Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

ååå.. så koselig :D Glad på dine veiene!! Synes ofte leger er litt apatiske, så man må ikke henge seg opp i det :wtf:
Helt enig, så jeg prøver å bruke minimalt med energi på det. Har vært hos ultralydjordmor to ganger, og det var mildt sagt et annet nivå på empatien der :p men legene på nasjonalt senter for fostermedisin skal jo være blant de flinkeste i landet, så jeg føler meg egentlig trygg på at alt faktisk er bra. Hun hadde nok ikke sagt det om noe annet var tilfelle.

12+3
Ultralyden gikk heldigvis bra også denne gangen. Ikke like fornøyd med legen som sist gang, og jeg opplevde henne på ingen måte beroligende. Hun var helt stille i lange perioder av gangen, og målte f.eks. nakkefolden uten å si noe om hva hun fant. På den andre siden var hun veldig grundig, og brukte lang tid på å se på hjerte, nyrer, hjernen, urinblæren osv. Hun oppsummerte med at alt så bra ut, så da må jeg bare stole på det. Hjertet slo 160 slag i minuttet, og lille ble målt til 12+4 :) først sa legen at vinkelen på nub'en ikke tydet på verken gutt eller jente, men fra en annen vinkel mente hun med stooort forbehold at det var antydning til gutt :Heartblue
Så flott å høre at alt fortsatt går bra med deg! :happy: Håper dere får en fin jul:Heartred

Så godt at alt stod bra til med den lille. Kjedelig med sånne leger som går i stillhet og ikke er så flinke til å berolige og møte en som menneske.

S

Ikke noe mer rosa/brun utflod så langt i dag, så da håper jeg det holder seg sånn :) Jeg overreagerer garantert, men det er så vanskelig å avfeie det som ingenting. Skal på første svangerskapskontroll i morgen, så jeg har et lite håp om at legen kanskje kan prøve å finne hjertelyden da. Vet det er mange leger som ikke vil gjøre det så tidlig i frykt for å skremme den gravide dersom de ikke finner hjertelyden, men det skader ikke å spørre :)

Hvordan går det med deg? Er kvalmen blitt noe bedre?

Hei! Så godt å lese at utfloden ga seg, å nå som du har vært på UL etter passerte 12 uker er det bare til å gratulere! Så utrolig stas! :D
Måten du har reagert på forstår jeg 100%, ville ikke klasifisert det som overrragering. Det er jo en grunn for at du tenker og føler det du føler - det du har opplevd før. Men nå er heldigvis alt bekreftet i orden, å det er jeg SÅ glad for!

Her går det opp og ned. Måtte krype til korset å bli sykemeldt denne uka..kvalme og vanvittige blodtrykksfall av og på gjor at det var kun forsvarlig. Føler meg heldigvis mye bedre nå da med masse hvile, så satser på å være tilbake 100% i romjulen igjen. Var på ul og i dag, alt så nydelig ut - en aktiv liten krabat, og vi har passert 10+ som føles som en god milepæl. Fikk beskjed av jordmor om å begynne å senke skuldrene godt, og tenke fremover :D

Hei! Så godt å lese at utfloden ga seg, å nå som du har vært på UL etter passerte 12 uker er det bare til å gratulere! Så utrolig stas! :D
Måten du har reagert på forstår jeg 100%, ville ikke klasifisert det som overrragering. Det er jo en grunn for at du tenker og føler det du føler - det du har opplevd før. Men nå er heldigvis alt bekreftet i orden, å det er jeg SÅ glad for!

Her går det opp og ned. Måtte krype til korset å bli sykemeldt denne uka..kvalme og vanvittige blodtrykksfall av og på gjor at det var kun forsvarlig. Føler meg heldigvis mye bedre nå da med masse hvile, så satser på å være tilbake 100% i romjulen igjen. Var på ul og i dag, alt så nydelig ut - en aktiv liten krabat, og vi har passert 10+ som føles som en god milepæl. Fikk beskjed av jordmor om å begynne å senke skuldrene godt, og tenke fremover :D
Gratulerer

Håper du har en god dag og at du får en fin julefeiring, Bobla.
Håper inderlig alt går bra og at dere har babyen deres neste jul.

Så godt å høre at alt så bra ut på UL :):) det er viktig å lytte til kroppen, og sykmelding hørtes absolutt ut som det riktige for deg. Håper du blir bedre i løpet av juleferien, og at du får ei kjempefin jul :Heartred ble de kommende besteforeldrene overrasket i går? :D

Håper du har en god dag og at du får en fin julefeiring, Bobla.
Håper inderlig alt går bra og at dere har babyen deres neste jul.
Tusen takk kjære Eskimonika. Så langt har julefeiringen heldigvis vært fri for både blødninger og brun utflod, så jeg har greid å slappe av og kose meg (så langt formen har tillatt det). Skal bestille meg ny UL på nyåret, for jeg greier ikke vente helt til OUL med å se om alt fremdeles er bra.

