Bruktpris på barnevogn

Vi tenker å legge ut vogna vår for litt over halve prisen, det er en emmalunga edge duo og er svært lite brukt igrunn. Etter vi fikk nr 2 har vi som regel tatt søskenvoga med ut, så den vil nok se som ny ut etter en kjapp vask av understell osv :happy:

Har kjøpt to emmaljunga vogner brukt.

En edge duo som kun var brukt 1 års tid og så nesten ny ut for 5000 kr

Og en eldre egde duo for 2000 kr

Hva synes du som kjøper er greit å betale for en brukt barnevogn i forhold til nypris?
Jeg synes helt ærlig veldig mye prises altfor høyt, når man ønsker å selge en barnevogn som er brukt i 2-3 år med mellom 1/3 og 1/4 avslag av nypris. Jeg mener selv at vognene taper seg mer enn som så i verdi når de skal selges på bruktmarkedet, og i tillegg er brukt i en full barnevognperiode til 1 eller 2 barn.
Men siden det florerer av høyt prisede barnevogner, betaler folk den summen også da, eller? Vil gjerne kjøpe brukt vogn denne gangen, men faktisk ikke til enhver pris :hilarious:

Har du kjøpt barnevogn brukt - og hvor mye i forhold til nypris er du villig til å gi for ei vogn som er brukt i 2-3 år?
Kjøpte brukt barnevogn. Men så i søket kun innen den prisen jeg ønsket å betale. Det ble en vogn som var brukt til 2 barn og var ca 5 år gammel. Da betalte jeg vel ca 1/6 av nypris. Min anbefaling er å ikke tenke på antall år/barn den er brukt til. Sjekk heller kvaliteten, rust, bremser, slitasje, flekker/misfarging osv. Mange vogner i dyr prisklasse holder seg meget bra i mange år. Så synes du folk priser seg for høyt, ikke kjøp av de. Kjøp det du synes er en ok pris å betale. Og så er det lov å prute. Send de melding først, spør om tilstand og si at prisen var mer enn du ønsker å betale, men at hvis de går ned i pris (gi de et tilbud), så kan du hente den samme dag. Folk er mange ganger villige til å prute og også gå ned i pris for å bli kvitt ting fort.
Vi kjøpte en fryser til 4000kr, men han ønsket egentlig 6000 for den. Den var helt ny og hadde kostet 8000kr. Men vi skulle egentlig kjøpe til 3000kr, så jeg tilbød han høflig 3000 for den. For å bli kvitt den. Ikke alle som har lagringsplass, vet du. Så ble vi enige om 4000. Så det er verd å prøve. Bare vær høflig om det du tilbyr i pris er langt lavere enn ønsket ;) Men du kan sikkert tilby 20% mindre enn ønsket pris uten at det er problematisk. Når jeg selger ting selv bruker jeg faktisk å legge inn litt slingringsmonn for pruting.

Men ja, vurder en eldre vogn. Mange vogner som ser helt nye ut etter en vask og litt pussing av rustflekker. Bare sjekk at det essensielle er på plass og uten mangler. Og vurder å kjøpe ny madrass til bagdel eller ihvertfall en madrassbeskytter.

Kommer helt an på hvoe mye den rr brukt, slitasje osv
Men som regel maks halvpris
Jeg er ikke mottagelig for pruting på finn

Ville nok sett på vognen for å avgjør hva man skal betale. Ei jeg kjenner kjøpte emmaljunga edge duo som var brukt i en del år. Trur det var en 2006 eller 2008 modell mens hennes barn ble født i 2013. Vi lånte spprtsdelen ssom sovevogn i bhg til sønnen vår og nå fikk Hu den tilbake til sitt andre barn. Den vognen er like fin. Vi har en 2014 modell emmaljunga edge duo og med en vask så ser den ikke brukt ut og alt er helt, den er på 3 barnet nå. Vi har en brukt bassonbaby vogn som var slitt som vi kjøpte for 1000 kr. Har også en brio smile fra 2014 som vi kjøpte brukt for 1000 kr. Bassonvogna er erklært død da understellet er så skeivt at det er farlig å la barn ligge i den uten oppsyn.

