Bubblys dagbok - dobbel glede

Satser på at ro og hvile er det som skal til for at du får ruge i mange uker til! Her er det etter hva jeg har fått beskjed om rutine å sjekke livmorhals på ultralyd i uke 24, for å ha det som utgangspunkt til evt senere målinger. Jeg skal på den ultralyden førstkommende onsdag. Godt de tok deg på alvor og sjekka deg. Synes at det er rart dette med tvillingsv-oppfølging, at de ikke er likt over alt..

Virket ikke som det var rutine på ahus... siden hun i utgangspunktet var ferdig med undersøkelsen da jeg nevnte smerten/presset og først da sa at hun kunne ta en titt innvendig... Litt skuffende at min bekymring var det som skulle til for å sjekke det. Men men! Nå fant vi heldigvis ut av det og så blir det veldig spennende med ny kontroll på torsdag. Jeg skal faktisk på det tvilling-kurset i dag og skal spørre dem da om dette her.

Lykke til på ul i morgen da! [emoji5] Håper alt er som det skal og at babyene dine har det helt supert! [emoji8] [emoji171][emoji170]

Kos deg på kurs i dag :D

23+4 i dag.
Nå har jeg tatt det fullstendig med ro siden torsdag da vi fant ut av livmorhalsen. Har vært noen korte turer på butikken og innom legekontoret, men vil si jeg tilbringer 80% av dagen min i sofaen [emoji15] Merker godt på kroppen at den ikke syns det er noe allraight i bare ligge, men samtidig så er magetrykket/smerten blitt mye mer konstant når jeg er oppreist, så tørr ikke ta noen sjanser.
Er SÅÅÅ spent på undersøkelsen på torsdag og håper det ikke er så ille som de først gav inntrykk av.
Snakket med sjefen på tlf i dag, og han virket veldig forståelsesfull (faktisk). Jeg tenkte å dra inn til jobben med papirene for svangerskapspenger i dag, men han sa at jeg bare skulle ta det med ro, så kan sambo levere papirene til ham i morgen. Håper bare nav godkjenner da. Man leser jo så mye rart...

Kos deg på kurs i dag :D

Takk! [emoji847] Gleder meg! Syns det er så allraight å treffe andre tvillinggravide. Og håper vi lærer mye!
I dag tar vi ikke toget innover, som sist [emoji6] men kjører til absolutt nærmeste parkeringsplass [emoji1360]

Venninne opplevde det samme da hun var gravid med tvillinger, at livmorhalsen sviktet og hun ble lagt inn for å ligge rett ut. Det hjalp og hun fødte til termin to nydelige gutter, de var så søte da de ble lagt i samme seng og flettet hender :)
Så ta det med ro, hvil mest mulig :) Lykke til videre med de søte små jentene

Venninne opplevde det samme da hun var gravid med tvillinger, at livmorhalsen sviktet og hun ble lagt inn for å ligge rett ut. Det hjalp og hun fødte til termin to nydelige gutter, de var så søte da de ble lagt i samme seng og flettet hender :)
Så ta det med ro, hvil mest mulig :) Lykke til videre med de søte små jentene

Så bra!
Det gir håp om at dette skal gå bra [emoji5]
Jeg hviler og hviler, hehe![emoji28] Kjedelig til tider... men det går bra. Målet er disse fire hendene som skal få kjenne kjærligheten fra hverandre.
Veldig spent på kontrollen i morgen!

Åh.. Så mye du har vært igjennom siden sist jeg oppdaterte meg på dagboken din! Håper virkelig at kontrollen i morgen (?) viser at det ikke var så ille som først antatt, og at du kan senke skuldrene dine i forhold til det. Og godt å se at sjefen har endret litt innstilling og viser forståelse. Det er aldri noe godt å føle på å være borte fra jobb, spesielt når man egentlig føler at man kanskje kunne vært der. Vi jenter må slutte å få så dårlig samvittighet for alt som er, og ta mer hensyn til oss selv!

Uansett, masse lykke til i morgen, Bubbly ❤️

Åh.. Så mye du har vært igjennom siden sist jeg oppdaterte meg på dagboken din! Håper virkelig at kontrollen i morgen (?) viser at det ikke var så ille som først antatt, og at du kan senke skuldrene dine i forhold til det. Og godt å se at sjefen har endret litt innstilling og viser forståelse. Det er aldri noe godt å føle på å være borte fra jobb, spesielt når man egentlig føler at man kanskje kunne vært der. Vi jenter må slutte å få så dårlig samvittighet for alt som er, og ta mer hensyn til oss selv!

