Den lange veien........

Kjære pappa.

Vet dette ikke "passer" her inne. Dette har ingen ting med det å streve med å bli gravid å gjøre.
Men dette er det eneste stedet jeg har en dagbok, et sted å skrive.

Så kjære pappa jeg savner deg.
Ting går bra med oss, gutten du likte så godt er min ektemann, og vi har en gutt jeg vet du ville ha elsket.
Vi har begge gode jobber.
Likevel har jeg søkt på en annen. Den er helt perfekt. Neste logiske trekk i min karriere.
Jeg har mine kontakter der. Ryktene sier at jeg får den. Har også delvis fått det bekreftet.
Jeg har virkelig lyst på den pappa.
Jobben jeg har i dag kan deles opp i to kategorier, de oppgavene jeg virkelig trives med og elsker, og de jeg trives mindre med.
Denne jobben inneholder kun de jeg trives med, og mer ansvar.
Likevel, jeg får skikkelig dårlig samvittighet ovenfor den jobben jeg har nå.
Får stadig høre "hva skulle vi gjort uten deg", "er utrolig takknemlig for den jobben du har utført for meg" osv, osv....

Pappa, jeg vet jeg må være egoistisk her, jeg vet hva jeg må velge.
Jeg savner bare så utrolig mye å kunne diskutere det med deg.

Du gikk bort så alt for tidlig.
Selv om det snart har gått 11 år savner jeg deg fremdeles.
 
Uker har blitt til måneder, og måneder har blitt til år
Vi nærmer oss 2 år nå.
Har delvis pause akkurat nå, men tenker fremdeles veldig mye på det.
Tenker på de 2 vi har mistet, tenker på barnet vi drømmer om.

Men på den andre siden.
Jeg begynner å føle at jeg har lyst til å gi opp hele baby2.0 prosjektet.
Det hadde vært så deilig å begynne på pillen igjen.
Slippe stresset med nå er eggløsning, kan jeg teste nå.....
Konsentrer meg om en eventuelt ny jobb.
Får vite om jeg får jobben jeg har søkt på, på mandag.

Men, det er alltid et men.....
Jeg kan ikke utsette babylagingen lenger. Jeg er blitt 35.
Jeg tør ikke stoppe prøvingen.
Hva hvis jeg stopper måneden før det ville ha klaffet.
For hver måned som går, er vi en måned nærmere målet tross alt.

Men så igjen..
Jeg er liv redd for å bli gravid.
Liv redd for å miste igjen.
Er ikke sikker på om jeg orker å gå igjennom det igjen.

Så hva gjør jeg???
Jeg venter
Venter til jeg vet hva jeg vil.
Og i mellomtiden når vi vil, ikke fordi jeg har eggløsning.

(Og jeg kommer fortsatt til å være her og plage dere)
 
ORIGINAL: Eier av en gutt

Uker har blitt til måneder, og måneder har blitt til år
Vi nærmer oss 2 år nå.
Har delvis pause akkurat nå, men tenker fremdeles veldig mye på det.
Tenker på de 2 vi har mistet, tenker på barnet vi drømmer om.

Men på den andre siden.
Jeg begynner å føle at jeg har lyst til å gi opp hele baby2.0 prosjektet.
Det hadde vært så deilig å begynne på pillen igjen.
Slippe stresset med nå er eggløsning, kan jeg teste nå.....
Konsentrer meg om en eventuelt ny jobb.
Får vite om jeg får jobben jeg har søkt på, på mandag.

Men, det er alltid et men.....
Jeg kan ikke utsette babylagingen lenger. Jeg er blitt 35.
Jeg tør ikke stoppe prøvingen.
Hva hvis jeg stopper måneden før det ville ha klaffet.
For hver måned som går, er vi en måned nærmere målet tross alt.

Men så igjen..
Jeg er liv redd for å bli gravid.
Liv redd for å miste igjen.
Er ikke sikker på om jeg orker å gå igjennom det igjen.

Så hva gjør jeg???
Jeg venter
Venter til jeg vet hva jeg vil.
Og i mellomtiden når vi vil, ikke fordi jeg har eggløsning.

(Og jeg kommer fortsatt til å være her og plage dere)


Det hjalp vist å klage, for vops, så var jeg gravid.
Fikk 2 streker dagen etter jeg fikk ny jobb.
Litt dårlig samvittighet ovenfor den ny jobben nå.

Er også redd, redd for å miste igjen.
Men likevel så lykkelig [:D][:D][:D]
 
Skjedde det igjen?
Mister vi igjen?