Betaler minst mulig :)
Helst 70% av nypris. Bryr meg fint lite om hvilke merker som er poppis, så lenge vognen er i god stand, god å trille osv. Da går det an å få tak i til en ok pris.
Å bruke 10-20k på vogn er for meg sløsing.

Godt å se at det ikke er bare jeg som reagerer på prisene:smiley-ashamed004 Men såklart, hvis folk er villig til å betale så mye skjønner jeg jo at man som selger vil få igjen mest mulig. Kan også være en del som legger ut en høy pris først, men er villig til å gå ned i pris. Og pruting er såklart lov, synes jeg da. Vet om noen som blir sure når folk pruter på finn, men jeg tenker det er en del av bruktmarkedgamet.
VI har jo absolutt ikke dårlig tid, så kommer nok til å vente lengst mulig til jeg kommer over et godt kjøp, også må man vel bare være "på" så fort noen legger ut noe til en fornuftig pris.

Jeg er litt der at jeg synes ei vogn som er brukt daglig ett helt år, ikke er verdt mer enn halv pris, men om det følger mye ekstrautstyr med som er aktuelt kan jeg betale litt mer. Er den brukt kortere tenker jeg man kan se an standard og brukstid. Ved bruktkjøp får man jo av og til med ekstra utstyr som regntrekk, stelleveske eller søskenbrett og bilstoladapter osv, men jeg regner med det når jeg ser på bruktsummen og synes mye er for dyrt lell :hilarious:

Vi solgte selv vår vogn, brukt i 2 år nesten hver dag, men pent brukt, ikke oppbevart utendørs eller i bhg, til noen venner og da tok vi 1/3 av nypris. Ville kanskje forsøkt å legge ut til halv pris på finn i første omgang, men gått ned i pris om den ikke lot seg selge.

tenker også at pruting er helt innenfor. Jeg forventer egentlig at folk pruter.

Ville nok sett på vognen for å avgjør hva man skal betale. Ei jeg kjenner kjøpte emmaljunga edge duo som var brukt i en del år. Trur det var en 2006 eller 2008 modell mens hennes barn ble født i 2013. Vi lånte spprtsdelen ssom sovevogn i bhg til sønnen vår og nå fikk Hu den tilbake til sitt andre barn. Den vognen er like fin. Vi har en 2014 modell emmaljunga edge duo og med en vask så ser den ikke brukt ut og alt er helt, den er på 3 barnet nå. Vi har en brukt bassonbaby vogn som var slitt som vi kjøpte for 1000 kr. Har også en brio smile fra 2014 som vi kjøpte brukt for 1000 kr. Bassonvogna er erklært død da understellet er så skeivt at det er farlig å la barn ligge i den uten oppsyn.
Emmaljunga Edge Duo her også. Den så helt ny ut etter vask og fjerning av lett rust. Alle som har sett den har trodd at vi kjøpte ny vogn. Jeg vasket over hele vogna, fjernet rusten med stålull (var bare overflaterust), hjulene ble tatt av og vasket og renset for skitt, vi oljet den litt her og der. Var ikke tung jobb, bare en liten service/overhaling på en ettermiddag. Hjulene hadde noen rustflekker som vi renset og tok antirustmiddel over. Ellers holdt det med vask og stålull (forsiktig med stålull!) på resten av vogna.

Skal du kjøpe brukt vogn, så vil jeg anbefale å søke på nett etter modellen og kjente feil/mangler og så sjekke for disse ved et eventuelt kjøp. Her er en god video for Emmaljunga Edge Duo: https://www.youtube.com/watch?v=Bwwh3RDR3yI

Helt enig! Spesielt de populære merkene, folk selger f.eks nokså godt brukte bugaboo donkey for 75% av dagens nypris med masse skrapemerker, solbleka kalesjer osv. Vi solgte en stor pakke med vogn, masse tilbehør, bilstol, isofix osv for under 1/3 av nypris. Synes det var fair når ting er brukt og ikke strøkent. Men folk betaler jo , så markedet bestemmer..

Tenker at det kommer an på tilbud og etterspørsel. Hvilken vogn man har, hvor man bor, hvor mye ekstrautstyr man har, om det er mange slike vogner på finn, osv.

