Cravings

Ingenting frister… Har heldigvis en tålmodig mann som ordner mat til meg.

En vanlig dag består som regel av x antall flasker solbærsaft for å få i meg væske + sukker, ritz-kjeks, pære og et halvt rundstykke med ost på… Ikke akkurat noe å skryte av, men dette pleier som regel holde seg inne - noe jeg er strålende fornøyd med!

Fikk for meg at jeg cravet kebab her igår og fikk det til lunsj av mannen, men kan pent si det var en dårlig ide.

Jeg har plutselig startet å like rødløk og vil ha masse av det på maten :wtf: har alltid hatet rå løk men nå bare frister det. Merkelige greier. Ellers er det ikke noe spesifikt jeg craver for tiden i uke 7 :wacky:

Craver mest søt mat og godteri (ikke bra):bag: Har fått avsmak på salt mat og salte kips. Nesten ingen middager frister.. Syns stekt mat lukter såå vondt nå! Kokt middag går bedre. Spiser mest skiver, frukt, frokostblanding og knekkebrød med leverpostei

Har lite cravings denne gang, helt ulikt de to første jeg bar frem
Men jeg merker jeg setter stor pris på middagen nå. Og tar meg heller litt ekstra middag om kvelden istedet for å spise chips eller andre snopeting

Craver ingenting er 25 uker på vei å har ikke hatt en eneste cravings gjennom svangerskapet så langt

Mye frukt og grønt som kiwi, blåbær, jordbær, appelsin, gulrøtter.
Og lakris.. Men det prøver jeg å begrense siden det ikke er bra med for mye.
Sjokomelk, salt potetgull og nudler.
Klarer ikke vanlig middagsmat, som jeg vanligvis er så glad i!

Jeg ble helt slått ut av kvalmen i starten, gikk ned noen kg tom. Det eneste som gikk ned var jordbær, så spiste omtrent bare jordbær fra uke 6 til uke 11 :hilarious: Nå har kvalmen heldigvis for det meste gitt seg (uke 13) og jeg er over på kiwi og tomater:_rr

Jeg så et sted at cravings egentlig er tegn på hvilke næringsstoffer kroppen mangler, men jeg må jo ha snart ha overdoset på folat og vitamin C lol.

Har tydeligvis cravet litt for mye syrlig. Var hos tannlegen tidligere i uken,som kunne si at emaljen har blitt syltynn på et par tenner:wideyed:. Har ikke hatt antydning til dette før,så effekten av appelsinjuice,bær,frukt,syrlig brus og snusslutt (som motvirker syreangrep),har tydeligvis gått hardt utover tennene mine:nailbiting:.

Ikke noe veldig rart hvertfall for da hadde jeg nok merket det
Men har tenkt over det litt i det siste. Å lysten på frukt og bær har økt kraft. Blir nesten litt sur om jeg har spist opp hele frukten så må alltid passe på å ha noe i hus

Appelsinjuice!! Elsker det plutselig, ikke noe jeg drikker til vanlig, men nå går det noen liter i uka

Har så lyst på softis fra Mcdonalds.. Med varm sjokoladesaus. Må dra dit i morgen!

I starten var det bare ristet skive med syltetøy som gikk ned.

Så var det en periode med bare skive, smør og græddost.

Så var det appelsin for alle pengene, men bare spise saften inni.

Nå er vi på vaniljeyoghurt og sjokomelk :joyful:

Har absolutt null lyst på middag eller store måltider, så vanskelig å bli helt mett her :nailbiting:

Jordbær! Eller en god fruktsalat med vaniljesaus!

Og nye smaken til solo super med pære og et eller annet er naaaaaaaaaaam.

Tung mat frister lite, mer på frukt osv. Blir ekstremt raskt mett merker jeg.

Har fått fullstendig dilla på melon. Har spist opp en hel vannmelon og en halv honningmelon på 2,5 dag o_O
Har også gått over fra å kun spise brød med leverpostei, til å kun spise brødskive med egg og majones.. rare greier :p

Back
Topp