Det var blod på papiret.
Hva nå?
6+0 idag...

Det var ikke mye bare litt.
Er redd nå.

Hvorfor kunne ikke dette vente til vi var kommet hjem fra ferien?

Prøver å trøste meg selv.
Det var ikke mye.
Litt blod rundt 6+0 er normalt, morkaken fester seg.
Dette går sikkert bra..........

Prøver, men det hjelper ikke.
Jeg er bare så utrolig redd [:(][:(][:(][:(][:(][:(]
 
Ok, jeg vet det er litt teit å fortsette å skrive på dagboken på dette forumet da jeg er så heldig å blitt gravid, men føler meg fortsatt hjemme her selv om jeg bare leser for tiden. Har mistet 2 ganger siden vi begynte prøvingen i august -08. Er så utrolig redd for at det skal skje igjen.

Som jeg skrev tidligere, så begynte jeg å blø litt i går kveld.
Har vært i kontakt med legevakten, men de gadd ikke hjelpe meg.
De sa det kunne vente til jeg kom hjem til fastlegen min om en uke.
Det har sluttet å blø nå, men jeg er så utrolig redd for at det er tegn på en ny MA.
De to foregående gangene hadde spiren vært død i en 5-6 uker før de oppdaget det.
Føler meg kvalm av tanken på å igjen gå med en død spire i magen.

Gjør det jeg kan for å ta meg sammen.
Vil ikke ødelegge ferien for mye for gutten og mannen (selv om mannen også er bekymret).

Dersom vi kommer så langt, gleder jeg meg til hjerteslagene kan oppfattes med angelsounden og jeg begynner å kjenne bevegelse. Inntil det kommer jeg til å være ett nervevrak.

Det var dagens syt fra meg..............
 
huff kjære deg, så skummelt dette må være. Men satser på at lille spiren KLORER seg fast denne gang, og det bare var en slik uskyldig liten blødning. Det positive er jo at det stoppet ! Må tiden gå fort til du kan ta ul eller høre med angelsounden. Uansett er legevakta [:'(][:@][>:] !!! Du SKAL holde deg på terminforumet nå !
 
ORIGINAL: FruStina

huff kjære deg, så skummelt dette må være. Men satser på at lille spiren KLORER seg fast denne gang, og det bare var en slik uskyldig liten blødning. Det positive er jo at det stoppet ! Må tiden gå fort til du kan ta ul eller høre med angelsounden. Uansett er legevakta [:'(][:@][>:] !!! Du SKAL holde deg på terminforumet nå !


Har ikke begynt å blø igjen, så det ser bra ut. Er 6+2 idag.
Skal ikke morkaken feste seg rundt akkurat nå???
Kanskje det er det som er grunnen til blødningen.

Men du FruStina, jeg kan kommer på besøk her, akkurat som du[8D][8D][8D]
 
ja, det tror jeg faktisk stemmer, kan ha vært en liten festeblødning! Og det er jo kjempe positivt i så fall. Hvordan er formen da, hadde du noe vondt ?
 
Det er ABSOLUTT lov å være på besøk her vettu, sniiiker jeg [:D]
 
ORIGINAL: FruStina

ja, det tror jeg faktisk stemmer, kan ha vært en liten festeblødning! Og det er jo kjempe positivt i så fall. Hvordan er formen da, hadde du noe vondt ?

Det er ABSOLUTT lov å være på besøk her vettu, sniiiker jeg [:D]


Hadde noen smerter også.
Når egget festet seg hadde jeg feste smerter (ja, jeg vet mange påstår det er umulig). Disse smertene var veldig like.
Formen er veldig bra. Bare litt svimmel og hormonell. (Og litt kvalm, men den fjerner jeg med sjokomelk og magnet-armbånd)
Hvordan går det med deg?
 
ORIGINAL: Eier av en gutt og ?

ORIGINAL: FruStina

ja, det tror jeg faktisk stemmer, kan ha vært en liten festeblødning! Og det er jo kjempe positivt i så fall. Hvordan er formen da, hadde du noe vondt ?

Det er ABSOLUTT lov å være på besøk her vettu, sniiiker jeg [:D]


Hadde noen smerter også.
Når egget festet seg hadde jeg feste smerter (ja, jeg vet mange påstår det er umulig). Disse smertene var veldig like.
Formen er veldig bra. Bare litt svimmel og hormonell. (Og litt kvalm, men den fjerner jeg med sjokomelk og magnet-armbånd)
Hvordan går det med deg?

 
da er det jo ikke så fjernt at morkaka kanskje ordnet opp nå da. Får satse på det, skal du på tidlig ul ?
 
