Dagbok om MA i første svangerskap og babyreisen videre

CD 13. EL?

Har testet etter EL siden CD 7 nå, og igår fikk jeg litt sterkere test, mens i dag svakere igjen. Mulig jeg har missa toppen. Hadde litt murringer i går, og i dag har jeg eggehvite. Fortsetter å teste x 2 per dag nå, så får jeg bare se :) Føles meningsfullt å teste og å legge aksjer, selv om jeg ikke har store forhåpninger om at det skal gå. Både jeg og samboer har jo hatt covid og generelt vært litt nede for telling, så tvilsomt med klaff, men føles rett å prøve.

Ellers var jeg på min første fest i går etter at jeg mistet. Kjenner jeg fortsatt har en stor sorg over det som ikke ble, jeg kan fremdeles nesten ikke prate om det uten å gråte. Føles så feil å kunne drikke og feste, og er egentlig det siste jeg ønsker nå. Men samtidig må man jo bare prøve å leve her og nå ut i fra hvordan livet er. Jeg får jo ikke gjort noe med det uansett. Det ble en gøy kveld heldigvis!

Vedlegg

• 526236E5-9A6B-4675-B7F8-BA3B355F5156.jpeg
    526236E5-9A6B-4675-B7F8-BA3B355F5156.jpeg
    171,8 KB · Visninger: 56
CD 21: Første EL etter aborten

Da var det påtide å dokumentere litt igjen. Hvis jeg skulle være så uheldig å oppleve dette igjen, vil jeg være evig takknemlig for å ha noe å sammenligne med. Fint hvis det evt skulle være til hjelp for noen andre også.

Jeg la jo ut i forrige post at jeg trodde det var en mulighet for at jeg hadde missa EL toppen. I etterkant har jeg fortsatt å teste etter EL x 1 per dag gjennom hele uken. Jeg har hatt alskens symptomer, noe som er nytt for meg rundt EL. Har heller aldri opplevd å ha symptomer på EL så lenge som en uke! Jeg må innrømme at jeg har tenkt på om jeg kunne ha blitt gravid da jeg syntes symptomene stemte med symptomene jeg hadde etter EL da jeg var gravid. Tok derfor noen tester for å prøve å se om det kunne være noe der, men det var det altså ikke.

Symptomer jeg har kjent på mellom CD13-20:
CD 13 (spm om misset topp på EL test denne dagen):
Kramper og stikkinger
Eggehvite- utflod

CD 14-20
CD 15: Ømhet under samleie (pleier å ha det selve EL dagen)

Kramper/stikkinger i livmor og brennende følelse i korsrygg hver dag !!
Både EL slim og klissete/kremete utflod gjennom hele uka
Kviser
Kvalmebølger
Tunge, litt ømme bryst
Humørsvingninger
Oppblåst

Mange nye symptomer til meg å være dette, men kroppen min er nok ulik seg nå pga det som har skjedd.

Kan kanskje regne med at egget slippes i dag på CD 21, og med aksjer lagt CD 17, CD 20 og evt senere i dag, så får vi se om det bærer frukter.

Føler meg litt psykisk utkjørt etter denne uken. Jeg har vært lei meg for å ikke vite sikkert om jeg har hatt EL og har overtenkt og analysert mye. Men det positive nå er jo at jeg vet litt mer hvor i løypa jeg er. :)

Vedlegg

• DED0390A-767C-42EC-9492-518947C2FD70.png
    DED0390A-767C-42EC-9492-518947C2FD70.png
    1,2 MB · Visninger: 59
  • A7B86FF0-5276-494D-970D-FB10ED4F439D.png
    A7B86FF0-5276-494D-970D-FB10ED4F439D.png
    1,2 MB · Visninger: 57
  • 7D53A328-E8A1-4B74-AABE-68D24C59A707.png
    7D53A328-E8A1-4B74-AABE-68D24C59A707.png
    1,2 MB · Visninger: 53
Last edited:
Det er tøft når en syklusen ikke er som den pleier, men lurt å skrive ned! Har gått igjennom hva jeg har skrevet tidligere selv i pp'ene etter MA for å se når jeg hadde el, og rundt CD18-20 virket det som det kom de første pp'ene! Håper selvfølgelig det ikke blir noe du må se tilbake på for informasjon, men heller bare hvor mye en ønsker det å.fp et barn ❤️
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, en vil jo bare bli gravid NÅ. Krysser fingrene for gull egg og positiv test om ikke lenge❤️

Det er tøft når en syklusen ikke er som den pleier, men lurt å skrive ned! Har gått igjennom hva jeg har skrevet tidligere selv i pp'ene etter MA for å se når jeg hadde el, og rundt CD18-20 virket det som det kom de første pp'ene! Håper selvfølgelig det ikke blir noe du må se tilbake på for informasjon, men heller bare hvor mye en ønsker det å.fp et barn ❤️
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, en vil jo bare bli gravid NÅ. Krysser fingrene for gull egg og positiv test om ikke lenge❤️
Kan tenke meg det er nyttig, selv om man selvfølgelig håper man slipper. Man blir jo bare så desp etter info i en sånn situasjon! Takk fine du, håper det jeg også :Heartred

Hvordan går det med deg nå? Tenker ofte på deg! Jeg håper så inderlig reisen blir lettere for dere neste gang og at dere får en etterlengtet lillesøster eller lillebror :Heartred

Kan tenke meg det var nyttig, selv om man selvfølgelig håper man slipper. Man blir jo bare så desp etter info i en sånn situasjon! Takk fine du, håper det jeg også :Heartred

