Den store vogn jakta

Mann på 2.01 meter her - bagdelen på buffalo var lav ja, men nå på sittedelen er det null stress. Man bruker jo bare bagdelen i noen få måneder.
Så bra at det funket for deg:happy:
Min erfaring med buffalo sin sittedel er noe annerledes, har trillet den en hel del, og for mine ryggproblem ble vinkelen for å sette barnet ned feil. Derav høy vogn, for min del:happy:

God sammenligning! Synd de ikke drar frem adapteren som gjør at både ligge og sittedel kan bli rundt 10cm høyere:) det var avgjørende for vårt valg:) usikker på om den fantes så tidlig, vår er jo fra i år..
Jeg håper ikke du misforstår meg og tror jeg er ute etter å sverte andre vogner enn den jeg selv har valgt, det er ikke meningen. Som det står i artikkelen, man må velge den vognen som passer for seg selv:)

Når jeg har termin er datteren min 22 mnd, og jeg lurer på om jeg burde investert i en søskenvogn? Hun skal begynne i barnehagen rundt den tiden og jeg blir den som må hente og levere. Jeg har ikke lappen så det blir en del gåing på meg. Men jeg synes disse vognene er så utrolig dyre :dead:

God sammenligning! Synd de ikke drar frem adapteren som gjør at både ligge og sittedel kan bli rundt 10cm høyere:) det var avgjørende for vårt valg:) usikker på om den fantes så tidlig, vår er jo fra i år..
Jeg håper ikke du misforstår meg og tror jeg er ute etter å sverte andre vogner enn den jeg selv har valgt, det er ikke meningen. Som det står i artikkelen, man må velge den vognen som passer for seg selv:)
Nei misforstår så absolutt ikke :-) vil som deg bare vise andre som leser :-)

Når jeg har termin er datteren min 22 mnd, og jeg lurer på om jeg burde investert i en søskenvogn? Hun skal begynne i barnehagen rundt den tiden og jeg blir den som må hente og levere. Jeg har ikke lappen så det blir en del gåing på meg. Men jeg synes disse vognene er så utrolig dyre :dead:
Prøv søskenbrett først tenker jeg :-) ellers kan babyjogger city mini gt double med bagdel være et billigere alternativ :-)

Husk at bagdelen bruker du i 5-7 måneder, mens sittedelen skal du bruke i 2-3 år. Veldig mange førstegangskjøpere tenker mye på hvor høy/lav/stor/liten bagdelen er, når de skal kjøpe vogn. Men bagdelen er faktisk ikke så viktig, da den brukes så kort periode.
Det du burde vurdere og ta valg på er;
- hvor stor/lang kan kalesjen på vogna bli? (Her er bugaboo fox helt overlegen i forhold til andre.)
- hvor lenge varer sittedelen i lengde? (Her varer Stokke trailz dessverre veldig kort i forhold til andre.)
- hvor tung er vogna med sportsdel? (nxt90 14kg, bugaboo fox 9,9kg, stokke trailz 15kg)
- hva er maxvekt på barnet i vogna? (Nxt 90 15kg, bugaboo fox 17kg, stokke trailz 15kg)
- lufthjul eller punkteringsfrie hjul?
- hvor stor plass tar vogna sammenslått?
Takk for tips. Tyngden kommer faktisk litt lenger ned på lista her. Vi kjører jo mye bil til og fra marka og hytter osv, men da er vi to så det går bra. De andre tinga har vi jo sjekka. Men for min del er kommunikasjonen ned i vogna superviktig, spesielt det første halvåret. Så derfor kommer det ganske høyt opp lista vår Det blir mye vogn- turing Tbane og tog vennlighet derimot, det har jeg faktisk ikke tenkt på, så der inspirerte du meg

Vi kjøpte Thule Urban Glide 2, og har vært superfornøyd med den! Den kommer seg virkelig fram i ulendt terreng og på vinterføre. OK pris også! Tror vi kommer til å kjøpe den samme i søskenvogn nå. Eneste ulempen er at man ikke har bakovervendt sittedel...

Da tror jeg vi har funnet vinneren for oss. Det ser ut som det blir Maxi-cosi sin Lila XP. Lett, solid, god demping. Med fin høyde for ryggen under trilling og løfting og kommunikasjon ned i vogna. Romslig liggedel og fin sportsdel som kan legges helt ned og snus begge veier. Gode hjul for terreng og fantastisk fin å klappa sammen. Liggedelen er lett nok til å bare ta av vogna og bæres opp i stua. Og god plass under vogns til bagasje eller handleposer. Vogna kan brukes helt til fire års alderen! Så får vi se om vi ombestemmer oss før vi får kjøpt den

Vi har Stokke trailz og var kjempe fornøyd med den til gutten våres var ferdig med vogn. Gleder meg veldig til å ta den i bruk i august. Har bare gode ting å si om den vogna! :D

Her sto det mellom Britax og Stokke.

Men det ble britax smile 3 etter anbefaling fra ei venninne som just har hatt liten, og den var super for dem.

Flere "merketopper" liker jeg ikke, har jobbet i barnehage i 13 år og ønsker meg ei vogn som er lett, mobil, tar liten plass og er høy både ligge/sitte del OG bakkeklarning. Lang nokk rygg til liten kropp og gode seller men som kan lett erstattes med enklere seller for å ha i barnehage.

Artig å se hvor forskjellig vi vektlegger forskjellige egenskaper.

Jeg har opprettet søk på Finn og på Prisjakt på Babyjogger City Mini GT Double, tror det vil være greit å ha en søskenvogn.

Hadde emmaljunga mondial duo deluxe med min forrige gutt og elsket vognen, men den ble litt for stor og tung for min del.

Nå har jeg veldig lyst på stokke trailz, men er usikker på om den er like stor og tung som emmaljunga. Noen som vet?

Vi har Emmaljunga Mondial DeLuxe etter sstoresøster. Den er fantastisk fin, god plass under og har trillet den på mang en skogssti, MEN den er tung! Jeg synes det egentlig er helt greit da jeg får mer "motstand" på tur og føler jeg får trent mer :p

Hadde emmaljunga mondial duo deluxe med min forrige gutt og elsket vognen, men den ble litt for stor og tung for min del.

Nå har jeg veldig lyst på stokke trailz, men er usikker på om den er like stor og tung som emmaljunga. Noen som vet?
Tror ikke noen vogner er like tunge som emmaljunga sine :)

Back
Topp