Ceccii og lille A sin hverdag

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Da jeg laget meg en profil på forumet under graviditeten forventet jeg ikke at jeg kom til å tilbringe såpass mye tid her inne, og sette pris på andre sine meninger, tips, råd, oppløftende kommentarer eller delte erfaringer. Derfor laget jeg meg heller ingen dagbok.

Litt sent å lage dagbok no etter at lille A er født kanskje, men men... here it goes! [emoji4]

Dette er meg:

Navn: Cecilie
Alder: 31 år
Sivilstatus: Samboer (34 år)
Bosted: Bergen
Jobb: ingeniør
Barn: 1

Dette er lille A:
Navn: A (vil helst holde det hemmelig)
Født: 3. Januar
Vekt: 3345 g
Kjønn: jente [emoji175]
Fødested: KK Haukeland
 
Det er da ikke sent å lage, spennende å følge hverdagene dine med lille A:happy:
 
Tenkte å oppsummere litt hvordan jeg har hatt det siden jeg ble gravid .

Graviditeten:

Når mensen var en dag forsinket (pleier å være helt presis), fant jeg ut at jeg skulle ta en test jeg hadde liggende. Særlig siden jeg visste vi hadde hatt en gang uten kondom på hytten i påsken. Den viste positivt. Samboeren har vært klar for barn lenge (vi har vært sammen i snart 8 år), jeg hadde lyst til å vente et år til siden jeg holder på med en master. Men slik ble det ikke.

I uke 5 kicket dessverre kvalmen inn, den var overkommelig da men i uke 6 begynte jeg å kaste opp. Dette varte svangerskapet ut og jeg prøvde så og si alt av kjerringråd og tabletter. Det ble dermed et langt svangerskap med mye tid tilbrakt på sofaen, siden jeg kastet opp hver gang pulsen gikk litt opp. De siste månedene var jeg og plaget med halsbrann og fikk ikke sove.

Det positive med graviditeten rent fysisk var at jeg ikke gikk så mye opp i vekt, magen ble ikke så stor, fikk nesten ikke strekkmerker, hadde ingen problemer med bekkenet og kroppen kjentes ellers grei ut. Mot slutten ble det snakk om igangsettelse pga formen min.

Lille A var veldig aktiv under hele svangerskapet og jeg kjente liv allerede rundt uke 15. Hvis noen la hånden på magen kom det et spark eller en hånd der nesten med en gang. Hun var derimot sjenert på ultralydene og ville ikke vise ansiktet sitt noe særlig. Var veldig kjekt å kjenne bevegelse hele veien [emoji4]
 
Da har jeg vært hjemme med lille A i to dager mens samboeren har vært på jobb. Det har blitt en stund siden sist pga brystbetennelsene (har hatt nesten 40 i feber), pluss at han har vært hjemme innimellom for at jeg skal få sjansen til å pumpe.

Det gikk over all forventning. Lille A var i strålende humør og siden vi gir flasker med MME no (ikke morsmelk med unntak av en flaske om dagen), kan jeg bruke baby brezzaen istedetfor vannbad. Da slipper jeg all skrikingen heldigvis.

Dette er de første dagene jeg faktisk har kost meg med henne! [emoji4]

Jeg sjekket appen jeg bruker om hvor mange ganger jeg har pumpet. 156 ganger bare i februar, og da holdt jeg på å trappe ned. Det tok meg 20-60 min å pumpe per gang (ikke så pumpevennlige pupper), i tillegg til å ordne i stand før (varme omslag) og sterilisering etterpå. Det har med andre ord vært mer enn en fulltidsjobb!
 
Da har jeg vært hjemme med lille A i to dager mens samboeren har vært på jobb. Det har blitt en stund siden sist pga brystbetennelsene (har hatt nesten 40 i feber), pluss at han har vært hjemme innimellom for at jeg skal få sjansen til å pumpe.

Det gikk over all forventning. Lille A var i strålende humør og siden vi gir flasker med MME no (ikke morsmelk med unntak av en flaske om dagen), kan jeg bruke baby brezzaen istedetfor vannbad. Da slipper jeg all skrikingen heldigvis.

Dette er de første dagene jeg faktisk har kost meg med henne! [emoji4]

Jeg sjekket appen jeg bruker om hvor mange ganger jeg har pumpet. 156 ganger bare i februar, og da holdt jeg på å trappe ned. Det tok meg 20-60 min å pumpe per gang (ikke så pumpevennlige pupper), i tillegg til å ordne i stand før (varme omslag) og sterilisering etterpå. Det har med andre ord vært mer enn en fulltidsjobb!
Så bra at du faktisk får kost deg med henne nå, det er så viktig å få tid til:Heartred
 
Så bra at du koser deg med henne nå! :) Pumping er virkelig tidkrevende, det vet jeg alt om.
 
