Dere som er helt friske

Navaje

Forelsket i forumet
Dere som er helt friske (som ikke har sykdommer som pcos og endometriose ol) hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?
 
Hei. Jeg har ingen diagnoser. Forrige svangerskap ble jeg gravid i pp1, men det var kjempeflaks tenker jeg. Begynner å prøve på nr. 2 straks (ikm uke 35), så det blir spennende å se hvor lang tid det tar da :). Prøver å ikke ha for høye forventninger om at det skal gå veldig raskt.
 
Dere som er helt friske (som ikke har sykdommer som pcos og endometriose ol) hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?
Første gangen,ett par mnd men da gikk vi ikke aktivt inn for det med sjekking av El osv. Hadde sex når det passet oss (eksen).
Denne gangen (ny mann,11 år siden jeg var gravid sist) har vi prøvd siden januar. Ble gravid nesten med engang. Men var kjemisk. Ble igjen gravid første EL etter kjemisk men det var en BO (april). Nå er jeg gravid igjen (som forhåpentligvis sitter hele løpet ut) :)
 
Ble gravid i PP3 med nr 1 og i PP5 med denne spiren.
 
Første gang så blei jeg gravid på første forsøk. Andre gang så blei jeg gravid på fjerde forsøk. Har også blitt gravid på pilla men jeg mistet i uke 9.
 
Har ikke fått påvist noe endometriose, men er en liten mistanke om det. Men uten diagnosen er jeg vel betegnet som "frisk". Vår første satt på 3 pp, nå prøver vi på nr 2, vi er nå i pp 6.
 
Førstemann ble til etter 2 mnd - prøvde ikke.
Med andremann tok det 1 år - prøvde og ny mann.
Tredjemann ble til før jeg fikk tilbake mens etter andremann - prøvde ikke.
Fjerdemann ble til i pp2 - prøvde og ny mann.
Er i pp4 nå,hadde en kjemisk i pp1.
 
Har vært gravid 5 ganger, har to barn. Førstemann var ikke planlagt (hoppet av i svingen). Da vi skulle prøve på nr to ble jeg gravid på første forsøk, men endte i MA i uke 13. Ble gravid igjen rett etter MA, men endte i kjemisk. Ble igjen gravid mnd etter som endte i barn nr 2. Prøver nå på nr 3, gått inn i pp3. Hadde kjemisk i første pp.
 
Ble gravid på PP2 (men mistet pga EXU, som bare er uflaks!) - nå har jeg jo en eggleder mindre, så det blir spennende å se nå. Men jeg er fortsatt frisk, sånn likevel.
 
Dere som er helt friske (som ikke har sykdommer som pcos og endometriose ol) hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?
Upanlagt, endte i SA
Pp1 med nr.1
Nr.2 tok 5 år ++ (måtte ha ivf pga mannlig faktor. Selvom det er samme mannen som gjorde med gravid de to første gangene).
 
Pp6 (mistet), pp12/totalt18 (fullført svangerskap), pp5 (mistet), er nå i pp3/totalt8 etter det.
 
Første gangen hadde vi ikke begynt å prøve ordentlig, men sluttet på pilla i mai og hadde positiv test i juli. Denne gangen gikk det den første måneden vi prøvde. Sluttet på pilla i september, positiv test i månedsskifte nov/des :)
 
Første gangen var ikke planlagt. Gikk ikke på annen prevensjon enn at vi brukte kondom rundt EL (bortsett fra den ene gangen da.... :) ) . Andre gang var i pp2. Veldig planlagt. Testet for EL og hadde sex annenhver dag fra mens til EL. Er jo 35 år, så tenkte kanskje at det ville ta litt lenger tid denne gangen, så var veldig glad og overrasket at den satt så fort. Føler oss veldig takknemlige <3
 
Spennende å lese hvordan andre har det. Så trasig med dere som har opplevd SA og EXU :(

Selv holder vi enda på i pp6, vet det ikke er lenge men nå begynner jeg å bli lei! :depressed:
 
Er "frisk" nå, men er visst ikke så lett som man skulle håpe og tro... Gynekologen vår gav oss 6 mnd før vi kunne ringe henne igjen, og det er nå i august. Har prøvt aktivt i litt over 1 år, men har prøvd mye lengre (jeg hadde/har en diagnose, men er symptomfri nå). Tenker det blir en tlf på mandag da jeg er på cd 2 i dag. Er sikkert ventetid uansett pga ferie osv, og jeg vet ikke helt hva hun tenkte at skulle være neste steg for oss.
 
Back
Topp