Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Jeg har i utgangspunktet et ønske om mer enn ett barn (men det kommer an på hvor lang veien til første blir), så det er jo lov å håpe at jeg også kan bli litt herda så det ikke blir slik neste gang :p Leste at det var vanlig med en liten blødning rundt denne tiden fordi morkaka tar over jobben og det fører til et fall i hormonene, Håper det bare var noe sånn og at jeg er ferdig med dette blodet for en stund.

Virker som det er litt forskjellig, og noen blør i hvert svangerskap og andre ikke. Jeg har jo blødd denne gangen og, men ikke like ofte og ikke vært noe siden 7+3 (eller var det +4? Samma det, lenge siden). Håper virkelig det gir seg hos deg snart - er jo så stressende.

563218b002fa780c2cef44ad50b9bb88.jpg
Tenk, i dag er jeg 12+0! Ny ultralyd på St. Olavs førstkommende onsdag, så hvis alt ser bra ut da håper jeg skuldrene senker seg såpass at jeg tør glede meg mer enn jeg har gjort så langt.

Er det forresten noen som vet om det alltid er organrettet TUL ved nasjonalt senter for fostermedisin i uke 12? Eller må det henvises spesielt til dette?

Last edited:
Så herlig, da er vi nesten like langt:) krysser fingrene for at alt ser bra ut da! Jeg skal også på ultralyd ved fostermedisinsk avdeling på onsdag. Jeg ble henvist fordi vi ikke har forstermedisin her jeg bor. Står ikke spesifisert i innkallelsen at den er organrettet, men da jeg logget inn i journalen min så står det spesifisert der. Kanskje det står noe hos deg også:)

563218b002fa780c2cef44ad50b9bb88.jpg
Tenk, i dag er jeg 12+0! Ny ultralyd på St. Olavs førstkommende onsdag, så hvis alt ser bra ut da håper jeg skuldrene senker seg såpass at jeg tør glede meg mer enn jeg har gjort så langt.

Er det forresten noen som vet om det alltid er organrettet TUL på nasjonalt senter for fostermedisin i uke 12? Eller må det henvises spesielt til dette?

Hurra, endelig 12+0! Gratulerer :D har ventet på oppdatering fra deg! Ikke lenge til onsdag nå heller, å det kommer nok til å gå absolutt strålende :) Ang organrettet TUL, hva/hvorfor gjør de dette? Sjekker de noe mer en vanlig ul?

Så herlig, da er vi nesten like langt:) krysser fingrene for at alt ser bra ut da! Jeg skal også på ultralyd ved fostermedisinsk avdeling på onsdag. Jeg ble henvist fordi vi ikke har forstermedisin her jeg bor. Står ikke spesifisert i innkallelsen at den er organrettet, men da jeg logget inn i journalen min så står det spesifisert der. Kanskje det står noe hos deg også:)
For oss som tilhører Helse Midt er slike opplysninger dessverre ikke tilgjengelig på nettet enda, men takk for tips [emoji4]

Håper alt ser bra ut for din del også [emoji4] hvor langt på vei er du?

Hurra, endelig 12+0! Gratulerer :D har ventet på oppdatering fra deg! Ikke lenge til onsdag nå heller, å det kommer nok til å gå absolutt strålende :) Ang organrettet TUL, hva/hvorfor gjør de dette? Sjekker de noe mer en vanlig ul?
Tusen takk [emoji4] har hatt en bedre følelse i det siste, men da jeg var på toalettet nå nettopp var selvfølgelig den rosa/brune utfloden tilbake. Fy, så sliten jeg blir av dette. Har vært helt borte siden forrige UL for nesten to uker siden, så hadde et lite håp om at jeg var ferdig med det. Blir noen lange dager frem til onsdag.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva forskjellen er, men tror de sjekker ting som nakkefold, neseben, hjerte, hjerne, nyrer, morkake og navlesnor nøyere enn på vanlig UL.

For oss som tilhører Helse Midt er slike opplysninger dessverre ikke tilgjengelig på nettet enda, men takk for tips [emoji4]

Håper alt ser bra ut for din del også [emoji4] hvor langt på vei er du?

Stemmer, det var nor der også ja. Du kan jo ringe inn å høre:) kjenner jeg grugleder meg litt. Krysser fingrene for at vi begge kan senke skuldrene litt etter onsdag og nyte tiden videre:)

Gratulerer med 12 uker.
Håper det ikke blir mer skremmeskudd og at UL blir en bra opplevelse. Lykke til!

Stemmer, det var nor der også ja. Du kan jo ringe inn å høre:) kjenner jeg grugleder meg litt. Krysser fingrene for at vi begge kan senke skuldrene litt etter onsdag og nyte tiden videre:)
Tror jeg bare venter til onsdag. Det har egentlig ikke så mye å si for meg om det er vanlig UL eller organrettet, selv om jeg selvfølgelig håper de sjekker så mye som mulig [emoji4] krysser fingrene for oss begge ja [emoji4]

Gratulerer med 12 uker.
Håper det ikke blir mer skremmeskudd og at UL blir en bra opplevelse. Lykke til!
Tusen takk! Håper dagens skremmeskudd var det siste. Sniker innom terminforum i blant, og jeg blir litt lei meg over at jeg ikke klarer å glede meg på samme måte som de fleste der inne. Det skyldes vel at jeg fremdeles ikke tør å tro at det skal gå hele veien denne gangen heller. Om vi skulle være så heldige å få positive nyheter på onsdag håper jeg at troen vil komme litt etter litt.

