Sånn har det alltid vært. Det ble vel anslått at omkring 100 000 ville bli smittet av HIV i Norge også en gang i tiden ... Ikke for å bagatellisere, men som han professoren i artikkelen det ble linket til et sted her inne skriver; det farligste viruset er det historieløse. Vi glemmer at det var like store varsku og like mye frykt knyttet til både SARS, MERS, ebola og Svineinfluensa.
Av hensyn til barn og unge, og til de blant oss med grunn til å være redde må vi faktisk realitetsorientere oss.
Ja absolutt. Jeg har liksom ikke hatt "behov" for å engste meg for det som har vært tidligere, for jeg har jo da kun hatt meg selv å ta vare på. Husker det var styr rundt zika da jeg var gravid sist. Men det var ikke så aktuelt her liksom. Men du har helt rett, og det er fint å få noen sånne påminnelser midt oppi all mediestyret

er som noen mister iq når de åpner Facebook, for jeg nekter å tro at folk er så sosialt dumme i virkeligheten. Er kanskje slemt sagt, å har ikke involvert meg så mye der, men diskusjonene er jo bare helt tåpelig