Var akkurat som deg i starten, og ja....sjokomelk og armbånd er genialt....hihi.
Meg går det veldig bra med, var på privat ordinær ultralyd i dag, og lille trultemor i magen har det 100% topp. Og det samme SKAL du oppleve snart [;)]
 
Ser du er gravid,ikke fått det med meg!

Men gratulerer så utrolig mye!![:D] Vel fortjent!

Vet du, jeg hadde en blødning når jeg var 6+0. Ringte da til fastlegen, som såklart vet om prøverhistorikken vår, å sa hva som var skjedd. Å da fortalte ho meg at på denne tiden dannes morkaka, å da er det normalt å blø litt[:)] Det var bare blod på ett par tørk for min del ,vet ikke hvor mye du har blødd,men mengder kan jo variere veldig[:)]
Så jeg håper,og velger å tro at det er morkaka som var årsaken til den blødninga di[:)] Gikk i allefall helt fint her[:)]

Masse masse lykke til,håper spira holder seg der inne nå!

Stor klem[:)]
 
Satser på det er dannelsa av morkaka som har forårsaka din vesle blødning! Denne gongen må det vel gå bra vel heile veien til mål og et søsken til din vesle gut! Kryssar fingrane for det!
 
Så utrolig søte dere er, jeg blir helt rørt her jeg sitter.
Jeg kommer til å ta kontakt med fastlegen min når jeg kommer hjem, og regner med å få tidlig UL da.

FruStina: Så det er ei jente, så gøy, så får du prøve det også  [:D][:D][:D]
 
spennende med ul da [;)]
 
Ja gjemte seg ei lita trulte i magen gitt, utrolig fasinerende, blir jo noe heeeeeelt nytt [:D]
Gikk igjennom litt av babytøyet til Anders nå, nesten litt trist å ikke kunne bruke alt det nydelige tøyet der igjen. Men har pakka det fineste ned i en eske som han skal få når han er stor og får egne barn [:)]
 
Merker du noe forskjell på dette svangeskapet i forhold til sist da ? Eller er det for tidlig
 
Dette føles mer som det jeg hadde med gutten.
De 2 vi mistet føltes helt anderledes.
Var skikkelig kvalm, trøtt og utenfor med de jeg mistet. Var i fin form med gutten, og er det nå også.
Håper det er positivt

Forresten, å shope baby kjær er det morsomste som fins. [:D][:D][:D]
Ikke noe galt i at du ikke kan bruke noe av tøyet om igjen. [:D][:D][:D]

Er ikke hjemme igjen før på onsdag ettermiddag, så vil ikke komme meg til legen før på torsdag eller fredag (hun har fri en av dagene, fusker ikke hvilken)
Kommer til å komme med oppdatering her
 
så gode tegn da, utrolig bra !!!
 
Ja, er jo moro å shoppe ja, så skal ikke si nei takk til det, og hadde vel kjøpt uansett om vi hadde fra før [;)]
 
Gleder meg til oppdatering! Kose deg videre!
 
I går begynte jeg å blø igjen.
Ikke så alt for mye, men nok til at jeg trengte et truse-innlegg, og er ved å gi seg nå.
Det samme som for en uke siden.
Har også kommer en dråpe et par ganger mellom disse to blødningene.
Er heldigvis hjemme igjen nå, så kommer til å ringe fastlegen min med en gang de åpner telefonen i morgen tidlig.
Men for å være helt ærlig, jeg har en sterk følelse av at det har gått galt igjen, og jeg kommer tilbake til "prøvd lenge".
En liten trøst, er at da her vi mistet 3 ganger på rad, så da har vi iallefall krav på utredning om hvorfor vi mister.

Er sliten etter 2 lange dager med kjøring, har jeg mest av alt lyst til å ta meg et stort glass rødvin og slappe av, men for sikkerhetsskyld, venter jeg med vinen til i morgen.
Man vet jo aldri, det kan jo hende jeg tar feil.........
 
Åh, jeg hååååper sånn at du tar feil...!!  Lykke til i morgen, får håpe du får komme til legen med en gang. Det verste er å ikke vite... [>:]
 
krysser alt jeg har for deg vennen, at din følelse er feil og lille spiren har klora seg fast i magen din, ønsker av hele mitt hjertet at du får en ul !
 
Back
Topp