Bokserie til barn på 7 år

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Klatremus Lillemann, 4 Apr 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Hvor gammel er hun?

2. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Mye Krim her og. Eller humor. Han er i grunnen altetende.

Mesterdetektiv tim og Nelly rapp kan vi sjekke ut. Takk :)

3. Kengu Forumet er livet VIP

Nei det er to forskjellige

4. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Ja mange gode tips :)

Jeg stod litt fast ;-)

Og vi må på biblioteket på lørdag og leverer de vi har lånt ;-)

• Liker Liker x 1
  5. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Da må jeg sjekke horst.

6. Ingenbruker Guest

Blir 8 til sommeren... Veldig langt framme når det gjelder lesing ;)

7. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Han har akkurat begynt å lese her, blir 7 om tre uker. :)

8. Ingenbruker Guest

Da vil jeg anbefale leseløve bøkene så kan dere lese litt hver ;) mange morsomme bøker :)

• Liker Liker x 1
  9. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Lånt noen av dem og ja. Og lest en side hver;-)

10. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Jeg prøvde Harry Potter til jenta mi, kom knapt gjennom noen sider før det ble kjedelig, men jeg lurer litt på å kjøpe de illustrerte med tanke på henne ja. Evt. på lydbok. :p Kanskje begge? Da har jeg vel alt, for fra før har jeg bøkene på norsk og på engelsk, jeg har pc-spillene, og lego-spillene til playstation. Så hun har jo kjennskap til det fra før gjennom spillene, håper hun blir en fan etterhvert!

Foreløbig har vesla her godt likt Roahl Dahl-bøkene vi har lest til nå (Charlie og Sjokoladefabrikken, Mathilda, Georgs magiske medisin). Får SVK i posten snart, så det blir nok neste når vi er ferdig med Wilfred Redder Verden. Krise-Kristine likte hun også godt. Må liksom være litt humor for frøkna her. :p

11. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Ja Mathilda har vi også lest.

12. Ranveig! Forumet er livet Aprillykke 2016

Eg har lest dei tre første for mine (yngste var drøyt 7,5 då vi var ferdige med den tredje), veldig spennande og ikkje alt for skummelt. Kjekt å sjå filmane etterpå.

No er yngste 8,5 og eg vurderer bok 4 til sommaren. Handlinga blir mykje "mørkare" frå den boka og utover.

Elles er Roald Dahl ein klar favoritt, tenkte eg skal lese SVK igjen snart, sidan filmen har premiere til sommaren.

Eldste på 10 ELSKAR serien Kattekrigerne av Erin Hunter, han held på med den 10. boka sidan jul, og eg har begynt på nr 2 som høgtlesing for begge.

• Liker Liker x 1
  13. tiia85 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP

Gutta i trehuset bøkene har vi lest den siste tiden :)

14. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Vi holder også på med Harry Potter, det vil nok ta tid :) Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter, de er de neste jeg vil lese til min gutt :)

15. whatthewhat Glad i forumet

Hva med hardyguttene?

16. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Kan absolutt sjekkes ut

17. Aninee Forumet er livet Januarlykke 2016

Handler om ei jente og hesten hennes. Som konkurrerer og er med sine venner. Men helheten er vennskap mellom mennesker og dyr. Ganske jentebok

18. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Roald Dahl sine bøker synes jeg passer bra i den alderen. Det er ikke serier som fortsetter da, hvis det var det du var ute etter.

Astrid lindgrens bøker passer også fint. Og noen av Albert åberg (forskjellige alderstrinn der).

19. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Det er nok veldig individuelt. Leste den første boka da min var 7. Var på grensen til for skummelt. Filmen var alt for skummel. Så her leser vi ikke mer enda. Han er 8 nå. Filmene har nettopp endret aldersgrense til 11 år.

20. Ranveig! Forumet er livet Aprillykke 2016

Eg trudde dei har hatt 11-årsgrense heile tida eg, men at berre dei tre første har norsk tale.

Veldig individuelt kva som er skummelt sjølvsagt. Mine syns bøkene var skumlare enn filmane, men ikkje FOR skummelt, mest spennande.

Del denne siden