Bruktpris på barnevogn

Jeg vet, merkelig dwt der. Får jeg skambud svarer jeg som regel ikke. Jeg selger mye brukt, men er heldig å har endel faste kjøpere, da slipper jeg sånt.

Fikk ikkje med meg at det var bud. Eg forvente det ikkje. Hadde ikkje solgt til dei igjen.

Jeg synes det er helt greit at folk pruter når jeg selger ting på Finn. De fleste er høflige og greie. Og jeg kan godt selge billigere ved rask henting, om noen har dårlig råd etc. Som noen påpeker, forskjell på det og skambud. De stedene jeg har sett, så er det sjeldent folk reserverer seg mot bud eller pruting :p

Skambud er bortkastet tid, pruting kan være ok.

Eksempel: jeg solgte nettopp to matchende møbler fordelt på to annonser til hhv. 1000 kr og 800 kr. Dag 1 fikk jeg skambud på 500 kr for det dyreste møbelet. Det har jeg ikke svart på engang. Dag 2 fikk jeg bud på 1500 kr for begge møblene. Det slo jeg til på og ble kvitt møblene på en time.

Jeg vil tro at mange selgere noen ganger priser ting litt høyt fordi pruting forekommer. Vil man ha 4000 kr for vogna er det ikke så rart at man legger den ut for 5000 kr.

Jeg syns nesten det er verre når folk spør «sender du?» når jeg har skrevet «må hentes» i annonsen...

Prøvde å gå tak i en brukt boogaboo donkey lenge. De føk ut av Finn før jeg fikk vurdert det en gang. Og jeg var ikke villig til å gi mer enn 50% for brukt vogn. Men de donkey vognene går jo for 12000kr etter andre eier.... så nei, da kjøpte jeg heller ny og slapp stress med å hente etc. Og alt er på stell.

Skambud er bortkastet tid, pruting kan være ok.

Eksempel: jeg solgte nettopp to matchende møbler fordelt på to annonser til hhv. 1000 kr og 800 kr. Dag 1 fikk jeg skambud på 500 kr for det dyreste møbelet. Det har jeg ikke svart på engang. Dag 2 fikk jeg bud på 1500 kr for begge møblene. Det slo jeg til på og ble kvitt møblene på en time.

Jeg vil tro at mange selgere noen ganger priser ting litt høyt fordi pruting forekommer. Vil man ha 4000 kr for vogna er det ikke så rart at man legger den ut for 5000 kr.

Jeg syns nesten det er verre når folk spør «sender du?» når jeg har skrevet «må hentes» i annonsen...

Haha, det har skjedd meg flere ganger - at jeg presiserer "må hentes", så tar en kjøper kontakt og stiller fire, fem spørsmål som jeg svarer på. Sier at hen vil ha varen, og spør om jeg kn sende...... Altså :banghead:

Jeg pruter ikke hvis det står ferdig prutet eller ikke interessert i bud, men ellers får folk bare tåle det. Vil man ikke ha Pruting, må det noteres for sånn jeg ser det er det en del av det å selge på finn ;) særlig når folk gjerne legger ut for mer enn de forventer, og dét kan jeg jo heller ikke vite. Altså om selger står fast på pris eller har lagt seg høyere med forventning om en lavere pris.

Back
Topp