Ceccii og lille A sin hverdag

Det var utrolig lurt, jeg tror jeg stjeler den! ;)

Nå har jeg fått eget rom alene hos svigers for natten, svigermor hjelper samboeren med lille i natt hvis det trengs. Satser på at en god natts søvn løsner litt på alt :)

Håper du får en god natts søvn og at det føles bedre i morgen! :)
 
For en avslutning på påsken. Kjente på søndag at lille A var litt varm, men tenkte det var fordi vi hadde hatt mye klær på henne og var ute på tur. Natt til mandag ble hun ganske tett og hostet litt. Vi dro på besøk til et vennepar og hun sov masse. Hun pleier ikke sove på dagtid med mindre vognen beveger seg så syns det var litt rart.

Vi gikk hjem i seks-tiden, og da syns jeg hun var enda varmere så fant ut vi skulle teste termometeret. Er førstegangs så har ingen peiling på hvordan det skulle gjøres. Finner ut av det og lille A har 38,1 i feber. Ringer legevakten og de vil at vi skal komme inn fordi hun er så liten.

På legevakten er det kaos. Tydeligvis en hel haug som har skadet seg i påsken. Vi venter i 3,5 time før vi endelig får komme inn. Da er feberen steget til 38,7. Legen som så på henne virket ikke som han var vant til babyer i det hele tatt, men lyttet no på henne og ringte sykehuset. Barnelegen der mente vi skulle gå hjem, ta Paracet og evt komme tilbake igjen for innleggelse hvis det ble verre. Vi fikk og dråper til øyet hennes, som og var blitt dårligere ila de siste dagene.

På vei til apoteket ringer legevakten og ber oss om å komme tilbake for å sjekke for infeksjon. Stakkars lille får da et stikk i foten og gråter som bare det. Heldigvis var CRPen fin.

Så da fikk vi testet termometer, stikkpiller og øyedråper på en dag. Bratt læringskurve! Feberen gikk ned til 37,6 ila natten, men gikk opp igjen til 38,3 på morgenen no, så har gitt en ny Paracet og håper det kommer seg. Uttrykket hun hadde når paraceten var inne var priceless! Men ingen gråting. [emoji4]

Stakkars lille ville bare ligge på meg i natt, så er en hard dag i dag. Men skal selvfølgelig få være der hun føler seg trygg.

Nå håper jeg feberen forsvinner og at hun blir bedre. Det blir ihvertfall ingen babysvømming i kveld (hadde vært første gang), og tvilsomt at det blir vaksiner i morgen.
 
For en avslutning på påsken. Kjente på søndag at lille A var litt varm, men tenkte det var fordi vi hadde hatt mye klær på henne og var ute på tur. Natt til mandag ble hun ganske tett og hostet litt. Vi dro på besøk til et vennepar og hun sov masse. Hun pleier ikke sove på dagtid med mindre vognen beveger seg så syns det var litt rart.

Vi gikk hjem i seks-tiden, og da syns jeg hun var enda varmere så fant ut vi skulle teste termometeret. Er førstegangs så har ingen peiling på hvordan det skulle gjøres. Finner ut av det og lille A har 38,1 i feber. Ringer legevakten og de vil at vi skal komme inn fordi hun er så liten.

På legevakten er det kaos. Tydeligvis en hel haug som har skadet seg i påsken. Vi venter i 3,5 time før vi endelig får komme inn. Da er feberen steget til 38,7. Legen som så på henne virket ikke som han var vant til babyer i det hele tatt, men lyttet no på henne og ringte sykehuset. Barnelegen der mente vi skulle gå hjem, ta Paracet og evt komme tilbake igjen for innleggelse hvis det ble verre. Vi fikk og dråper til øyet hennes, som og var blitt dårligere ila de siste dagene.

På vei til apoteket ringer legevakten og ber oss om å komme tilbake for å sjekke for infeksjon. Stakkars lille får da et stikk i foten og gråter som bare det. Heldigvis var CRPen fin.

Så da fikk vi testet termometer, stikkpiller og øyedråper på en dag. Bratt læringskurve! Feberen gikk ned til 37,6 ila natten, men gikk opp igjen til 38,3 på morgenen no, så har gitt en ny Paracet og håper det kommer seg. Uttrykket hun hadde når paraceten var inne var priceless! Men ingen gråting. [emoji4]

Stakkars lille ville bare ligge på meg i natt, så er en hard dag i dag. Men skal selvfølgelig få være der hun føler seg trygg.

Nå håper jeg feberen forsvinner og at hun blir bedre. Det blir ihvertfall ingen babysvømming i kveld (hadde vært første gang), og tvilsomt at det blir vaksiner i morgen.
God bedring til lille A :Heartred
 
Så leit at påsken ble avsluttet slik, men bra at det går bedre. Tenk på alt dere har lært nå :) og fortsatt god bedring til A ;)
 
Heldigvis er A så godt som frisk igjen. Hun nyser fremdeles litt og er litt tett, men litt saltvann et par ganger om dagen hjelper veldig.

