Daydream sin vei mot baby <3

Begynte ikke å blø skikkelig før i dag tidlig, så måtte flytte CD1 til i dag. Må ringe de 03/08 uansett så tviler 1 dag har mye å si fra eller til :)
 
Hurra! Dette blir spennende :)
 
CD3

Tankene farer mye om dagen. Vil dette forsøket gå bedre enn sist? De må bare fortsette med å prøve å dyrke de til 5 dagers. Siden alle døde før 5 dager, tror jeg det er veldig lite poeng med 2- og 3dagers.
Det var helt fantastiske dager hjemme og jeg kjenner virkelig på hjemmelengselen. Virkelig også.

3 uker igjen til oppstart med progynova. Jeg kjenner jo minimalt. Jeg gruer meg ikke eller noe til denne runden. Jeg vet hva som venter meg. Både av medisiner, OHSS og sykehus/GU.
Som jeg har skrevet tidligere, så tar jeg hele denne runden med ro. Men jeg er bare et menneske. En kvinne med et brennede håp om å kunne få egne barn. Om å følge noen til barnehagen, første skoledag og se barnet vokse opp. Få feire jul og bursdager og se et barn lyse opp av glede og forventning :Heartred:Heartred

Vi får bare vente og se hva som skjer. Jeg har iallfall en skikkelig miks foran meg.
Gonal-F
Menopur
Progynova
Metformin
Fyremadel
Ovitrelle

Jepp, kroppen min skal få kjørt seg :hilarious::hilarious:

 
Har troen på at det ordner seg til slutt:Heartbigred
Venninna mi hadde tre uttak og utallige innsett, siste innsett med to egg ga resultater :Heartbigred
Hold ut:love7
 
Så, jeg har et spørsmål. En teori. Undersøker logiske forklaringer..

Første IVF runden min fikk jeg OHSS. Samme med runde 2, men på første runden endte jeg opp på sykehuset. Legen sa at jeg var dehydrert og måtte få væske gjennom IV. Andre runden ble også "dehydrert" nevnt.
Jeg har lest meg litt opp og prøvd å finne ut av dette.
Jeg lærte at en normal kvinnekropp skal ha 40-50% vann i kroppen. Jeg lærte også at når fettprosenten stiger, så går vannprosenten ned. Det var nytt for meg. Og ved for lav vannprosent i kroppen er det lettere å få OHSS.
Dette kan være gammelt nytt for mange, men for meg så var det bare "åååh faen". Jeg trodde at vannprosenten holdt seg lik og man bare økte i størrelse ved at man fikk større fettprosent. Så teit var jeg :wacky:


Jeg prøver nå å "utfordre" dette ved å ikke bare minske fettprosenten men også aktivt øke vannprosenten i kroppen min.
På mitt største var vannprosenten nede på 36,5%, muskelmasse på 28,1% og fett på 50,4%.
Per dags dato er forholdene slik: Vann 37,3%, muskler 28,5% og fett 49%.

Jeg jobber aktivt med å få vannprosenten opp på minst 40% ved å drikke masse vann, bevege meg mer og sørge for at jeg er hydrert!
 
Så, jeg har et spørsmål. En teori. Undersøker logiske forklaringer..

Første IVF runden min fikk jeg OHSS. Samme med runde 2, men på første runden endte jeg opp på sykehuset. Legen sa at jeg var dehydrert og måtte få væske gjennom IV. Andre runden ble også "dehydrert" nevnt.
Jeg har lest meg litt opp og prøvd å finne ut av dette.
Jeg lærte at en normal kvinnekropp skal ha 40-50% vann i kroppen. Jeg lærte også at når fettprosenten stiger, så går vannprosenten ned. Det var nytt for meg. Og ved for lav vannprosent i kroppen er det lettere å få OHSS.
Dette kan være gammelt nytt for mange, men for meg så var det bare "åååh faen". Jeg trodde at vannprosenten holdt seg lik og man bare økte i størrelse ved at man fikk større fettprosent. Så teit var jeg :wacky:


Jeg prøver nå å "utfordre" dette ved å ikke bare minske fettprosenten men også aktivt øke vannprosenten i kroppen min.
På mitt største var vannprosenten nede på 36,5%, muskelmasse på 28,1% og fett på 50,4%.
Per dags dato er forholdene slik: Vann 37,3%, muskler 28,5% og fett 49%.