Tusen takk [emoji4] har hatt en bedre følelse i det siste, men da jeg var på toalettet nå nettopp var selvfølgelig den rosa/brune utfloden tilbake. Fy, så sliten jeg blir av dette. Har vært helt borte siden forrige UL for nesten to uker siden, så hadde et lite håp om at jeg var ferdig med det. Blir noen lange dager frem til onsdag.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva forskjellen er, men tror de sjekker ting som nakkefold, neseben, hjerte, hjerne, nyrer, morkake og navlesnor nøyere enn på vanlig UL.

Åååh, så IRRITERENDE!!!! Kan ikke den rosa/brune utfloden gi seg nå!! Forstår deg enormt godt at det er vanskelig for deg å senke skuldrene når du er såpass mye skremt av den. Hva er status i dag? Det er som de proffe har sagt til deg, nok absolutt ingenting å bekymre seg over, men jeg forstår at du gjør det likevel. Krysser fingre og tær for at det slutter med disse skremmeskuddene nå, sånn at du kan roe deg helt ned (etter onsdag) å då nyte julen i skjønn harmoni ;)

S
Åååh, så IRRITERENDE!!!! Kan ikke den rosa/brune utfloden gi seg nå!! Forstår deg enormt godt at det er vanskelig for deg å senke skuldrene når du er såpass mye skremt av den. Hva er status i dag? Det er som de proffe har sagt til deg, nok absolutt ingenting å bekymre seg over, men jeg forstår at du gjør det likevel. Krysser fingre og tær for at det slutter med disse skremmeskuddene nå, sånn at du kan roe deg helt ned (etter onsdag) å då nyte julen i skjønn harmoni ;)
Ikke noe mer rosa/brun utflod så langt i dag, så da håper jeg det holder seg sånn :) Jeg overreagerer garantert, men det er så vanskelig å avfeie det som ingenting. Skal på første svangerskapskontroll i morgen, så jeg har et lite håp om at legen kanskje kan prøve å finne hjertelyden da. Vet det er mange leger som ikke vil gjøre det så tidlig i frykt for å skremme den gravide dersom de ikke finner hjertelyden, men det skader ikke å spørre :)

Hvordan går det med deg? Er kvalmen blitt noe bedre?

Hei du :) jeg må bare slutte meg til at jeg synes det er hyggelig at du oppdaterer! Det er jo fint å se at noen lykkes også, når det tar litt tid for en selv ;) ønsker deg masse lykke til på svangerskapskontroll i morgen, håper du blir litt beroliget!

Hei du :) jeg må bare slutte meg til at jeg synes det er hyggelig at du oppdaterer! Det er jo fint å se at noen lykkes også, når det tar litt tid for en selv ;) ønsker deg masse lykke til på svangerskapskontroll i morgen, håper du blir litt beroliget!
Så hyggelig å høre :) tusen takk for det! Håper dine to streker er rett rundt hjørnet :Heartred

Tusen takk! Håper dagens skremmeskudd var det siste. Sniker innom terminforum i blant, og jeg blir litt lei meg over at jeg ikke klarer å glede meg på samme måte som de fleste der inne. Det skyldes vel at jeg fremdeles ikke tør å tro at det skal gå hele veien denne gangen heller. Om vi skulle være så heldige å få positive nyheter på onsdag håper jeg at troen vil komme litt etter litt.
kjenner følelsen.
håper det blir bedre etter UL.

Da var første svangerskapskontroll overstått. Legen ville ikke gjøre et forsøk på å finne hjerteslagene i frykt for å gjøre meg mer stresset om hun ikke fant den. Siden jeg skal på ultralyd i morgen orket jeg ikke mase.

Blodsukkeret og blodprosenten var fine. Blodtrykket var litt lavt, men ikke noe problem (men sånn har det vært så lenge jeg kan huske).

12+3
Ultralyden gikk heldigvis bra også denne gangen. Ikke like fornøyd med legen som sist gang, og jeg opplevde henne på ingen måte beroligende. Hun var helt stille i lange perioder av gangen, og målte f.eks. nakkefolden uten å si noe om hva hun fant. På den andre siden var hun veldig grundig, og brukte lang tid på å se på hjerte, nyrer, hjernen, urinblæren osv. Hun oppsummerte med at alt så bra ut, så da må jeg bare stole på det. Hjertet slo 160 slag i minuttet, og lille ble målt til 12+4 :) først sa legen at vinkelen på nub'en ikke tydet på verken gutt eller jente, men fra en annen vinkel mente hun med stooort forbehold at det var antydning til gutt :Heartblue

Last edited:
12+3
Ultralyden gikk heldigvis bra også denne gangen. Ikke like fornøyd med legen som sist gang, og jeg opplevde hennes på ingen måte beroligende. Hun var helt stille i lange perioder av gangen, og målte f.eks. nakkefolden uten å si noe om hva hun fant. På den andre siden var hun veldig grundig, og brukte lang tid på å se på hjerte, nyrer, hjernen, urinblæren osv. Hun oppsummerte med at alt så bra ut, så da må jeg bare stole på det. Hjertet slo 160 slag i minuttet, og lille ble målt til 12+4 [emoji4] først sa legen at vinkelen på nub'en ikke tydet på verken gutt eller jente, men fra en annen vinkel mente hun med stooort forbehold at det var antydning til gutt [emoji170]
ååå.. så koselig :D Glad på dine veiene!! Synes ofte leger er litt apatiske, så man må ikke henge seg opp i det :wtf:

Back
Topp