Dagbok til Smil! og lille knøttet

Smil!

Glad i forumet
MayDay2021
Hei!

Da får jeg forsøke å lage en dagbok jeg også :) Er jo veldig koselig å se tilbake på og regner jeg med!

Jeg er 28 år, bor omtrent midt i Østfold og er gravid! Ja, tenk, JEG er gravid! Så rart! En lite menneskespire vokser inni meg! Jeg fant ut at jeg var gravid fredag 21. oktober, og første blødningsdag var 24. september. Da jeg jeg regnet ut at foreløpig termin må være 3. juli!

Jeg og mannen bestemte oss i sommer for at vi skulle begynne å prøve. Jeg sluttet på ppillen i begynnelsen av august, så den satt etter tre pp'er.

Nå bare håper jeg at reka klamrer seg fast og har tenkt å bo, kose seg og utvikle seg til et friskt og fint lite menneske de neste 8 månedene!
 
Last edited:
4+5

Jeg kjenner at livmoren er der liksom. Hehe. Som et liten fast klump. I dag har jeg merket meg at jeg er litt mer emosjonell, blir både fortere sur og såra. Men får bare tenke at det er hormoner og ikke noe å gjøre med det. Bare pust og ta det rolig så ordner det seg.

Noe jeg ikke likte var at jeg lo ganske hardt i stad, slik at jeg strammet magemusklene skikkelig og plutselig. Da fikk jeg er skikkelig stikking! Rett i livmora liksom. Au!

Ellers lite. Kvalmen har jeg sett lite til. Sliten og trøtt, men det er vel så mye årstiden tror jeg.
 
Vanskelig å forklare, men synes jeg at litt fastere der nede, liksom bak skambeinet. Akkurat som om det er en muskel som har trekt seg sammen. Aldri hatt den følelsen før. Og det er der det har stikki og murra, så regna med det var livmora.

Hm, kan kanskje sammenlignes med hvis man har gått og hold magen inne lenge, så man er litt sliten i magemusklene. Men det er liksom ikke magemusklene heller... Hvis jeg lener meg tilbake og puster dypt med magen og slapper av og lar magen "henge" gir deg seg litt. Er mye stess på jobben, ja være det og

Vet ikke om det er noe godt tegn da :/
 
Vanskelig å forklare, men synes jeg at litt fastere der nede, liksom bak skambeinet. Akkurat som om det er en muskel som har trekt seg sammen. Aldri hatt den følelsen før. Og det er der det har stikki og murra, så regna med det var livmora.

Hm, kan kanskje sammenlignes med hvis man har gått og hold magen inne lenge, så man er litt sliten i magemusklene. Men det er liksom ikke magemusklene heller... Hvis jeg lener meg tilbake og puster dypt med magen og slapper av og lar magen "henge" gir deg seg litt. Er mye stess på jobben, ja være det og

Vet ikke om det er noe godt tegn da :/
Jammen så gøy! :) hvis man er slank merker man jo fortere :D jeg er ikke så slank lenger etter første graviditet så jeg kjenner den nok ikke. Men kjenner det jobbes så er glad lell:)
 
Ikke så slank, helt normal. Godt med hofter og lår, men innsving i livet :) Men har relativt flat mage da. Men regner med det blir andre boller nå, med bolle i ovnen :D
 
4+5

Jeg kjenner at livmoren er der liksom. Hehe. Som et liten fast klump. I dag har jeg merket meg at jeg er litt mer emosjonell, blir både fortere sur og såra. Men får bare tenke at det er hormoner og ikke noe å gjøre med det. Bare pust og ta det rolig så ordner det seg.

Noe jeg ikke likte var at jeg lo ganske hardt i stad, slik at jeg strammet magemusklene skikkelig og plutselig. Da fikk jeg er skikkelig stikking! Rett i livmora liksom. Au!

Ellers lite. Kvalmen har jeg sett lite til. Sliten og trøtt, men det er vel så mye årstiden tror jeg.
Jeg har fått samme stikking når jeg har flirt:)
 
Ligger på sofaen og ser på tv. Kvalmen kommer rullende i bølger. Ikke sterk kvalme, men nok til at jeg legger merke til den. :)
 
Huff da. Det er ikke deilig med kvalme, men alikevel blir man litt glad når disse symptomene melder seg :)
 