Uansett, masse lykke til i morgen, Bubbly [emoji173]️

Tusen takk for gode ord [emoji8]
Nå skal jeg legge fra meg all dårlig samvittighet ovenfor jobben og bare fokusere på ro og hvile for de to små.

Har begynt å gi litt slipp på den bekymringen jeg kjente så voldsomt på etter kontrollen sist uke. Lengden på livmorhalsen var ikke kritisk akkurat da (ellers hadde jeg blitt lagt inn), så hvis jeg tar det mye med ro vil jeg anta at vi kommer langt før de blir født.
Men likevel ekstremt spent på hva de sier i morgen. Håper så inderlig at det er en skikkelig ekspert som skal gjøre undersøkelsen, og at det ikke er så ille som antatt.
Sambo skal jobbe litt overtid i dag så han får blitt med i morgen. Hadde syntes det var fryktelig skummelt å dra inn alene, så det er jeg veldig glad for.

Masse lykke til i morgen! ❤️
Det er forhåpentligvis ikke så ille sånn at du kommer helt til termin om du vil med litt ekstra hvile bare :)

Masse lykke til i morgen! [emoji173]️
Det er forhåpentligvis ikke så ille sånn at du kommer helt til termin om du vil med litt ekstra hvile bare :)

Tusen takk! [emoji8]

Masse lykke til med kontroll i morgen snupp[emoji177] Satser på at det holder m ekstra hvile[emoji4]

Lykke til på kontroll i morgen! [emoji173]

Tusen takk for gode ord [emoji8]
Nå skal jeg legge fra meg all dårlig samvittighet ovenfor jobben og bare fokusere på ro og hvile for de to små.

Har begynt å gi litt slipp på den bekymringen jeg kjente så voldsomt på etter kontrollen sist uke. Lengden på livmorhalsen var ikke kritisk akkurat da (ellers hadde jeg blitt lagt inn), så hvis jeg tar det mye med ro vil jeg anta at vi kommer langt før de blir født.
Men likevel ekstremt spent på hva de sier i morgen. Håper så inderlig at det er en skikkelig ekspert som skal gjøre undersøkelsen, og at det ikke er så ille som antatt.
Sambo skal jobbe litt overtid i dag så han får blitt med i morgen. Hadde syntes det var fryktelig skummelt å dra inn alene, så det er jeg veldig glad for.
Godt du klarer å slappe av, fortsett med det, for da har jentene dine det så mye bedre også ❤️

Håper på en ordentlig undersøkelse og gode svar for deg i morgen! Masse lykke til ❤️

Godt du klarer å slappe av, fortsett med det, for da har jentene dine det så mye bedre også [emoji173]️

Håper på en ordentlig undersøkelse og gode svar for deg i morgen! Masse lykke til [emoji173]️

Oh Yes [emoji6] Jeg får snart liggesår av avslappinga [emoji28] Men gjør det med glede.
Ikke lenge igjen nå til uke 24 og ny ultralyd! Spent! Håper så inderlig vi får en spesialist [emoji1374][emoji849] og GODE nyheter

Masse lykke til Bubbly :Heartred:Heartred

24+0 i dag [emoji847]

For en dag det har vært! Ventet 4 timer for å komme inn på en 5-minutters undersøkelse...

Men det var positive nyheter!
Livmorhalsen ble nå målt til 3cm, så enten har mye hvile hjulpet betraktelig eller så var det en dårlig måling sist gang. Jeg fikk hvertfall beskjed om å fortsette å ta det med ro, men kan bevege meg så mye jeg føler går greit. Nå har jeg jo omtrent konstant vondt/trykk nederst i magen, så blir nok ikke lange turer på meg uansett.
En stor bekymring er løftet av skuldrene mine og jeg føler meg mye tryggere på at dette skal gå bra likevel. Jeg får også oppfølging med ny kontroll av livmorhalsen om 2 uker og ny kontroll av jentene om 4 uker.

Vekta mi og omkretsen er akkurat lik som forrige uke 75,7kg og 109cm. Får prøve å spise enda litt mer [emoji28]

Og i morgen kommer barnevognen og bilsetene vi har bestilt! [emoji847] Juuhuu!!

Ukens gravid-mage bilde:
3ca3acc8e6feb7cad9eeea42480eb103.jpg

Back
Topp