Jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning 29 mars (Termin 14 april), også ble jeg satt igang 2 april. Først med ballong, så med piller. Mandag 4 april fikk jeg nok ei pille som jeg ikke burde hadd.. Så vannet gikk 20:45 ca, og snuppa var ute 23:41. Hadde 7 rier på 10 minutt, som er alt for masse. I tillegg hadde vi ei jordmor som ikke tok vare på meg :/ Sjekket meg ikke, og var ikke sammen med meg og ga meg ikke fødestue før kl 22:30 (etter at mannen hadde blitt sint), da hadde jeg stått med skikkelige rier inne på rommet jeg var på, sammen med ei anna og de hun hadde besøk av. Etter hun ga oss fødestue gikk hun, var jo vaktskifte måtte vi skjønne..
Så 23:15 ringte mannen etter jordmor (hun som kom på nattvakt). hun hadde fått beskjed om at jeg var begynt å få rier, men ikke noe stress så kunne sjekke til meg etterhvert ^^
Så hun fikk litt sjokk da jeg ga beskjed om at jeg måtte presse 2 minutter etter at hun kom inn i rommet, ikke var jeg i fødeseng og ikke noe var gjort klart! Da var klokka ca 23:20.
Lege kom inn og var ikke akkurat happy, da jeg hadde for masse rier. Ikke klarte de måle puls osv på snuppa, da de ikke fikk festet noe på hode hennes (rett og slett ikke tid). ;p 23:41 var hun ute. <3
Morkaka satt fast hos meg så måtte opp og i narkose, mistet masse blod, så fikk en 3 poser blod ;o
Når jeg var på etterkontroll, fikk jeg beskjed om at jeg nok kom til å føde fort igjen neste gang også, selv uten piller. og det er sjanse for at morkaka setter seg fast igjen. Siden jeg har hjerteformet livmor! Så må dra på sykehuset med en gang vannet går eller jeg får rier (Bor 1 time unna sykehuset)