Dere som er helt friske

Det er bare tull:) som regel ja, men veldig ofte trenger folk bare litt mer tid.

Det er ikke tull nei. F.eks lav sædkvalitet hos en mann er en feil. Og det er mange menn som har. Helt friske mennesker bruker veldig sjeldent mer enn 1 år på å få barn.

After 12 months of trying to conceive, however, the likelihood of normal fertility drops considerably: the chances of having normal fertility given that you have not conceived after 12 months are around 1-7%.

Jeg vil si at en sjanse på 1-7% er veldig lite.
Hvis man har prøvd aktivt i 12 mnd, med ca 12 eggløsninger og virkelig prøvd å treffe, så er det lite sjanse for at "alt" er bra.

Last edited:
Jeg er helt frisk, alt testet så vidt jeg vet. Min kjære er også testet på blodprøver og sædprøve. Selv om sædprøve viste i nedre grense, er det innenfor normalen=frisk. Jeg hadde noe tynne slimhinner, men de var egentlig innenfor normalen.

Jeg ble gravid i fjor, men mistet i en MA i uke 9. Vi har nå hatt 25 pp uten hell, så satser på pp26.

Jeg er 37år, mulig det er årsaken. Men AMH var helt innenfor og bra for alderen.
Bruker nå støttepreparater for å gi bedre muligheter.

Pp2 med første .
Pp12 med andre.
Pp1 med tredje??? Over IKM og venter utålmodig på enten positiv test eller tr....

32PP. Ingenting å finne med meg, men litt med mannen. Les gjerne mer på bloggen.

Er i gang med prøving på nummer to nå. 2PP.

Ingenting feil som vi vet om

Gravid i pp1 som endte i tidlig sa og førstemann ble til i pp5

Håper på nr 2 nå, er i pp1

Første: gravid på minipiller. Andre: gravid på et uhell (men veldig velkomment likevel for mannen min og meg). Tredje: første pp. Fjerde: pp4 (etter å ha mista forrige midt i svangerskapet, så syklusen tulla litt de første mnd). Nå prøver vi på nytt, men lutealfasen er defekt etter forrige fødsel og påfølgende amming.... Så dette kan jo bli spennende!

Første raskt, andre mann godt og vel et år, en sa, utredning x 2 uten klar diagnose. Så hvis det bare holder helt ut;)

Pp1 med første, pp10 med nr 2 (nygravid nå, så håper spiren klorer seg fast)

Her gikk det nesten 2 år med prøving før jeg ble gravid på første forsøk med IVF. Ingen har funnet noe galt hos verken meg eller mannen, så vi er å anse som friske. Men jeg var 35 da vi startet prøvingen, så vi har/hadde vel alderen mot oss.

Er frisk og har født 5 barn og det var på PP1 til PP4 det klaffet. Men no er det barre problem. Tror jeg ikkje får nr 6 men håper på den 1 % jeg har.

Første gang fire måneder. Nå gikk det 7 mnd, mista og nå har det gått åtte måneder etter det.

Det er ikke tull nei. F.eks lav sædkvalitet hos en mann er en feil. Og det er mange menn som har. Helt friske mennesker bruker ikke mer enn 1 år på å få barn nei.

After 12 months of trying to conceive, however, the likelihood of normal fertility drops considerably: the chances of having normal fertility given that you have not conceived after 12 months are around 1-7%.

Jeg vil si at en sjanse på 1-7% er veldig lite.
Hvis man har prøvd aktivt i 12 mnd, med ca 12 eggløsninger og virkelig prøvd å treffe, så er det lite sjanse for at "alt" er bra.

Hva med alle de som testes og får som svar at alt er som det skal? Dårlige leger bare da?

Ro ned bastantheten litt kanskje.

Vel, jeg og min samboer brukte ikke prevensjon på 3 år, ble gravid en gang i løpet av den tiden men mistet tidlig. Ble så gravid igjen i oktober 17, 3 år etter jeg sluttet på pillen. Vi var på utredning etter 1 år men ingenting galt med noen av oss.
Men vi brydde oss ikke med eggløsning osv, så jeg aner ikke hvor mange ganger vi faktisk traff eggløsning.

Legen sa at du gjerne kan ha sex hver eneste fredag i 3 år uten å treffe eggløsning.

Og noen mnd hadde vi svært lite sex, kanskje bare en gang (slitne etter jobb osv) ellers så sleit mannen ofte med å få utløsning. Så det er mye som spiller inn, så ikke nødvendigvis at det tar max 1 år selv om man er frisk.

Back
Topp