De to siste dagene har hun vært i strålende humør på dagtid! Skulle nesten tro at hun merket at jeg er trøtt og sliten [emoji23] Hun har sovet litt flere dupper (fremdeles korte og kun i bevegelse, men det kommer seg [emoji4]). Vil ikke ligge like mye oppå meg, men gjerne ved siden av og bli underholdt [emoji4]

Kvelden er litt verre. Før kunne vi legge henne i bedside-crib og hun sovnet inn selv. Nå må vi bysse lenge før vi prøver å legge henne ned, og ofte ender det med hylskriking. I forgårs sovnet hun (etter ca. 1,5 time byssing), for å våkne igjen etter 1 time. Så da var det på an igjen. Når hun sovner derimot er han sovet en god del timer, og jeg er veldig glad for at vi er tilbake dit! (Håper bare det varer [emoji85])

Jeg er blitt smittet av lille. 39 i feber, tett og vondt i både hals og hodet (får som regel alt av ting som går, så gruer meg til barnehagetiden). Er glad det er helg, slik at samboeren kan ha henne store deler av dagen. [emoji5]
 
God bedring :Heartred godt at ting begynner å løsne litt igjen :happy:
 
God bedring! Godt at A er i godt humør, Det hjelper på en sliten mamma ;)
 
God bedring! Godt at A er i godt humør, Det hjelper på en sliten mamma ;)

God bedring :Heartred godt at ting begynner å løsne litt igjen :happy:

Takk takk, er bedre allerede [emoji4] Samboeren har hatt A i hele dag, så jeg har fått slappet av og vært syk. Eneste han ville var å se kamp kl halv syv. Dvs jeg måtte få henne til å sove. Heldigvis var det ingen skriking i kveld og hun sovnet på 30 min [emoji4] håper dette er den nye hverdagen!
 
Takk takk, er bedre allerede [emoji4] Samboeren har hatt A i hele dag, så jeg har fått slappet av og vært syk. Eneste han ville var å se kamp kl halv syv. Dvs jeg måtte få henne til å sove. Heldigvis var det ingen skriking i kveld og hun sovnet på 30 min [emoji4] håper dette er den nye hverdagen!

Herlig! ❤️
 
Føler jeg aldri vet hvilken baby jeg våkner opp til om morgenen (hvis hun/jeg har sovet da).

I går var det på an igjen med hylgrining. Skulle ikke sitte i vippestolen, babygymmen eller ligge alene. Kun bli bært eller trillet i vognen. Det ble bedre utover kvelden heldigvis, så mistenker at hun var overtrøtt.

I natt stresset hun masse mens hun sov. Noe som selvfølgelig førte til at jeg ikke fikk sove siden jeg bare ventet på at hun skulle våkne og ha mat. Skikkelig dårlig uvane det der. Samboeren sov på gjesterommet i natt, så han fikk heldigvis en god natts søvn [emoji4] Hun våknet kl 05, spiste og sovnet litt igjen. Etter det kom det en knall grønn bleie, så antar det er det hun har jobbet med i hele natt.

Humøret hennes er foreløpig supert, og nå har hun til og med sovnet av seg selv på teppet i sofaen! Det skjer jo aldri! [emoji4] Nyter det mens jeg kan og håper resten av dagen blir slik med tanke på ingen søvn i natt [emoji17]
 
På lørdag fikk jeg til og med tid til å lage en biteleke til en venninne som skal ha babyshower om to uker. Måtte ta det jeg hadde igjen siden det var for sent å bestille noe mer, og greit å få det unna når jeg hadde tid [emoji4] IMG_7039.JPG
 
Så fin leke! :)

Håper humøret hennes blir bra i dag og at natten blir bedre ❤️
 
På lørdag fikk jeg til og med tid til å lage en biteleke til en venninne som skal ha babyshower om to uker. Måtte ta det jeg hadde igjen siden det var for sent å bestille noe mer, og greit å få det unna når jeg hadde tid [emoji4] Vis vedlegget 252573
Den var fin!
 
I dag har vi vært på babysvømming for første gang!

Jeg fryktet det verste siden A ikke kan fordra å bade her hjemme, men det gikk strålende. I garderoben før svømming smilte hun fra øre til øre fordi det var så mye å se på. I vannet var hun litt skeptisk, men ingen skriking og i perioder så det faktisk ut som hun koste seg. Plasket med beina og så rundt seg hele tiden [emoji4] Tror det var rett dag siden hun har smilt og bablet i så og si hele dag [emoji4]
 
I dag har vi vært på babysvømming for første gang!

Jeg fryktet det verste siden A ikke kan fordra å bade her hjemme, men det gikk strålende. I garderoben før svømming smilte hun fra øre til øre fordi det var så mye å se på. I vannet var hun litt skeptisk, men ingen skriking og i perioder så det faktisk ut som hun koste seg. Plasket med beina og så rundt seg hele tiden [emoji4] Tror det var rett dag siden hun har smilt og bablet i så og si hele dag [emoji4]

Så bra! :)
 
I dag har vi vært på babysvømming for første gang!

Jeg fryktet det verste siden A ikke kan fordra å bade her hjemme, men det gikk strålende. I garderoben før svømming smilte hun fra øre til øre fordi det var så mye å se på. I vannet var hun litt skeptisk, men ingen skriking og i perioder så det faktisk ut som hun koste seg. Plasket med beina og så rundt seg hele tiden [emoji4] Tror det var rett dag siden hun har smilt og bablet i så og si hele dag [emoji4]
Så gøy!
 
Holder på å ta master (deltid, mens jeg har jobbet 100% i tillegg), har kun oppgaven igjen og den skal egentlig leveres i mai. Siden jeg var ute av drift og sykemeldt hele svangerskapet er det ikke blitt gjort noe på oppgaven, så har søkt om utsettelse. Han jeg skriver med har og vært opptatt, så vi ville gjerne utsette den til mai 2019 siden jeg er i permisjon (og ser ikke helt hvordan jeg skal få tid til noe annet enn lille A foreløpig ihvertfall).

Vi fikk avslag! Oppgaven må være inne i desember 2018, og vi får ikke utsette den lengre selv ved å søke på nytt [emoji17] Så enten er to år og masse penger kastet rett ut vinduet ellers må vi jobbe som bare det for å få den ferdig til desember.
 
Back
Topp