Den store klagetråden

Gaaah…! :arghh: Er så sliten av hosteanfall om natten, hoste hele dagen, tett i nesa, vondt i hodet…. Får så dårlig samvittighet ovenfor jobben også :sorry:

Jeg har gått opp i vekt!!
Nesten tre kg!! Hjelpes….

Edit:Har aldri veid så mye som nå :shifty:

Jeg har gått opp i vekt!!
Nesten tre kg!! Hjelpes….

Edit:Har aldri veid så mye som nå :shifty:
Husk at det kan være en del vann i kroppen som utgjør noe av det at vekta endrer seg. Jeg har merket store variasjoner her i forbindelse med ivf-forsøk og graviditet.

Husk at det kan være en del vann i kroppen som utgjør noe av det at vekta endrer seg. Jeg har merket store variasjoner her i forbindelse med ivf-forsøk og graviditet.
Takk, ja, det må være noe sånt!
Jeg har gått opp i forbindelse med IVF-forsøk når jeg tenker meg om, men har aldri kommet opp i dette nivået :hilarious:
Håper det er som du sier, mest vann, for har spist temmelig mye den siste uka :hilarious::bag:

Jeg savner å bøtte ned på med kaffe. Laange dager på jobb uten kaffe :wtf:

Ser det har vært litt snakk om brus med koffein her. Det er mye mindre koffein i cola enn i vanlig svart kaffe:
- Pepsi Max inneholder 12.9 mg/100 ml
- Coca-Cola inneholder 9.7 mg/100 ml

FHI oppgir at koffeininnholdet i coladrikker er 10mg/100 ml, men det stemmer altså ikke helt. Greit å være obs på om man drikker en del koffeinholdige drikker. Har man et lavt inntak spiller den lille forskjellen selvfølgelig ingen rolle :)

Takk, ja, det må være noe sånt!
Jeg har gått opp i forbindelse med IVF-forsøk når jeg tenker meg om, men har aldri kommet opp i dette nivået :hilarious:
Håper det er som du sier, mest vann, for har spist temmelig mye den siste uka :hilarious::bag:
Jeg drikker mye vann, tror det er slik at det å drikke mye vann fordriver vann i kroppen? Synes hvertfall det hjelper. Når det gjelder appetitten har jeg ingen tips, jeg spiser som en hest selv om dagen jeg :hilarious:

Ser det har vært litt snakk om brus med koffein her. Det er mye mindre koffein i cola enn i vanlig svart kaffe:
- Pepsi Max inneholder 12.9 mg/100 ml
- Coca-Cola inneholder 9.7 mg/100 ml

FHI oppgir at koffeininnholdet i coladrikker er 10mg/100 ml, men det stemmer altså ikke helt. Greit å være obs på om man drikker en del koffeinholdige drikker. Har man et lavt inntak spiller den lille forskjellen selvfølgelig ingen rolle :)
Er det ikke 200 mg koffein som er anbefalt daglig maxdose? Så da kan man drikke ca to liter med Coca-Cola for å nå anbefalt daglig maxdose - Det er jo en del :hilarious:
(gjelder selvfølgelig kun koffein og kun hvis du ikke drikker andre koffeinholdige drikker)

Jeg drikker mye vann, tror det er slik at det å drikke mye vann fordriver vann i kroppen? Synes hvertfall det hjelper. Når det gjelder appetitten har jeg ingen tips, jeg spiser som en hest selv om dagen jeg :hilarious:
Jeg kan bli litt bedre på å drikke vann, ja.. Kroppen binder mye vann hvis det er mye salter bl.a, og det blir det når man drikker litt lite.
Følte jeg var god på det, men jeg kan nok bli bedre der, ja!
Takk for råd :happy:

Er det ikke 200 mg koffein som er anbefalt daglig maxdose? Så da kan man drikke ca to liter med Coca-Cola for å nå anbefalt daglig maxdose - Det er jo en del :hilarious:
(gjelder selvfølgelig kun koffein og kun hvis du ikke drikker andre koffeinholdige drikker)

Ja, 200 mg :cool: Skal godt gjøres å komme over grensen med bare cola alene :p

Jeg pleide å ta en koffeintablett om morgenen, men trappet ned (for ikke å få hodepine) etter innsettet og sluttet ved positiv test. Men colaen fortsetter jeg med, og det med god samvittighet :hungry::hilarious:

Må si det er innmari slitsomt å være hjemme med ei 3-åring som egentlig kunne vært i barnehagen idag når man er syk selv OG mannen jobber overtid :dead: Utslitt… Teller minuttene til leggetid :bag:

Må si det er innmari slitsomt å være hjemme med ei 3-åring som egentlig kunne vært i barnehagen idag når man er syk selv OG mannen jobber overtid :dead: Utslitt… Teller minuttene til leggetid :bag:
Kjenner igjen den følelsen :nailbiting: Vit at vi er mange som føler med deg :hilarious:

Hoff.....må klage litt :rolleyes: Jeg føler meg altså så elendig. Kvalm og fulstendig tappa for energi. Klarer knapt å få satt på en vaskemaskin :confused: Ligger enten i senga å sover eller ligger rett ut på soffan.
Hver gang jeg prøver å spise kommer kvalmen enda sterkere. At det går ann å være så redusert :wtf:
Heldigvis er gubben veldig forståelsesfull og ber meg slappe av og sove akkurat så mye som jeg trenger, men jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet for at jeg er en elendig husmor og ikke gjør en dritt hjemme mens han er på jobb :sorry:

Klager over bølgende kvalme. Kommer og går helt uforvarende, det er helt håpløst.

Er foreløpig ikke kvalm (heldigvis), men er så usannsynlig trøtt!! Tror jeg må forsøke å ordne noen dager med hjemmekontor innimellom. Eventuelt må jeg spørre om en gradert sykmelding så jeg kan få sovet litt på dagtid :dead::dead::dead:

Mannen er på seminar, så jeg har vært alene med barna siden i går morges. Nå er begge i barnehagen altså, og takk og lov for det. Og eldste ble med på danseshow i går, så det var en forholdsvis grei dag.
Men, da er det bare meg til å ta bleiene til minste, og tørke rompa til eldste. Eldste hadde løs mage i går og i dag, og herregud den bleien i morges. Sorry detaljer, men bæsjplosjon utav en annen verden.

Her har svigerfamilien fra Frankrike sent julepakke med masse masse spekemat, oster osv som vi hadde ønsket oss siden det ikke blir jul med dem. De vet ikke noe om graviditeten enda så her var det bare å takke og bukke. :smiley-bounce022 Mannen får en veldig fin førjulstid xsmile5

Jeg spør google (mens jeg stapper i meg mengder pepperkaker) "kan man spise pepperkaker som gravid"

Google "ja, men pass på vekten."

Takk for den:bored:

Kvalm kvalm kvalm og skal reise til svigers på Fredag og være der hele neste uke. Gruer meg til flytur. Også har svigers kun et toalett :sad015 Perfekt når man er dårlig :sick006

Itillegg var 2 åringen et lite umulig troll idag!!! Full i trass og faenskap :laughing002

Gud gi meg styrke til de neste ukene :excited001

Back
Topp