Man vil jo tape minst mulig penger, men er jo ikke alle som er realistiske. Slik er det med mye annet også, f.eks. brudekjoler. Lov å prøve seg:p

Selv kjøpte jeg ny, da det ikke var noen som solgte den vognen vi ville ha på finn til en rimelig pris. Som andre skriver, ikke interessert i å kjøpe en brukt vogn til nesten full pris. Spesielt ikke når den er flere år gammel, og det er kommet bedre modeller etterpå.

Vi kjøpte en pent brukt (bare brukt i barnehagen) babyjogger mini GT til 3000 (eller var det 2500 kanskje, nypris da ca 5000) og bagen for 500 (ca 2000 ny). Dette syns jeg var veldig grei pris. Solgte begge deler samlet for 3200 ett år senere da vi kjøpte babyjogger premier på salg for 3200 (da var den så ny at det ikke ble solgt noen brukt).

Reagerer på at spesielt bugaboo nesten selges for nypris, minus bare noen tusen tross brukt 2-3 år. Ellers syns jeg mange selger vogner for en OK pris, men mye overprising ja.

Tilbud og etterspørsel styrer. Jeg solgte min bugaboo Donkey for omtrent halv pris av ny pris som andre eier. Kjøpte den brukt selv, av noen som hadde brukt den svært lite. Hvor mye en vogn brukes spiller jo også inn. Langt fra alle bruker vognen daglig.

Betaler minst mulig :)
Helst 70% av nypris. Bryr meg fint lite om hvilke merker som er poppis, så lenge vognen er i god stand, god å trille osv. Da går det an å få tak i til en ok pris.
Å bruke 10-20k på vogn er for meg sløsing.

Jeg kjøpte en vogn til 10.000.

Kommer mest sannsynlig til å få tilbake halvparten når jeg skal selge den.

Vil ikke si det er sløsing.

Kommer helt an på hvoe mye den rr brukt, slitasje osv
Men som regel maks halvpris
Jeg er ikke mottagelig for pruting på finn

Ikke jeg heller, så fremt jeg ikke skriver at jeg er åpen for bud.

Men det betyr ikke at man ikke kan prøve å prute på prisen :)
Man kan selvfølgelig prøve, men har jeg ikke skrevet at jeg er åpen for pruting så er det verste jeg vet.
Jeg har satt den prisen og som regel får jeg solgt for prisen jeg ønsker å få uten å selge til de som pruter. Synes det er en uting med pruting hele tiden, er man ikke villig til å gi den prisen jeg har satt så kan de fint hoppe over annonsen min også.

Man kan selvfølgelig prøve, men har jeg ikke skrevet at jeg er åpen for pruting så er det verste jeg vet.
Jeg har satt den prisen og som regel får jeg solgt for prisen jeg ønsker å få uten å selge til de som pruter. Synes det er en uting med pruting hele tiden, er man ikke villig til å gi den prisen jeg har satt så kan de fint hoppe over annonsen min også.
Jeg tenker pruting som litt annet enn å spørre om vedkommende evnt kan gå ned litt i pris hvis det er litt dyrere enn jeg hadde tenkt (hvertfall hvis det har ligget ute en stund uten å bli solgt). Med pruting tenker jeg f.eks "jeg byr 500" for en ting man har lagt ut for 800:)

Enig med deg

Jeg tenker pruting som litt annet enn å spørre om vedkommende evnt kan gå ned litt i pris hvis det er litt dyrere enn jeg hadde tenkt (hvertfall hvis det har ligget ute en stund uten å bli solgt). Med pruting tenker jeg f.eks "jeg byr 500" for en ting man har lagt ut for 800:)
For meg går det for det samme, jeg legger ut for en pris jeg ønsker

Nettop, blir sur av folk som bre skal prute å blir sur når man sier nei

Jeg la ut lego på finn for en tid tilbake, en hel søppelsekk full (nærmere 50kg) til 3000kr. Fikk bud ned i 500kr, og lurer egentlig på hva folk tenker med. Selger ikke lego for 10kr kiloen altså!

Back
Topp