Tusen takk kjære Eskimonika. Så langt har julefeiringen heldigvis vært fri for både blødninger og brun utflod, så jeg har greid å slappe av og kose meg (så langt formen har tillatt det). Skal bestille meg ny UL på nyåret, for jeg greier ikke vente helt til OUL med å se om alt fremdeles er bra.
Det skjønner jeg.
Håper virkelig du kan få slappe litt av og nyte snart.
klem

Så godt å høre at alt så bra ut på UL :):) det er viktig å lytte til kroppen, og sykmelding hørtes absolutt ut som det riktige for deg. Håper du blir bedre i løpet av juleferien, og at du får ei kjempefin jul :Heartred ble de kommende besteforeldrene overrasket i går? :D

Det er helt sant. Dette er ikke tiden for å overanstrenge seg i alle fall ;) de kommende besteforeldrene ble meget overrasket, så det var mye glede og mye tårer :D sykt koselig. Hvordan er formen din om dagene da? :)

Det er helt sant. Dette er ikke tiden for å overanstrenge seg i alle fall ;) de kommende besteforeldrene ble meget overrasket, så det var mye glede og mye tårer :D sykt koselig. Hvordan er formen din om dagene da? :)
Så gøy :D her er formen stigende. Lite kvalm lenger, og mindre trøtt og sliten. Hjelper selvfølgelig med juleferie, men håper trenden fortsetter når jeg er tilbake på jobb :) hvordan går det med deg?

Masse godt nyttår, og lykke til på ul! Det kommer til å gå kjempe fint :) denne babyen holder helt til mål :Heartred

Så gøy :D her er formen stigende. Lite kvalm lenger, og mindre trøtt og sliten. Hjelper selvfølgelig med juleferie, men håper trenden fortsetter når jeg er tilbake på jobb :) hvordan går det med deg?

Så deilig å høre! Her er og formen stigende. Det var akkurat som å trykke på en knapp da jeg rundet 11+ kvalmen avtok veldig! Magisk :D Har lite energi og blir fort kvalm ved anstrengelser og lukter/manglende eller feil mat men det går definitivt fremover med formen.
Har du ellers begynt med litt nesting? ;)

Så deilig å høre! Her er og formen stigende. Det var akkurat som å trykke på en knapp da jeg rundet 11+ kvalmen avtok veldig! Magisk :D Har lite energi og blir fort kvalm ved anstrengelser og lukter/manglende eller feil mat men det går definitivt fremover med formen.
Har du ellers begynt med litt nesting? ;)
Så herlig at kvalmen er mye bedre :) noe plager må vi vel regne med å ha fremover, men veldig godt å være kvitte verste kvalmen. I går fikk jeg småpanikk for at mangelen på symptomer betyr at det ikke er liv lenger. Så noe ska man jo bekymre seg for hele tiden :shifty:

Ikke begynt med så mye nesting enda. Er bortreist hele jula, så vi får se hva som skjer når jeg er hjemme igjen. Hva med deg? :)

Godt nyttår! Håper du har rett :) hvordan går det med deg? :Heartred

Det går så der. Syklus er helt tullete etter MA, men fikk endelig mensen igår. Håper neste syklus blir kortere (og aller helst ender med positiv test) :)

Det går så der. Syklus er helt tullete etter MA, men fikk endelig mensen igår. Håper neste syklus blir kortere (og aller helst ender med positiv test) :)
Det er så kjipt med syklus som tuller. Min tullet fælt etter den andre SA'en, og da føltes det ikke ut som at jeg hadde en reell sjanse til å bli gravid igjen. Håper virkelig at syklusen din er i rute igjen nå, og januar bringer med seg en spire :)

Så herlig at kvalmen er mye bedre :) noe plager må vi vel regne med å ha fremover, men veldig godt å være kvitte verste kvalmen. I går fikk jeg småpanikk for at mangelen på symptomer betyr at det ikke er liv lenger. Så noe ska man jo bekymre seg for hele tiden :shifty:

Ikke begynt med så mye nesting enda. Er bortreist hele jula, så vi får se hva som skjer når jeg er hjemme igjen. Hva med deg? :)

Godt nytt år! Må 2018 bli magisk <3
Stemmer det, litt plager tåler vi fint så lenge vi slipper kvalmen ;) Ånei, du må jo ikke bekymre deg over manglende symptomer nå! 2 trimester kalles jo for den gylne tiden for en grunn, å det er fordi vi endelig føler oss som før igjen! (Gjelder ikke for alle, men de aller fleste) ta deg ei lita prat med jordmor om det så kan hun nok berolige deg 100% :)

Jeg har handlet inn litt møbler til barnerommet :-P er jo så koselig, å barn skal jeg ha uansett så det er bare til å kjøre på ;) Skal på siste private ul nå mellom uke 13 og 14, satser på vi får vite kjønnet da - og da blir det handlebonanza ;-)

Godt nytt år! Må 2018 bli magisk <3
Stemmer det, litt plager tåler vi fint så lenge vi slipper kvalmen ;) Ånei, du må jo ikke bekymre deg over manglende symptomer nå! 2 trimester kalles jo for den gylne tiden for en grunn, å det er fordi vi endelig føler oss som før igjen! (Gjelder ikke for alle, men de aller fleste) ta deg ei lita prat med jordmor om det så kan hun nok berolige deg 100% :)

Jeg har handlet inn litt møbler til barnerommet :p er jo så koselig, å barn skal jeg ha uansett så det er bare til å kjøre på ;) Skal på siste private ul nå mellom uke 13 og 14, satser på vi får vite kjønnet da - og da blir det handlebonanza ;-)
Godt nyttår! :) 2018 SKAL bli magisk!
Bekymringene slapp heldigvis ganske raskt igjen. Litt fordi noen av symptomene kom tilbake, og litt fordi en haug med damer på internett hadde opplevd det samme uten at noe var galt ;)

Så koselig at du har begynt å handle møbler :) Vi kjøpte bedside crib i går, så nå er vi i gang. Selv om jeg er 99 % sikker på at det er en gutt, så tør jeg ikke handle noe særlig før det er heeeelt sikkert. Har du noen magefølelse på kjønn?

Back
Topp