Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Spennende fremover da
Jeg kjenner overraskende lite på spenning faktisk. Ingen symptomer, og ingen trang til å teste. Usikker på om sistnevnte er en forsvarsmekanisme, eller om jeg likevel rett og slett bare er mer avslappet denne gangen.
 
Tusen takk! :) Ser på banneret ditt at du har fått en liten påskekylling, gratulerer så mye! :Heartred Håper alt står bra til med deg :)

Tusentakk! Lillesøster ble født nå i april :) Alt helt topp og storebroren er veldig begeistret for babyen. Så nå gleder jeg meg til å følge litt med på deg og denne prøve på et søsken reisen <3
 
Tusentakk! Lillesøster ble født nå i april :) Alt helt topp og storebroren er veldig begeistret for babyen. Så nå gleder jeg meg til å følge litt med på deg og denne prøve på et søsken reisen <3
Åå, så herlig å høre at storebror er begeistret for lillesøster :love017 jeg er veldig spent på hvordan mini kommer til å reagere den dagen han (forhåpentligvis, må jo ha troen!) blir storebror. Veldig koselig at du vil følge med :)
 
Jeg kjenner overraskende lite på spenning faktisk. Ingen symptomer, og ingen trang til å teste. Usikker på om sistnevnte er en forsvarsmekanisme, eller om jeg likevel rett og slett bare er mer avslappet denne gangen.
Kombinasjon kanskje...
 
PP1 8/9DPO
Screenshot_20200620-053103_FF Mobile.jpg

Skjønner meg ikke på tempen denne runden, den er helt jo-jo. Mulig det er det fine sommerværet vi har fått som tuller med kroppstemperaturen.
 
PP1 10/11DPO
Sov dårlig i natt og sov over tempealarmen, så tempen i dag er unaturlig høy.

Ellers har jeg testet, og den var så blenda som en test kan bli. Ble litt skuffa med det samme, men føles overraskende greit. Håper TR ikke drøyer lenger enn nødvendig, så vi kan komme i gang med PP2 :)
Screenshot_20200622-072436_FF Mobile.jpg
 
PP2 CD1
Om ikke blenda tester var svar nok, så overlot i alle fall ikke dagens temp noe til fantasien. Antok TR ville dukke opp i morgen, men hun var på plass allerede i ettermiddag, så da er jeg offisielt i gang med PP2 :)
Screenshot_20200624-200937_FF Mobile.jpg
 
PP2 CD10
Da er jeg i gang med el-testing igjen. Spent på om EL kommer like sent som forrige PP.
For gøy sammenlignet jeg tempen så langt denne runden med sist jeg ble gravid. Litt fascinerende hvor lik grafen er, men siden det er lite som tyder på EL kommer allerede på CD12 så varer det nok dessverre ikke mye lenger.
Screenshot_20200703-171559_FF Mobile.jpg
 
Alltis gøy å sammenligne! Herlig at du er så raskt tilbake i syklus når mensen først kom da :)

Blir spennende å se når EL kommer!
 
Alltis gøy å sammenligne! Herlig at du er så raskt tilbake i syklus når mensen først kom da :)

Blir spennende å se når EL kommer!
Ja, veldig glad for at syklusen tilsynelatende er ganske normal med en gang. Utålmodig som jeg er håper jeg på litt tidligere EL denne gangen :hilarious:

Hvordan går det med deg? :)
 
Ja, veldig glad for at syklusen tilsynelatende er ganske normal med en gang. Utålmodig som jeg er håper jeg på litt tidligere EL denne gangen :hilarious:

Hvordan går det med deg? :)

