18 + 6
Etter en fin langhelg i Oslo er jeg tilbake i sofaen hjemme. Nå kjenner det skal bli godt å være litt hjemme i huset også, har savnet å ha alle tingene mine, hårproduktene mine på en og samme plass xsmile8
Vi hadde en fin tur i Oslo, fikk besøkt venner og familie og spist mye god mat. Skal likevel bli godt å være litt hjemme og lage min egen sunne mat. Selv om det er luksus med hotellfrokost beståenes av egg, bacon og ferske rundstykker til frokost flere dager på rad så savner jeg å spise den enkle havregrøten min til frokost
Formen de siste dagene har vært fin. Har faktisk vært litt mer trøtt enn vanlig og jeg har vært litt uggen på kveldene de siste tre kveldene. Det kan godt ha litt sammenheng med at jeg har farta mye rundt, så fra nå av skal jeg prøve å roe litt ned de siste tre dagene før en ny arbeidsøkt begynner. Bare en drøy time etter at vi hadde trillet kofferten inn døra til huset vårt var vi på vei ut igjen. Denne gangen for å handle barnevogn!
Jeg har sittet og fulgt masse med på Finn for å finne vognen jeg ville ha. I og med at vi har en litt skog og mark utenfor dørene ønsket jeg å ha en vogn som fint kunne brukes på terreng. Så på forhånd hadde jeg jeg bestemt meg for å gå for Stokke Trailz (fin vogn til terreng). Når det var ei på Finn som la ut ei annonse for mellom 2- 4 år gammelt barnevogn-utstyr til 1/3 av prisen av nytt så ville jeg ikke vente med å kjøpe det. Ville ikke risikere at et så godt tilbud ble tatt av noen andre... igjen. Så her sitter jeg kjempe fornøyd med å ha vogn på plass!
Jeg kommer til å ta av alle delene jeg kan for å vaske dem i vaskemaskin og tørke over resten med ei fille. Jeg skal også kjøpe ny madrass til vogna, men sleit litt med å finne den på nettet. Derfor var jeg innom Babyshop i dag og fikk bestilt en madrass derfra.
Også synes jeg det er på tide med en positiv liste med å være gravid:
- Shoppe euphoria-følelsen når jeg har kjøpt noe fint til babyen
- Blir ikke lenger fyllesyk
- Kjæresten som overtar male-jobbene i huset. Vil unngå kjemikalene fra malingen som gravid
- Kan gå i hvit bikini-underdel, skjørt eller hvit tettsittende bukse uten å være redd for at tante rød plutselig har kommet på besøk
- Slippe å drasse med seg bind og tamponger på ferieturer
- Kjæresten som tar ekstra godt vare på meg
- Større bryster
- Ekstra oppmerksomhet fra venner og familie
- Har en unnskyldning for å sitte hjemme på lørdags kveld med snacks og slippe å stå i taxi-kø i drittvær på vei hjem fra byen
(her føles det ut som at det ALLTID pøs-regner mellom 00-04 natt til søndager)
- Kan kreve ekstra massasje av kjæresten
- Har enda mer ting å prate med andre mødre og ikke minst vordende mødre om
For å ikke virke over-positiv så skal jeg lage meg en liste med negative ting også:
- Masse masse kviser, svæææært usexy
- Lagt på meg litt
- Hormonell og følsom. Kan oppleve "ufrivillig" gråte-utbrudd på de mest upassende plasser..
- Kan ikke farte så mye rundt uten å bli uggen
- Må passe på hva jeg spiser siden noe er farlig for barnet i magen
- Bør unngå å ta sol pga overoppheting av barnet og mulige permanente pigmentflekker på huden min
- Blir plutselig litt vanskelig å invitere som gjest på middagsbesøk til andre
- Kan plutselig "lekke litt" dersom jeg hoster eller nyser. Må bli flinkere på knipeøvelser