Coronavirus og ultralyd

Holz08

Blir kjent med forumet
Noen som har opplevd at OUL blir avlyst på ubestemt tid pga coronaviruset? Har en bekjent som fikk beskjed om dette og det bekymrer meg. Jeg har OUL 19/3 og er da 19+5. Jeg kan jo ikke få min OUL flyttet til noe senere enn det... :( Leser også at flere har fått beskjed om at partner ikke får delta på ultralyden i disse coronatider. Noen som har noen erfaringer med dette? Stresser dere over det?
 
Jeg har ultralyden min nå på mandag 16.03, men har ikke hørt noe foreløpig.....og håper virkelig ikke det blir avlyst! Jeg har bekymret meg for dette noen dager og bekymrer meg også for videre oppfølging og selve fødsel Håper dette går over fortere enn antatt!
 
Jeg hadde min ordinære ultralyd i uke 22, så noen uker går vel greit å flytte den? :happy: Jordmødrene har jo kompetanse på å se på foster i alle uker.
 
Jeg hadde min ordinære ultralyd i uke 22, så noen uker går vel greit å flytte den? :happy: Jordmødrene har jo kompetanse på å se på foster i alle uker.

Godt mulig det, jeg hadde egentlig fått OUL i uke 22, men fikk beskjed fra sykehuset om at den ble endret. De mente det var litt i seneste laget. Derfor jeg spør :)
 
Jeg er litt bekymret for oul, og om sambo får være med. Eller at den blir flytta, vi har den 30.3. Er vell at den ikke bør være seinere enn uke 20 eller noe pga eventuel senabort om noe skulle være galt, eller ikke forenelig med liv, da bør det skje før det kan være levedyktig. Men også fordi fosteret begynner å vokse ulikt etter uke 20 en gang, og da er det vanskeligere å fastsette termin ordentlig. etter hva jeg har hørt da.
 
  • Liker
Reactions: Mel
Og jeg quoter; " Gud, gi meg sinnsro til å akseptere de ting jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan, og forstand til å se forskjellen.
 
Jeg har time 18.3 ved Ullevål, ikke fått beskjed om at den blir avlyst. Vil tro de forsøker å gjennomføre det som er avtalt så lenge det er mulig, men vil nok komme avlysninger som følge av karantene. Da gjør de vel en vurdering på hvem som må prioriteres.
 
Noen som har opplevd at OUL blir avlyst på ubestemt tid pga coronaviruset? Har en bekjent som fikk beskjed om dette og det bekymrer meg. Jeg har OUL 19/3 og er da 19+5. Jeg kan jo ikke få min OUL flyttet til noe senere enn det... :( Leser også at flere har fått beskjed om at partner ikke får delta på ultralyden i disse coronatider. Noen som har noen erfaringer med dette? Stresser dere over det?
Var på ultralyd i går på kalnes, partner fikk ikke være med... det var tidlig på morgningen, før regjeringens innskjerpinger
 
Jeg har OUL 02.04 og bekymrer meg litt for at ikke samboer skal få være med. Men vi skal til en privat klinikk i Ski, Ahus som sendte oss dit fremfor hos dem (sikkert pga stor pågang), så jeg har et håp om at siden det ikke er et sykehus så kanskje han får være med inn.

Sist vi var på UL i forrige svangerskap så gikk vi dårlige nyheter, og jeg vil gjerne ha han med så jeg ikke må sitte der alene om vi skulle få dårlig nytt igjen.
 
Var på ultralyd i går på kalnes, partner fikk ikke være med... det var tidlig på morgningen, før regjeringens innskjerpinger

Aha, såpass! Fikk dere beskjed på forhånd? :) Sykehuset her jeg bor har sagt at besøk innskjerpes på sykehuset, men at alle timer går som normalt. De har ikke innført forbud mot besøk, bare oppfordrer folk til å holde seg hjemme. Ser også at enkelte sykehus sier at partner må være hjemme, men hvis det gjelder screening får han/hun være med.
 
Jeg har OUL 02.04 og bekymrer meg litt for at ikke samboer skal få være med. Men vi skal til en privat klinikk i Ski, Ahus som sendte oss dit fremfor hos dem (sikkert pga stor pågang), så jeg har et håp om at siden det ikke er et sykehus så kanskje han får være med inn.

Sist vi var på UL i forrige svangerskap så gikk vi dårlige nyheter, og jeg vil gjerne ha han med så jeg ikke må sitte der alene om vi skulle få dårlig nytt igjen.


Uff, skjønner deg veldig godt :( Har også veldig behov for å ha med partner med tanke på at vi hittil er blitt fulgt opp tett i svangerskapet pga hjertefeil. Så håper det ordner seg for oss begge <3
 
Vi fikk beskjed om at ultralyd kommende tirsdag ble utsatt i minst to uker, og at når jeg da ble kalt inn måtte jeg være forberedt på at pappaen ikke får bli med inn. Jeg vil da være i uke 21, minst.

Veien til privat ul ble kort, vi fikk time på mandag der de forsikret om at begge får komme inn så lenge vi er friske:)
 
Vi fikk beskjed om at ultralyd kommende tirsdag ble utsatt i minst to uker, og at når jeg da ble kalt inn måtte jeg være forberedt på at pappaen ikke får bli med inn. Jeg vil da være i uke 21, minst.

Veien til privat ul ble kort, vi fikk time på mandag der de forsikret om at begge får komme inn så lenge vi er friske:)

Så fint at det ordner seg med privat ultralyd for dere. Jeg bor på en veldig liten plass og nærmeste mulighet for privat ultralyd er 5 timer unna. Så får se hvordan dette løser seg :)
 
Så fint at det ordner seg med privat ultralyd for dere. Jeg bor på en veldig liten plass og nærmeste mulighet for privat ultralyd er 5 timer unna. Så får se hvordan dette løser seg :)
Åneii... de private tar ikke en vanlig OUL, det er mye de ikke får sjekket og registrert pga loven, men vi vil gjerne se babyen vår sammen og er heldig nok til å bo nær flere steder med privat ultralyd:happy:
 
Aha, såpass! Fikk dere beskjed på forhånd? :) Sykehuset her jeg bor har sagt at besøk innskjerpes på sykehuset, men at alle timer går som normalt. De har ikke innført forbud mot besøk, bare oppfordrer folk til å holde seg hjemme. Ser også at enkelte sykehus sier at partner må være hjemme, men hvis det gjelder screening får han/hun være med.

nei vi fikk ikke beskjed på forhånd så var ikke forberedt på det. Vi hadde time ganske tidlig på morgningen, og før det ble full «stans» på andre fronter så her var nok sykehuset bare tidlig ute, og ikke hadde rukket å informere ut. Er glad for at alt var i orden for hadde ikke vært noe hyggelig å være alene ved dårlge nyheter!
 
Har ei venninne som jobber der så foreløpig går alle ordinære ultralyder som planlagt, men uten følge :/
 
Back
Topp