Det går bra! 9+0, og alt i orden. Vært på to UL og blitt målt 2 dager lenger enn mens termin :) så virker som jeg har fått en super enkel vei til nr 2 denne gangen. Nesten så man får dårlig samvittighet når man vet selv hvordan det er å miste, og alle som har en mye tøffere vei til barn. Men men, jeg føler meg i hvertfall veldig heldig. Også har jeg litt små panikk for at vi allerede venter nr 2. Blir ca 19-20 mnd mellom, og jeg håper ikke det blir totalt kaos:nailbiting: lille mini er et ekstremt klistremerke på meg, så tenker mye på hvordan det blir for henne å dele meg. Det ordner seg sikkert etterhvert. En mamma får sikkert dårlig samvittighet uansett aldersforskjell. :rolleyes:
 
Det går bra! 9+0, og alt i orden. Vært på to UL og blitt målt 2 dager lenger enn mens termin :) så virker som jeg har fått en super enkel vei til nr 2 denne gangen. Nesten så man får dårlig samvittighet når man vet selv hvordan det er å miste, og alle som har en mye tøffere vei til barn. Men men, jeg føler meg i hvertfall veldig heldig. Også har jeg litt små panikk for at vi allerede venter nr 2. Blir ca 19-20 mnd mellom, og jeg håper ikke det blir totalt kaos:nailbiting: lille mini er et ekstremt klistremerke på meg, så tenker mye på hvordan det blir for henne å dele meg. Det ordner seg sikkert etterhvert. En mamma får sikkert dårlig samvittighet uansett aldersforskjell. :rolleyes:
Så godt å høre! Jeg unner selvfølgelig ingen å slite med å få barn, men med din vei til nr. 1, så er det ekstra fortjent med en enkel vei til nr. 2 :Heartred håper jeg også kan være like heldig. Må ærlig innrømme at jeg ser mørkt på å skulle miste igjen, selv om det skjedde tidlig de forrige gangene.

Full forståelse for at du kjenner på litt panikk innimellom :hilarious: det blir helt sikkert hektisk, men tenk for en glede de to vil ha av hverandre :love017 har du forresten noen magefølelse på kjønn?
 
PP2 CD11
Litt høyere temp i dag. Jeg sover fryktelig dårlig og urolig for tiden, men jeg er usikker på hvor mye det påvirker målingene.

EL-testen viste blinkende smilefjes i dag. Forrige PP blinket den i seks dager før smilefjeset ble fast, så spent på hvor lang tid det tar denne gangen. Til sammenligning blinket den bare i to dager sist jeg ble gravid, uten at det nødvendigvis har noen betydning da :confused005
 
PP2 CD16/1DPO

Jeg blir ikke helt klok på denne syklusen. For å ha mulighet til å gå tilbake og sammenligne senere sykluser, så lister jeg opp hva som har vært annerledes denne runden:
  • Gikk tom for EL-tester fra Make Sure, så jeg bestilte nye fra billige-tester.no. Sist jeg var prøver var testene lyseblå og merket med "Babyplan", men denne gangen fikk jeg tynne, grønne strips og pakken var merket med One step og Wondfo. Både på Make Sure og de gamle Helm-testene (som jeg forresten savner dypt!) har jeg alltid fått knallpositive tester hvor teststreken har vær mye sterkere enn kontrollstreken. På disse testene ble teststreken marginalt sterkere enn kontrollstreken, men likevel positive.
  • Gikk tom for testepinner til den digitale EL-testen fra Clearblue. Hadde testpinner igjen fra 2017 (gikk ut på dato i mars 2018) som jeg har brukt i stedet for. Fikk ikke fast smilefjes, bare blinkende. Har i alle andre sykluser fått fast smilefjes med denne testen. Verdt å merke at testene brukte veldig lang tid på å trekke opp urin, og på å vise resultatet. Kanskje fargestoffet hadde tørket ut siden de var så gamle?
  • Tempen steg i dag, noe som tilsier EL i går, men tempen er fremdeles en god del lavere enn jeg er vant til i dagene etter EL. Tempen har i tillegg variert mye mer enn tidligere. For å sjekke la jeg inn samme temp i morgen og på lørdag, og da satte FF kryss på CD 15. Coverline var imidlertid uvanlig høy.
Rett og slett litt usikker på om jeg faktisk har hatt EL. Dersom tempen i morgen er den samme eller høyere antar jeg at jeg har hatt EL.