Hvordan går det med deg nå? Tenker ofte på deg! Jeg håper så inderlig reisen blir lettere for dere neste gang og at dere får en etterlengtet lillesøster eller lillebror :Heartred

Ja, det er akkurat det og da blir en takknemlig for alt en har skrevet ned, og hva andre har skrevet forsåvidt! Blir mye søk og lesing :shy:

Det går fortsatt litt opp og ned, kjenner kroppen er ganske sliten, har nok overkompansert for å ha tilbake energien etter gravditeten, med lengre turer og endelig en treningsøkt, som kroppen kanskje hadde hatt godt av å vente litt med. Men hvordan er det ikke da? Hehe :wacky:
Kjenner meg superklar for å starte prøving igjen, så venter på at testene blir enda svakere så jeg kan test etter el!
Håper 2023 blir bedre for oss begge ❤️

Ja, det er akkurat det og da blir en takknemlig for alt en har skrevet ned, og hva andre har skrevet forsåvidt! Blir mye søk og lesing :shy:

Det går fortsatt litt opp og ned, kjenner kroppen er ganske sliten, har nok overkompansert for å ha tilbake energien etter gravditeten, med lengre turer og endelig en treningsøkt, som kroppen kanskje hadde hatt godt av å vente litt med. Men hvordan er det ikke da? Hehe :wacky:
Kjenner meg superklar for å starte prøving igjen, så venter på at testene blir enda svakere så jeg kan test etter el!
Håper 2023 blir bedre for oss begge ❤️
Søker seg gul og blå vettu :laughing002

Jeg skjønner! Fort gjort å bli for ivrig, hodet vil gjerne mer enn kroppen. Du får bare fortsette å se om du finner balansen, det er ikke så lett! Viktig å prøve å være snill og raus mot seg selv i alle fall :Heartred Vi må ha troen på at året blir bedre, det fortjener vi:Heartred

Søker seg gul og blå vettu :laughing002

Jeg skjønner! Fort gjort å bli for ivrig, hodet vil gjerne mer enn kroppen. Du får bare fortsette å se om du finner balansen, det er ikke så lett! Viktig å prøve å være snill og raus mot seg selv i alle fall :Heartred Vi må ha troen på at året blir bedre, det fortjener vi:Heartred

Jepp :hilarious:

Ja, må bare prøve å finne en balanse, så går det vel forhåpentligvis bedre for hver dag! Ja, du har helt rett, lytte til kroppen og være snill mot seg selv er viktig ❤️
Helt enig! Krysser fingrene ❤️❤️

PP2

Pos EL test 25/2, IKM 12/3

Tiltak/kjerringråd: fersk ananas 1-6 dpo.

Symptomjakten er i gang:

1 dpo: ømhet i venstre side livmor, ikke murringer. Fremdeles ømme bryst (symptom fra under EL) sent på kvelden: murringer midt i livmor
2dpo: svake stikk/murringer i livmor. Fremdeles ømme bryst. Mensenaktig lukt.
3dpo: svake stikkinger i livmor. Raper en del
4dpo: svake stikkinger. Trøtt!! Milde murringer på kvelden.
5dpo: milde murringer livmor/korsrygg. Rar følelse/stikkinger i puppene. Litt tyngre bryst. EL-slim.
6 dpo: stikkinger i brystet. Murringer. Korte, litt kraftige stikk i livmor. Svake kvalmebølger.
7dpo: svake murringer, litt tyngdefornemmelse i livmor. Emosjonell/irritabel
8dpo: svake murringer.
9 dpo: diare, uggen/uvel, svimmel. Hvit utflod. Murringer.
10. dpo: Murringer. Pos test?! :love2

Last edited:
Åhhhh. Dette gjorde meg skikkelig skikkelig glad! Gratulerer ❤️ nå skal den sitte hele veien❤️

Gratulerer så mye med spiren :gen014 :Heartred :talk017:love7

PP 2, 12 dpo.

Fortsatt vanskelig å tro på at det ble klaff igjen så raskt! Vel, mye kan gå galt ennå, men et egg er i alle fall befruktet! Føler meg heldig og er takknemlig for det! Vet så utrolig mange fine damer (og menn) som strever lenge:Heartred

Lite symptomer så langt, litt murringer innimellom og tidvis litt uvel. En anelse større og ømmere bryst.

Klarer ikke ta det for god fisk ennå, og kjenner jeg ikke klarer å tenke så langt frem. En dag av gangen! Men jeg har masse håp:love2

Dagens test vedlagt!

Vedlegg

• 953A60B2-956B-40C1-B4B6-D26EE67FEAA9.jpeg
    953A60B2-956B-40C1-B4B6-D26EE67FEAA9.jpeg
    766,6 KB · Visninger: 100
PP 2, 12 dpo.

Fortsatt vanskelig å tro på at det ble klaff igjen så raskt! Vel, mye kan gå galt ennå, men et egg er i alle fall befruktet! Føler meg heldig og er takknemlig for det! Vet så utrolig mange fine damer (og menn) som strever lenge:Heartred

Lite symptomer så langt, litt murringer innimellom og tidvis litt uvel. En anelse større og ømmere bryst.

Klarer ikke ta det for god fisk ennå, og kjenner jeg ikke klarer å tenke så langt frem. En dag av gangen! Men jeg har masse håp:love2

Dagens test vedlagt!
Gratulerer så mye! :Heartred

Så fin strek på testen! Gratulerer! :Heartred

Back
Topp