Første vask uten tøymykner, klærna blei så stive 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er nok bare innbilning ;-)Jeg må ha det![]()
Føler klærne blir stivere uten, men om det er fakta eller bare noe jeg tror det vet jeg ikke![]()
Aldri opplevd stive klær.Første vask uten tøymykner, klærna blei så stive![]()
Brukte neutral nå, hadde ikke mye pulver. Vet egentlig ikke hvor man skal ha av hverAldri opplevd stive klær.
Det er nok noe du bare tror fordi du er så vant til noe annet ;-)
Hvilket vaskepulver bruker du?
Kan ha noe å si det og, eller mengden pulver du bruker.
Brukte neutral nå, hadde ikke mye pulver. Vet egentlig ikke hvor man skal ha av hver
Må aldri bruke det på treningstøybruker ikke det til finvask, jeans og ull. trenger heller ikke bruke det hvis jeg bruker tørketrommelen. Hender jeg bruker det til dagligvask og ihvertfall til sånn typ treningsklær![]()
Vi bruker også Neutral. Merkelig om du skulle få stive klær.Brukte neutral nå, hadde ikke mye pulver. Vet egentlig ikke hvor man skal ha av hver
Er vant med å bruke en kork med tøymykner da. Så sikkert derforVi bruker også Neutral. Merkelig om du skulle få stive klær.
Kan det være at fibrene i klærne må vennes av med skyllemiddel? At de trenger å avvennes med å bli tilført noe ekstra?
Jeg synes derimot at klær proppet med skyllemiddel er stive. De vi har arvet synes jeg er harde og stive.
Upsups da får man vel bare slutte med detMen treningsklær skal jo ikke ha det. Da mister det funksjonen sin.
Mannen min er helt gal på det, om jeg sorterter feil og får med en tskjorte el lignende og får tøymyker på den vaska![]()
Jeg får teste ut eddik daÅ bruke skyllemiddel på treningstøy kan være en grunn til dårlig luktalltid lært at tøymykner bare "pakker" over, og stenger lukt og smuss inne i fibrene
og at de fort kan ødelegge stretchen på både treningstøy og jeans
syntes hvertfall det treningstøyet jeg har som jeg aldri har brukt tøymykner på, lukter bedre enn de jeg har brukt det på
![]()
Fikk det med megMå aldri bruke det på treningstøyDa blir det ødelagt.
Nei daså. Finnes sensitive tøymyknere som ikke lukter så alt for mye, og som er, ja, sensitive.Nei de gjør jo ikke det med skyllemiddel![]()
Er ikke godt å gå med parfymelukt rundt seg hele tiden ;-)
Og det er ikke bra for barn heller. Parfymestoffer er allergifremkallende, og det bør man ikke utsette barn for når man kan la være ;-)
Men de er, med mindre det er neutral sin (og da lukter de i så fall ikke godt ;-)) , sensitive men ikke parfymefri. Og parfyme er fortsatt irriterende for hud, allergifremkallende. Og tøymykner er dårlig for miljøetNei daså. Finnes sensitive tøymyknere som ikke lukter så alt for mye, og som er, ja, sensitive.
Sålenge de ikke irriterer huden til min sønn er ikke det noe jeg tenker på. Bruker også vanlig omo og det går helt fintMen de er, med mindre det er neutral sin (og da lukter de i så fall ikke godt ;-)) , sensitive men ikke parfymefri. Og parfyme er fortsatt irriterende for hud, allergifremkallende. Og tøymykner er dårlig for miljøet
Ja sikkert. Prøv mer, så blir det sikkert annerledes etterhvert.Er vant med å bruke en kork med tøymykner da. Så sikkert derfor
Får prøveJa sikkert. Prøv mer, så blir det sikkert annerledes etterhvert.
Blenda sin er parfymefriMen de er, med mindre det er neutral sin (og da lukter de i så fall ikke godt ;-)) , sensitive men ikke parfymefri. Og parfyme er fortsatt irriterende for hud, allergifremkallende. Og tøymykner er dårlig for miljøet