Vi har hatt en flott helg! Planen var å dra inn til hjembyen til samboeren (4,5 timers tur inkl ferge), men siden vi må inn til begravelse på torsdag (bestefaren til samboeren døde i forrige uke) fant vi ut at det var bedre å ta det med ro hjemme.

Lille A har gått igjennom et utviklingstrinn i det siste (er 9 uker og 5 dager i dag), og det merkes. Hun skal få med seg alt som skjer og er nysgjerrig på alt! Hun holder hodet sitt masse oppe både i babygymmen, i nestet og når hun ligger på brystet. Akkurat no sitter hun i vippestolen og har funnet ut at hun kan bruke hendene til å få lekene til å spinne. Veldig morsomt å se på! [emoji4]

Vi hadde vår første tur på restaurant i går. En spontan tur med et vennepar som fikk en jente en måned etter oss. Det gikk veldig bra selv om samboeren stresset litt (var redd for at hun skulle hylgrine i vognen). Litt gråting ble det, men hun roet seg fort ned heldigvis [emoji4]
 
Så koselig å følge deg!
Gøy med spontane restaurant turer. :)

Trodde heller ikke jeg skulle bli en forum dame, men det er virkelig interessant og gøy å skravle med så mange andre i samme situasjon :happy:
 
Idag har jeg vært på min første trilletur alene! Og det i strålende vær. Trillet bort på jobben (ca 15 min), og fikk hilst på alle [emoji4] var veldig kjekt å få snakket med de igjen siden jeg nesten ikke har vært det siden mai.

Lille A stortrives med å se på nye folk og ting, så hun var i storform når alle ville hilse på [emoji4]

Har sovet dårlig de to siste nettene (tror det er pga melkestopp-tablettene), så er helt utslitt nå. Samboeren har tatt lille med til fetteren en tur, mens jeg skal pakke til vi skal dra i morgen ettermiddag og ikke minst ta en laaang dusj. [emoji4]IMG_6611.JPG
 
Så koselig å følge deg!
Gøy med spontane restaurant turer. :)

Trodde heller ikke jeg skulle bli en forum dame, men det er virkelig interessant og gøy å skravle med så mange andre i samme situasjon :happy:

Helt enig! [emoji4] Og er mye samboeren ikke helt kan sette seg inn i heller, så da er det greit å ha en plass for å diskutere ting [emoji4]
 
Skikkelig drittdag! Begravelse, nesten ingen søvn på tre døgn, masse bråk og i tillegg idioter som mener det er verdens enkleste ting å amme og kritiserer de som gir opp. Burde ikke la meg det gå inn på meg, men feil dag [emoji22]
 
Skikkelig drittdag! Begravelse, nesten ingen søvn på tre døgn, masse bråk og i tillegg idioter som mener det er verdens enkleste ting å amme og kritiserer de som gir opp. Burde ikke la meg det gå inn på meg, men feil dag [emoji22]

Sender en stoor klem ❤️

Jeg vet hvordan du har det om det er en bitteliten trøst.
 
Sender en stoor klem [emoji173]️

Jeg vet hvordan du har det om det er en bitteliten trøst.

Tusen takk for det [emoji4]

Er litt trøst, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik [emoji17] klem tilbake [emoji175]
 
Tusen takk for det [emoji4]

Er litt trøst, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik [emoji17] klem tilbake [emoji175]

Tusen takk ❤️

Jeg lovet forresten meg selv å aldri igjen si at ”jeg vet hvordan du har det”. Det jeg mente var at jeg kan se for meg hvordan du har det.
 
Skikkelig drittdag! Begravelse, nesten ingen søvn på tre døgn, masse bråk og i tillegg idioter som mener det er verdens enkleste ting å amme og kritiserer de som gir opp. Burde ikke la meg det gå inn på meg, men feil dag [emoji22]
Så trist!
Det må være tøft. Og det er lov å la ting gå innpå deg, så lenge du lar det falle lett av etter en stund.
 
Tusen takk ❤️

Jeg lovet forresten meg selv å aldri igjen si at ”jeg vet hvordan du har det”. Det jeg mente var at jeg kan se for meg hvordan du har det.

Det var utrolig lurt, jeg tror jeg stjeler den! ;)

Nå har jeg fått eget rom alene hos svigers for natten, svigermor hjelper samboeren med lille i natt hvis det trengs. Satser på at en god natts søvn løsner litt på alt :)
 
Back
Topp