Ceccii og lille A sin hverdag

Ting går fremdeles veldig opp og ned her, særlig om nettene. Det virker som at hun til tider sliter med magen, og jeg tror ikke det har med det lille vi har introdusert av fast føde siden hun var vært slik i perioder før og. Vakumet på flasken har blitt dårligere, og vi har nok en gang bestilt time for å få sjekket om hun har stramt tungebånd. Vi hadde time hos privat lege tidligere og, men avbestilte fordi barnelegen mente det var helt grei (fordi hun kunne strekke tungen ut og den ikke var hjerteformet), og fordi jeg var såpass dårlig. Tenker nå at det er greit å bare få det fikset eller avkreftet slik at hun ikke får plager senere ihvertfall. På grunn av magetrøbbelet har vi og byttet fra hipp til nan sensilac, så får vi gi det et par uker og se om det har noen effekt. Hun har fått to flasker med det i dag.

I dag har vi vært hos fotograf (samme som vi tok nyfødt-bilder hos), sammen med to venninner som har babyer som er 1-2 måneder yngre. Fotografen hadde barselstreff-tilbud, og det var skikkelig koselig. A var i sitt ess som vanlig når vi er ute og det skjer ting.

Ellers har jeg prøvd å få inn litt rutiner på trilleturer. Prøver å gå etter 2 flaske, og da gjerne i 1-2 timer. Det varierer litt hvor lenge A holder ut siden hun sover kun rundt 28 minutter selv om jeg triller. Merker allerede at jeg får mer overskudd av å holde meg i såpass aktivitet :) Og kom til og med inn i en jeans fra før jeg var gravid nå! (Prøvde 4 stk før jeg fant en som passet da vel og merke :p).
 
Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lengre. To netter no med ca to timers søvn, en navnefest som skal arrangeres til lørdag og no ringte nettopp min tante fordi mormor er blitt såpass dårlig (lungebetennelse) at legen mente det var bare et spørsmål om tid. Familie er nå på vei fra Oslo. Dette blir da evt den sjette begravelsen på de siste to årene i nær familie [emoji17]
 
Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lengre. To netter no med ca to timers søvn, en navnefest som skal arrangeres til lørdag og no ringte nettopp min tante fordi mormor er blitt såpass dårlig (lungebetennelse) at legen mente det var bare et spørsmål om tid. Familie er nå på vei fra Oslo. Dette blir da evt den sjette begravelsen på de siste to årene i nær familie [emoji17]
Sender deg mange varme tanker og klemmer:Heartpink
 
Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lengre. To netter no med ca to timers søvn, en navnefest som skal arrangeres til lørdag og no ringte nettopp min tante fordi mormor er blitt såpass dårlig (lungebetennelse) at legen mente det var bare et spørsmål om tid. Familie er nå på vei fra Oslo. Dette blir da evt den sjette begravelsen på de siste to årene i nær familie [emoji17]
Så utrolig mye på en og samme tid. :( Sender styrkeklemmer. ❤️
 
Så leit å høre om mormoren din! Kondolerer så mye, ta vare på hverandre :Heartred
 
Så leit! Kondolerer :Heartred
Håper du får en bedre natt inatt og at A sover nesten litt bedre.:Heartred
 
Da var navnefesten vel overstått. Syns det var litt feil å arrangere navnefest nå pga mormor, men alle de andre var enige om at det var bra med en slik tilstelning og feire at lille A var kommet til verden. Mormor hadde og akkurat signert kortet til lille A, så det var jo veldig spesielt [emoji175]

Det var en veldig hektisk, men kjekk dag. Vi hadde leid lokale og lagde all maten selv (med unntak av noen av kakene). Det gikk egentlig veldig fint, men neste gang vi skal ha noe slikt skal vi ha servitører. Følte jeg stod mye i oppvasken mellom middag og dessert [emoji17]

Lille A storkoste seg. Hun smilte til alle og gikk fra fang til fang. Hun elsker folk og at det skjer ting [emoji4]

Var ikke mange bilder jeg fikk tid til å ta [emoji85]

IMG_7869.JPGIMG_7876.JPG
IMG_7881.JPG
 

Vedlegg

  • IMG_7889.JPG
    IMG_7889.JPG
    948,9 KB · Visninger: 25
  • IMG_7894.JPG
    IMG_7894.JPG
    959,2 KB · Visninger: 26
Last edited:
Da var navnefesten vel overstått. Syns det var litt feil å arrangere navnefest nå pga mormor, men alle de andre var enige om at det var bra med en slik tilstelning og feire at lille A var kommet til verden. Mormor hadde og akkurat signert kortet til lille A, så det var jo veldig spesielt [emoji175]

