gang. Da må du kjøpe veldig klassiske kle i allefall. Eg ville kjøpt litt og litt, og lagt litt ekstra pengar i nokre fine klassiske kle som ullkåpe, fin merinoull genser, silkebluse, blazer osv, og så kunne eg heller hatt billige kvardagstopper feks.
Ein del kle som kjolar kan kanskje sys om? Du er superflink!!!
 
Jeg ønsker *litt* bedre kvalitet enn HM og BH har jeg kjøpt i undertøybutikk de siste 15 årene og kommer til å fortsette med det
Om du skal ha kvalitet på yttertøy, tursko og treningstøy så går det fort 20000 bare der. Men man trenger ikke 10 bukser, det holder med 3 bukser. Og får du hjelp med shoppinga så kan du få alle klærne til å passe sammen slik at du kan bruke alt på kryss og tvers av hverandre og selv om du da ikke har så mange plagg så blir mulighetene mange, og da kan det kanskje holde med 30000.
 
Bare undertøy vil man jo komme opp i 2000-3000, hvordan man da går bukser, gensere, pentøy, yttertøy til alle sesonger, sko osv for 20.000 er meg en gåte.
Fire bher er 2000 kroner, en topp mellom 500-1000, jeg har ikke mye klær jeg, men f.eks. turtøy 5000-6000... Hvordan får man alt for bare 20.000?
Salg :) jeg har aldri kjøpt en Bh til 400-500
 
Salg :) jeg har aldri kjøpt en Bh til 400-500

Jeg synes undertøy er viktig noe som passer og noe som er godt på. Billige er ikke det uansett hvor mye man påstår det. Ts liker også å kjøpe dyrere bher så regner med at da mener hun ikke hm.
Greit man kan handle litt på salg, men jeg får ikke byttet ut en hel garderobe på salg. Nå er det salg på sommertøy, men de trenger jeg jo ikke før neste år. Nå trengs det høstklær og de er ikke på salg :)
 
Back
Topp