Coronavirus og ultralyd

Synes det er trist at partner ikke kan være med på ultralyd, og skjønner egentlig ikke denne regelen. Man bor jo som regel sammen, og er partner smittet så er vel i hovedsak den gravide smittet, og motsatt. Vi har vært igjennom IVF prosess hvor partner har vært med på alt av undersøkelser og kontroller. OUL vil jeg mene er den største og viktigste milepælen for begge parter. Utenom selvfølgelig fødsel. Det er da veldig trist at et par ikke kan oppleve og dele denne opplevelsen sammen.
Enig. Men har forståelse for det da, og vil heller ha partner med på fødsel enn på OUL:hilarious::dead: og da må bi jo prøve å ha minst mulig folk inn dykehusdøra. De kunne godt delegert ultralyden til kommunale eller private spesislister tenker jeg. Men vi er nok ikke en politisk priorotert gruppe akkurat nå desverre.

Jeg har ultralyd i mårra.
Og vi ble enig om å ta en til privat dersom han kjenner at han har lyst å "hilse" mer på ungen enn at jeg kommer ut og forteller og "deler" opplevelsen. Veldig viktig at også fars tilknyttning og forhold til ungen teller under en graviditet. Båndene og relasjonen starter jo nå. Tenker jeg. :Heartpink
 
Jeg har OUL på torsdag, og kom til å tenke på dette med "luftveissymptomer/forkjølelse symptomer". For jeg er kronisk tett i nesa og kan snufse nå og da. Har så noia for at jeg skal bli nektet å komme inn, selv om dette ikke har noe med korona å gjøre.
Det er heller allergi mot støv/midd, og for stort brukt av nesespray opp igjennom årene, som har ødelagt slimhinnene mine.

Men jeg vet ikke om jeg skal være ærlig og si noe om det, og risikere å ikke få timen min.. Eller bare ta en ekstra spray med otrivin og late som ingenting..
De spør om du har luftveissymptomer, men da mener de jo om du er syk, og det er du jo ikke. Jeg har også allergi og ble tettere nå i svangerskapet. Jeg sa nei på spørsmålet, og ferdig med det.
 
Hei.
Jeg ringte kommunen/doktorkontoret her lokalt og sa at jeg skulle på sykehuset, hadde forkjølelsessymptomer og ville teste for corona for å være helt sikker på å ikke dra noe inn på sykehuset når jeg skulle dit. Tok test på fredag og venter spent på svar i dag. Med degativ test kan de ikke nekte meg å komme inn. Tenkte kanskje du unne gjøre det samme.

Hm, kanskje. Men jeg rekker vel ikke å få både test og svar i løpet av de to neste arbeidsdagene, så da hadde jo OUL blitt utsatt uansett.
Men jeg har ikke rennende nese heller, den er bare litt tett og tørr. Så jeg vet ikke om det er noen vits, de vil jo ikke en gang teste folk som ganske tydelig har korona.
 
De spør om du har luftveissymptomer, men da mener de jo om du er syk, og det er du jo ikke. Jeg har også allergi og ble tettere nå i svangerskapet. Jeg sa nei på spørsmålet, og ferdig med det.

Ja, blir vel til at jeg bare svarer nei og så får vi se. Nesa renner ikke, og jeg vet at jeg ikke er syk.

Mye rart vi plutselig må ta stilling til, som er mye mer tungvint enn sist jeg var gravid :p
 
Jeg har OUL på torsdag, og kom til å tenke på dette med "luftveissymptomer/forkjølelse symptomer". For jeg er kronisk tett i nesa og kan snufse nå og da. Har så noia for at jeg skal bli nektet å komme inn, selv om dette ikke har noe med korona å gjøre.
Det er heller allergi mot støv/midd, og for stort brukt av nesespray opp igjennom årene, som har ødelagt slimhinnene mine.

Men jeg vet ikke om jeg skal være ærlig og si noe om det, og risikere å ikke få timen min.. Eller bare ta en ekstra spray med otrivin og late som ingenting..

Jeg lurte på det samme da jeg endelig fikk ultralydtime. Nesa mi begynner å renne hver gang jeg går ut døren, så var veldig bekymret for dette. Hadde såvidt vært ut døra i to uker før timen, så var veldig trygg på at jeg ikke var smitta. Må innrømme at jeg sprøya otrivin en halvtime før timen og snyta meg i bilen før jeg gikk inn. Jeg hadde ikke prøvd å skjule det om jeg faktisk var syk, eller misstenkte at jeg var det. Da jeg kom inn på sykehuset spurte de bare om jeg hoster. Det kunne jeg heldigvis svare ærlig på at jeg ikke gjorde..
 
Jeg fikk noe rusk i halsen da jeg satt på sykehuset og ventet på min OUL-time. Turte ikke å hoste. :smiley-ashamed008 Er jo litt tullete at man skal føle det sånn. :rolleyes:
 
Jeg fikk noe rusk i halsen da jeg satt på sykehuset og ventet på min OUL-time. Turte ikke å hoste. :smiley-ashamed008 Er jo litt tullete at man skal føle det sånn. :rolleyes:

Jeg turte ikke lage et eneste snufs på venterommet :hilarious: Men jeg ble ikke spurt om jeg hadde vært/er syk eller om jeg bodde med noen med symptomer heller.
 
Var ei som reagerte når jeg var på ul at jeg var tett. Jeg sa bare at dette er allergi og jeg har ingen forkjølelse eller korona. Vært sykemeldt og kun vært hjemme og da var det helt greit :p
 
Jeg fikk noe rusk i halsen da jeg satt på sykehuset og ventet på min OUL-time. Turte ikke å hoste. :smiley-ashamed008 Er jo litt tullete at man skal føle det sånn. :rolleyes:

Jeg svelget vann feil på legekontoret på forrige kontroll. Holdt på å stryke med av å holde det inne :hilarious:
 
Jeg svelget vann feil på legekontoret på forrige kontroll. Holdt på å stryke med av å holde det inne :hilarious:

Jeg klarte å svelge mitt eget spytt feil forrige uke når jeg var på Ahus for OUL. Satt heldigvis alene på venterommet og prøvde forsiktig å kremte det vekk. Livredd for å bli kastet ut. Helt grusomt:hilarious:
 
Jeg var på OUL alene og syns ikke det var veldig krevende emosjonelt at min mann ikke fikk være med. Han var ikke med sist gang heller da jeg fikk vite kjønn (dette var ikke på OUL, men privat rett før). Jeg forstår at man syns det er dumt, og det er det selvsagt. Men mitt tips er å forsøke å ha en litt pragmatisk tilnærming i denne situasjonen. Det er rett og slett veldig spesielt, og den viktigste tiden kommer tross alt etter fødsel!

På SUS fikk ikke mannen være med. Det stod heller ikke i smsen jeg fikk, men på linken til informasjonsside på nett. Så det var et par på venterommet som ikke hadde fått med seg dette. Da kom det en vekter og eskorterte partneren vennlig ut! Ganske spesielt dette her.
 
Back
Topp