4 +6

Det er fredag i dag! I dag er det også 50 dager til den magiske 12 uker grensa! Å, har lurt sånn på når vi skal fortelle det til foreldre, søsken, på jobb osv... Skal jeg vente til jul, det er jo en fin anledning, eller skal vi fortelle det før... Hm. Ikke helt bestemt oss, men vi skal ihvertfall vente til 8 uker tror jeg. Foreløpig er det bare oss to som har hemmeligheten, og er jo litt morsomt det også :)

I går kjøpte jeg ny deo. Cosmica sin aller mildeste, så hvis den holder lukt borte blir det den. Liker egentlig ikke å bruke så mye "ekstra" på kroppen, og særlig ikke nå som er jeg er gravid... Jeg forsøkte å meg på natural sin eller noe, den helt hvite på Rema1000. Men den stinker jeg av etter bare få timer, så den gikk i søpla... Ellers må jeg ha hudkrem, ellers blir jeg sahara-tørr i fjeset... Den er også kjøpt på apotek. Ellers smører jeg ikke noe annet på kroppen som kan tas opp og påvirke lille reka, prøver jeg på ihvertfall :) Tenker dess mindre, dess bedre :)

Ellers har jeg forsøkt kjerringråd for treg mage og dag tidlig. Jeg la linfrø i vann i går kveld. Ble en seig guffe som jeg fikk i meg på morgenene i dag. Kanskje den smaker bedre med melk? Smakte jo ingenting med bare vann... Bare slim, usj...
 
Last edited:
Sanex sin deo bruker jeg, den er mild og lukter veldig godt. Holder stanken unna hele dagen :)
 
Sanex sin deo bruker jeg, den er mild og lukter veldig godt. Holder stanken unna hele dagen :)

Ja, ikke lett å velge rett i denne reklame og produktjungelen... Er så mange forskjellige, og når det stadig kommer tester som skriver at den ene og den andre kan være hormonforstyrrende, testet på dyr etc... , blir jeg litt skeptisk... Men tenker jo også at den kan da ikke være SÅ farlig, men så er det en liten del av hjernen som vil ha det beste produktet for kroppen og leser sånne artikler... Sånn som den testen som det ble store oppslag av i mange aviser her for en stund siden, som handla om lepomader. Nesten alle hadde et eller annet stoff som ikke var så bra for kroppen!

Også kom jeg til å tenke på den kremen Johaug ble tatt for i doping. Det var jo bare en leppekrem, også ble det så mye av den i kroppen at det slo ut på en dopingtest... Kanskje vi putter i oss mer skadelig saker enn vi tror?

Nei, æsj, kan ikke tenke sånn.
 
Ja, ikke lett å velge rett i denne reklame og produktjungelen... Er så mange forskjellige, og når det stadig kommer tester som skriver at den ene og den andre kan være hormonforstyrrende, testet på dyr etc... , blir jeg litt skeptisk... Men tenker jo også at den kan da ikke være SÅ farlig, men så er det en liten del av hjernen som vil ha det beste produktet for kroppen og leser sånne artikler... Sånn som den testen som det ble store oppslag av i mange aviser her for en stund siden, som handla om lepomader. Nesten alle hadde et eller annet stoff som ikke var så bra for kroppen!

Også kom jeg til å tenke på den kremen Johaug ble tatt for i doping. Det var jo bare en leppekrem, også ble det så mye av den i kroppen at det slo ut på en dopingtest... Kanskje vi putter i oss mer skadelig saker enn vi tror?

Nei, æsj, kan ikke tenke sånn.
Hehe ja man kan jo bli gal av mindre :s tror nok du kan gjøre som normalt, men følge de rådene som er gitt for gravide :)
 
Sitter og venter på at pizzaen skal bli ferdig... Etter en frisk tur med bikkjene var det godt å komme inn å fyre litt :) Nå er TVen på, lysa tent og fredagskvelden i gang. Deilig :)

Kom til å tenke på hvordan dette lille nurket ble laget. Det var jo litt logistikk som måtte til!

Både jeg og mannen er elgjegere. Vi pleier å bo i ei anneks i nærheten der vi jakter. Et anneks uten gardiner! Jeg fikk selvfølgelig fullt utslag på Elmonitoren første morgenen i jakta. Vi hadde 10 minutter før vi måtte være ut av døra, så vi tok verdens raskeste quickie før vi måtte løpe. De andre jegerene kjørte forbi annekset på vei til møteplass, og vi måtte bare krysse fingrene at ingen tittet inn til oss akkurat da, haha :p Jeg fikk ligge litt i senga etterpå, mens jeg spiste frokost, og mannen løp rundt og fiksa rifler og jaktsekker og bikkjer. Et sabla kaos. Men har man el så har man el. :D
 
Back
Topp