Boligkjøp

I dag blir en spennende dag! Vi får takstmann på besøk OG vi skal legge inn bud på drømmehuset... æææ :) :p

Men når selges drømmeleiligheten din? Var det i morgen? :-/
I morgen, men vi legger ikke inn bud. Kommer nok til å gå langt over takst... Jeg får inn takstmann neste mandag og så begynner jeg på prosessen med å selge leiligheten. Skal på en visning neste helg og håper den er grei :) Faren til samboer har fortsatt ikke svart på spørsmål om lån av penger og tenker derfor at samboeren kan drite i de pengene.. Så får vi heller se på noe mindre, barna dør jo ikke av å dele rom. Dessuten kommer babyen til å sove hos oss i starten.. :)

I morgen, men vi legger ikke inn bud. Kommer nok til å gå langt over takst... Jeg får inn takstmann neste mandag og så begynner jeg på prosessen med å selge leiligheten. Skal på en visning neste helg og håper den er grei :) Faren til samboer har fortsatt ikke svart på spørsmål om lån av penger og tenker derfor at samboeren kan drite i de pengene.. Så får vi heller se på noe mindre, barna dør jo ikke av å dele rom. Dessuten kommer babyen til å sove hos oss i starten.. :)
Vi er helt innforstått med at barna må dele rom. Det er jo ikke uvanlig i Oslo :) selv må vi lage oss et soverom i en bit av stua. Får bitteliten stue, men men. Hvis det er plass til spisebord på kjøkkenet går det greit... vi kunne fått et hus der jeg kommer fra for samme prisen, men det er nå slik at vi har valgt å bo i Oslo da... :-P

Håper dere får noe dere vil trives med! :) det blir spennende å følge med på framover. Du må holde oss oppdatert her inne da :)

Faren til samboer har fortsatt ikke svart på spørsmål om lån av penger og tenker derfor at samboeren kan drite i de pengene..
Tenker det kan være like greit å ikke skylde han penger hvis han er sånn...

Vi er helt innforstått med at barna må dele rom. Det er jo ikke uvanlig i Oslo :) selv må vi lage oss et soverom i en bit av stua. Får bitteliten stue, men men. Hvis det er plass til spisebord på kjøkkenet går det greit... vi kunne fått et hus der jeg kommer fra for samme prisen, men det er nå slik at vi har valgt å bo i Oslo da... :p

Håper dere får noe dere vil trives med! :) det blir spennende å følge med på framover. Du må holde oss oppdatert her inne da :)
Neida, var bare det at nå kunne vi fått en 4 roms, men er bare å følge med fremover :) Ordner seg tilslutt uansett :)

Eh, ja. Må bare passe på å sikre meg selv i og med at jeg går inn med ek..

Hvordan gjør man det? Jeg står jo også for all egenkapital her. Men blir jo ikke min leilighet siden sambo også betaler på avdragene. Og jeg hadde aldri fått det lånet uten hennes inntekt også... vanskelig å dele opp hvor mye hver "eier".

Neida, var bare det at nå kunne vi fått en 4 roms, men er bare å følge med fremover :) Ordner seg tilslutt uansett :)
Usj, skjønner det er kjipt. Be om å få salgssum tilsendt slik at du kan trøste deg med det hvis den går over takst :) dessuten er det greit å få vite hvordan ting ligger ann på markedet.

Hvordan gjør man det? Jeg står jo også for all egenkapital her. Men blir jo ikke min leilighet siden sambo også betaler på avdragene. Og jeg hadde aldri fått det lånet uten hennes inntekt også... vanskelig å dele opp hvor mye hver "eier".

Usj, skjønner det er kjipt. Be om å få salgssum tilsendt slik at du kan trøste deg med det hvis den går over takst :) dessuten er det greit å få vite hvordan ting ligger ann på markedet.
Jeg skal snakke med en rådgiver tenker jeg. Vil ikke drite meg ut om vi skulle splitte oss og jeg plutselig mister det jeg har gått inn med. Tror det må inn i en samboerkontrakt..

Skal det :p Har på følelsen at vi kommer til å ende opp med å selge leiligheten før vi kjøper ny. Litt lettere da ek min er bundet til leiligheten :) Dessuten sa megler at jeg bør selge før påske, for etter påske er det så mange som vil selge og da blir det mindre trøkk om leilighetene.. Håper det er sant :p

Back
Topp