Ellers er jeg i tvil om kroppen er klar for graviditet. Jeg føler at den fremdeles er påvirket av ammingen, selv om vi er nede i én amming i døgnet. Siden jeg ikke fikk tilbake mensen før 1 år og 10 mnd etter fødsel, så kan jeg vel trygt anslå at kroppen min i stor grad blir påvirket av amming. Planen er derfor å bruke neste syklus på å avslutte ammingen helt. I så fall blir det ikke testing, temping, kjerringråd osv. Dersom EL var på CD15 denne PP og på CD16 forrige, så bør det la seg gjøre å treffe godt med babydansen likevel :knegg:

Puh, det ble mange, usammenhengende tanker. Men hva skal man ellers med dagbok :hilarious:
 
PP2 CD17/2DPO
Screenshot_20200710-204137_FF Mobile.jpg

Tempen i dag var nesten nøyaktig den samme som i går. Jeg sover utrolig dårlig for tiden (mini er tett i nesen, og våkner ofte grunnet ubehag med dette). Leste litt rundt på nettet, og fant følgende:
"Interrupted sleep affects the pituitary gland, which regulates reproductive hormones and influences your BBT. If your night’s sleep was restless or interrupted, your temperature during the first half of a menstrual cycle will often be higher, and will drop during the second half of the cycle."

Det stemmer i så fall veldig godt for min del. Jeg sover med fitbit, så jeg sjekket søvnen der. Natt til torsdag sov jeg 4 timer og 31 minutter, og hadde 9 oppvåkninger. Natt til i dag sov jeg 3 timer og 56 minutter, og hadde 11 oppvåkninger. Hvis det fortsetter sånn så tror jeg kanskje jeg kutter ut tempingen, for den blir nok ikke særlig nøyaktig uansett.
 
PP2 CD17/2DPO
Vis vedlegget 330791
Tempen i dag var nesten nøyaktig den samme som i går. Jeg sover utrolig dårlig for tiden (mini er tett i nesen, og våkner ofte grunnet ubehag med dette). Leste litt rundt på nettet, og fant følgende:
"Interrupted sleep affects the pituitary gland, which regulates reproductive hormones and influences your BBT. If your night’s sleep was restless or interrupted, your temperature during the first half of a menstrual cycle will often be higher, and will drop during the second half of the cycle."

Det stemmer i så fall veldig godt for min del. Jeg sover med fitbit, så jeg sjekket søvnen der. Natt til torsdag sov jeg 4 timer og 31 minutter, og hadde 9 oppvåkninger. Natt til i dag sov jeg 3 timer og 56 minutter, og hadde 11 oppvåkninger. Hvis det fortsetter sånn så tror jeg kanskje jeg kutter ut tempingen, for den blir nok ikke særlig nøyaktig uansett.


Søvn, og spesielt mangelen på søvn, påvirker kroppen helt sinnsykt. Det merker man godt etter barn kommer:singing: selvom tempen kanskje ikke er helt til å stole på der, syns jeg det et klart skifte :) ser definitivt ut som EL har vært. Hva tenker du selv?
 
Søvn, og spesielt mangelen på søvn, påvirker kroppen helt sinnsykt. Det merker man godt etter barn kommer:singing: selvom tempen kanskje ikke er helt til å stole på der, syns jeg det et klart skifte :) ser definitivt ut som EL har vært. Hva tenker du selv?
Jeg tenker egentlig det samme. Tempen er høyere enn tidligere i syklusen, selv om den er lavere enn jeg er vant til. Det stemmer også med strimmeltestene :) .

Fremdeles alt bra med deg? :)
 
Back
Topp