Dagbok til Smil! og lille knøttet

Er såååå sliten og trøtt... Vet ikke om jeg orker trening i dag... Men er vel bare dørstokkmila som er lang jeg dag...
 
5+3

Litt mer kvalm nå, ja. Synes buskene strammer noe helt forferdelig. Blir kvalm når de strammer og når jeg er sulten :/ Men ikke veldig ille kvalm da, bare uggen. Helt greit, egentlig. :)

Ellers har puppene blitt gigastore og vonde!! Vondt å ligge på magen og de er i veien og sånn! Så rart, for jeg har alltid hatt beskjedent overstell. Nå er de så fine og, ser jo ut som jeg har tatt den boob jobben. Haha!

Og trøtt, trøtt, trøtt! Snork!

En helt annen ting var jeg jeg fant ut at bikkja hjemme er drektig også. Jeg driver et lite oppdrett og hun ble inseminert med frossen sperm to dager før jeg hadde eggløsning. Så vi er ganske likt på vei :p Stakars mannen hjemme, to pregoser på samme tid! Men blir veldig spennende dette, og noe helt annet å tenke på og glede seg til <3
 
5 + 4

Oi, for en dag! Det har gått i jevnt i hele dag og har så vidt rukket å sett på mobilen. Hele dagen begynte med at jeg forsov meg. Great! Det hang liksom med hele dagen og var litt forsinka til alt. Ganske stressende egentlig. Men endelig er horisontalen inntatt på sofaen.

Symptomer har egentlig avtatt ganske nye. Puppene er ikke så ømme lengre, og resten merker jeg ikke så mye til. Litt sliten kanskje, men det kan bare være pga den hektiske dagen...
 
5 + 5

Nå er det 44 dager igjen til 12 uker! Å, som jeg gleder meg! Er jo konstant bekymret for at jeg skal ba begynt å blø. Sjekker trusa nøye hver gang jeg er på do...
 
5 + 5

Nå er det 44 dager igjen til 12 uker! Å, som jeg gleder meg! Er jo konstant bekymret for at jeg skal ba begynt å blø. Sjekker trusa nøye hver gang jeg er på do...
Jeg også! Sjekker både trusa og papiret grundig! :p
 
4 +6

Det er fredag i dag! I dag er det også 50 dager til den magiske 12 uker grensa! Å, har lurt sånn på når vi skal fortelle det til foreldre, søsken, på jobb osv... Skal jeg vente til jul, det er jo en fin anledning, eller skal vi fortelle det før... Hm. Ikke helt bestemt oss, men vi skal ihvertfall vente til 8 uker tror jeg. Foreløpig er det bare oss to som har hemmeligheten, og er jo litt morsomt det også :)

I går kjøpte jeg ny deo. Cosmica sin aller mildeste, så hvis den holder lukt borte blir det den. Liker egentlig ikke å bruke så mye "ekstra" på kroppen, og særlig ikke nå som er jeg er gravid... Jeg forsøkte å meg på natural sin eller noe, den helt hvite på Rema1000. Men den stinker jeg av etter bare få timer, så den gikk i søpla... Ellers må jeg ha hudkrem, ellers blir jeg sahara-tørr i fjeset... Den er også kjøpt på apotek. Ellers smører jeg ikke noe annet på kroppen som kan tas opp og påvirke lille reka, prøver jeg på ihvertfall :) Tenker dess mindre, dess bedre :)

Ellers har jeg forsøkt kjerringråd for treg mage og dag tidlig. Jeg la linfrø i vann i går kveld. Ble en seig guffe som jeg fikk i meg på morgenene i dag. Kanskje den smaker bedre med melk? Smakte jo ingenting med bare vann... Bare slim, usj...