Jeg jobber aktivt med å få vannprosenten opp på minst 40% ved å drikke masse vann, bevege meg mer og sørge for at jeg er hydrert!
Ligger nok en del i det. Jeg passet på å drikke mye vann på siste innsett, og ble gravid.
Husk å drikk mye vann etter innsett av embryo også :)
 
Ligger nok en del i det. Jeg passet på å drikke mye vann på siste innsett, og ble gravid.
Husk å drikk mye vann etter innsett av embryo også :)

Jeg håper at jeg får innsett med alle forhåndsregler jeg tar nå ❤
 
Huff, det er ikke behagelig :shy::shy: Det viktigste å huske på er at du skal bære vekten av brystene på ribbeina. Ikke stroppene. 80% av belastningen skal være på beltet :) Kun 20% på skuldrene :)
Da unngår man belastningsskader på skuldrene pga tunge bryst.
Har man små bryst, er det ikke noe problem med slakkere rundt. De har ikke så tungt å bære på foran :p
Gleder meg til å slutte med ammebh’er...
 
Snart oppstart! Krysser fingrene for at det blir baby!
Veldig hyggelig med de bildene du planlegger til søsteren din
 
Snart oppstart! Krysser fingrene for at det blir baby!
Veldig hyggelig med de bildene du planlegger til søsteren din

Hun ble kjempe glad for bildene ♡♡

Jeg er spent på denne runden med dobbelt så mye medisiner
 
Håper inderlig det gjør susen

Jeg glemte å liste Letrozol .. så der er Gonal-F, Menopur, Progynova, Metformin, Fyremadel, ovitrelle og Letrozol..
herremann for en miks
 
CD7.

Er så lite klar for ny uke :hilarious::hilarious: Helg med kun fri på søndag er ikke nok :hilarious::hilarious:
Men gleder meg som en hest til neste helg :Heartpink Da har jeg fri både lørdag og søndag. Sambo reiser bort i helga og jeg skal ha en skikkelig deilig lørdag.
Kjøpe meg en stor god kaffe, reise inn og se utstillingen som holdes på kunstmuseumet :Heartpink:Heartpink
Facemask, fotbad og en god bok :Heartpink:Heartpink Bruke helgen til noe jeg liker godt og noe jeg har lidenskap for :Heartpink:Heartpink Er veldig lenge siden sist, så det skal bli utrolig hyggelig :Heartpink:Heartpink
Alenetid med god musikk på øret, god bok og bare nyte alenetiden :Heartpink:Heartpink
 
Nå er det bare litt over en uke til progynova oppstart :) Jeg kjenner at jeg mot bedre viten, gleder meg litt. At jeg er spent. Veldig spent på denne runden mot siste.
Fettprosenten fortsetter å dale mens vannprosenten fortsetter å vokse :) Så det er jeg veldig fornøyd med :)
Fri i morgen :) Gleder meg til å sove lenge :Heartred
Sambo er jo borte i helgen, så i dag tidlig når jeg våknet, så jeg på tvers over sengen :laughing5:hilarious: Får sprelle mens man kan :hilarious::hilarious:

Jeg hadde vedig lite bivirkninger de første to rundene med tanke på vannoppsamling, økt matlyst etc. Så jeg er spent denne runden når det er nesten dobbelt opp med medisiner :confused005

Blir spennende å se :p:p
 
Masse lykke til med neste forsøk! :Heartred
 
Back
Topp