Det var en veldig hektisk, men kjekk dag. Vi hadde leid lokale og lagde all maten selv (med unntak av noen av kakene). Det gikk egentlig veldig fint, men neste gang vi skal ha noe slikt skal vi ha servitører. Følte jeg stod mye i oppvasken mellom middag og dessert [emoji17]

Lille A storkoste seg. Hun smilte til alle og gikk fra fang til fang. Hun elsker folk og at det skjer ting [emoji4]

Var ikke mange bilder jeg fikk tid til å ta [emoji85]

Vis vedlegget 260951Vis vedlegget 260952
Vis vedlegget 260957
Gud så fint det var! Så stilig at mormoren din akkuratt hadde signert kortet, det er gode minner :happy:
 
Gratulerer med vel gjennomført fest. Det var flitt pyntet og fine kaker :D
 
Dagen begynte bra med at lille sov fra 18-06, var våken en time også sov fra 08-09. Vi har vært på besøk hos besteforeldrene mine, og A var i strålende humør.

Derfra gikk det bare nedover. Samboeren ble for to år siden lagt inn på sykehus når han var offshore i Singapore. Han hadde mistet følelsen i halve kroppen. De fant noen flekker på MR av ryggen, som kan tyde på MS. Han ble sykemeldt i en del måneder og fikk ikke lov til å reise på ihvertfall 2 år. Siden da har han blitt bedre og gått på jevnlige undersøkelser uten at de har vist noe. I midten av mai var han på det som skulle være den siste undersøkelsen, siden alle de andre hadde vært fine. Men nei, i dag ringte de fra sykehuset og hadde igjen funnet noe på MR :( Så nå blir det ny runde med undersøkelser av ryggmarg, MR, syn, osv. Selvfølgelig bra de oppdaget det, men hadde liksom et håp om at vi var ferdige no :(

Og i morgen er det begravelsen til mormor, på samme plass som vi hadde bisettelse for mamma. Hadde virkelig ikke lyst til å sette mine bein i den kirken igjen :(
 
Dagen begynte bra med at lille sov fra 18-06, var våken en time også sov fra 08-09. Vi har vært på besøk hos besteforeldrene mine, og A var i strålende humør.

Derfra gikk det bare nedover. Samboeren ble for to år siden lagt inn på sykehus når han var offshore i Singapore. Han hadde mistet følelsen i halve kroppen. De fant noen flekker på MR av ryggen, som kan tyde på MS. Han ble sykemeldt i en del måneder og fikk ikke lov til å reise på ihvertfall 2 år. Siden da har han blitt bedre og gått på jevnlige undersøkelser uten at de har vist noe. I midten av mai var han på det som skulle være den siste undersøkelsen, siden alle de andre hadde vært fine. Men nei, i dag ringte de fra sykehuset og hadde igjen funnet noe på MR :( Så nå blir det ny runde med undersøkelser av ryggmarg, MR, syn, osv. Selvfølgelig bra de oppdaget det, men hadde liksom et håp om at vi var ferdige no :(

Og i morgen er det begravelsen til mormor, på samme plass som vi hadde bisettelse for mamma. Hadde virkelig ikke lyst til å sette mine bein i den kirken igjen :(
Jeg får så vondt av alt du må gjennom nå :Heartred
 
Så forferdelig trist alså.
Vil bare sende en stor klem :happy:
 
Dagen i dag gikk bedre enn forventet, og tror det er fordi lille A var med oss. Det setter liksom en litt annen stemning når man har en baby med seg som er full av liv :)

Det var sterkt å være i samme kirken som vi hadde bisettelse for min mor, og syns det var litt unødvendig å velge samme sang når kisten ble bært ut. Jeg vet ikke om det var bevisst eller ikke. Jeg klarte ikke være der for den sangen og gikk ut før den startet. Ellers ble det en fin minnestund etterpå :)

Etter begravelsen var vi kjapt hjemme og innom for å kjøpe vogn, før vi gikk opp til min tante hvor resten av familien ble samlet utover ettermiddagen. A er første og eneste ungen så langt på min side, så hun får all oppmerksomhet hele tiden og hun elsker det! :)

Vi fikk og bilder fra fotografen vi var til for et par uker siden. Hadde betalt for 3 stk, men endte opp med alle sammen (13 stk) siden vi ikke klarte å velge. Har litt den innstillingen at siden vi kun skal ha et barn er det kjekt å ha litt minner (det er jo det selvfølgelig uansett da men...) :)
 
Back
Topp