Vi blander linfrø med biola på jobb:)
 
5+6

Ah!i dag vurderte jeg å bli hjemme fra jobb. Vet dagen blir dritstress. Vi skal være ute på befaring i hele dag, også skal vi reise hjem til mor og far etter det, og det er noen timer for å si det sånn. Så det blir kjøring i hele dag, ikke ideelt når man er uggen og litt "fyllesjuk" (kjennes ihvertfall ut som det!). Men samvittigheta slo inn og jeg dro meg på jobb.... Nå skal vi straks ut...

Ellers hadde jeg en skikkelig koselig babydrøm i natt! Jeg fikk en velskapt liten gutt, og jeg amma og kosa meg sånn. Alle i familien var der og det var så koselig <3
 
Ååå så deilig med sånne drømmer <3 Jeg har begynt å mimre tilbake på når 6 åringen i hus var baby. Mye jeg hadde glemt som kommer tilbake nå :) kosen på natta, ammingen, lykkefølelse du får når du våkner av at babyen ligger og pludrer i senga ved siden av. Ååå som jeg gleder meg til å få baby i huset igjen :)
 
6+0

Jippi, en ny milepæl! Nå er det bare to uker til uke 8!! Gleder meg sånn!

Nye symptomer: veldig tørst! Noen andre som har det?

Også våkner jeg lettere om morgenen.... Selv om jeg er kjempetrøtt når jeg legger meg...
 
6+0

Jippi, en ny milepæl! Nå er det bare to uker til uke 8!! Gleder meg sånn!

Nye symptomer: veldig tørst! Noen andre som har det?

Også våkner jeg lettere om morgenen.... Selv om jeg er kjempetrøtt når jeg legger meg...
Jeg kjenner mye på tørsten å da mest på vann:happy:
 
6+0

Jippi, en ny milepæl! Nå er det bare to uker til uke 8!! Gleder meg sånn!

Nye symptomer: veldig tørst! Noen andre som har det?

Også våkner jeg lettere om morgenen.... Selv om jeg er kjempetrøtt når jeg legger meg...

Ja jeg har drukket masse vann på kveldene de siste to ukene. Og jeg er egentlig veldig skjeldent tørst og drikker kun vann i forbindelse med trening. Elsker kullsyremaskinen min <3 :D
 
Ja jeg har drukket masse vann på kveldene de siste to ukene. Og jeg er egentlig veldig skjeldent tørst og drikker kun vann i forbindelse med trening. Elsker kullsyremaskinen min <3 :D

Å, ja, sånn kullsyremaskin ønsker vi oss veldig! Virker så kjekt og så godt. Mamma og pappa har det og vi lager det hele tiden når vi er der:)
 
Å, ja, sånn kullsyremaskin ønsker vi oss veldig! Virker så kjekt og så godt. Mamma og pappa har det og vi lager det hele tiden når vi er der:)

Ja digger den! Veldig enkelt og greit. Ikke så veldig dyrt heller, så det er jo et mulig julegaveønske? :D
 
6 + 1

Nå har mataversjoner meldt sin ankomst. Brekker meg nesten når jeg tenker på stekte karbonader og pølser, og stekeos! Æsj! Spiser lite og kunne friske og søte ting.

Tung mat med mye fett får magen til å gå i krøll. Kvalm i bølger, men helt håndterbart. Ikke kasta opp enda. :)

Puppene har blitt store, og det har blitt mye mørkere rundt nipplene. Alt er ømt og sårt...

Også blir jeg lettrørt. Lille tanteungen på 1.5 år kom og ga mannen min en klem og jeg måtte blunke bort tårene. Haha! :p Kan blir gøy framover...
 
6 + 2

I dag er jeg ikke noe godt form. Såpass dårlig var jeg at jeg tok en hjemmedag fra jobb. Hjalp etter at jeg spiste litt, men kjenner fortsatt kvalmen helt oppi halsen og magen vrenger seg når jeg tenker på mat.

Gleder meg, om mulig, enda mer til første trimester er over!

I går sovna jeg på sofaen med ungeskrål og vining rundt meg. Det har aldri skjedd før!
 
Back
Topp