Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Den er veldig opp og ned altså, men i morrus var den forferdelig, så var ekstra negativ da :p Bekymret vil jeg nok være uansett, blir jo litt sånn med vår bagasje! Men, det går bedre og bedre :) Tenker på det jordmødre og leger har sagt til meg; to på rappen var maks uflaks, og 100% tilfeldig. Det fantes liksom ingen andre altarnativ hos noen av dem. Takk for det, satser på at formen stabilisere seg litt:)

Det er jo uansett meget gode nyheter hos deg når du har komt så langt! :D sagt det til flere eller venter dere nå til etter 12 uker? Har alltid hatt en god magefølelse jeg som pleier å stemme ganske bra ;)
Vi har ikke sagt det til flere enda nei, Mest sannsynlig venter vi til etter uke 12, men mulig vi velger å si det til svigerforeldrene mine litt før. Problemet er bare at svigermor ofte snakker før hun tenker, så jeg er litt redd for at hun kan komme til å røpe det ved et uhell. Er jo en nyhet man gjerne vil dele selv :) Har dere fortalt det til noen enda?

Det viser jo hvilket godt menneske du er. Men dette er din dagbok og du skal slippe sitte inne med alle tankene dine. Det er super-skummelt å være nygravid etter aborter altså.
Det betyr veldig mye for meg, spesielt når det kommer fra deg. Du må være et av de rauseste menneskene som finnes som orker å være så støttende overfor oss andre her inne, til tross for alt du selv har vært gjennom. Jeg setter umåtelig stor pris på det.

Det betyr veldig mye for meg, spesielt når det kommer fra deg. Du må være et av de rauseste menneskene som finnes som orker å være så støttende overfor oss andre her inne, til tross for alt du selv har vært gjennom. Jeg setter umåtelig stor pris på det.
Nå får du meg til å grine altså.

Tror du har gjort hele uka mi med de ordene dine. Tusen takk!

Vi har ikke sagt det til flere enda nei, Mest sannsynlig venter vi til etter uke 12, men mulig vi velger å si det til svigerforeldrene mine litt før. Problemet er bare at svigermor ofte snakker før hun tenker, så jeg er litt redd for at hun kan komme til å røpe det ved et uhell. Er jo en nyhet man gjerne vil dele selv :) Har dere fortalt det til noen enda?

Åja, såpass :-P like greit å bare vente til etter uke 12 før de får den gledelige nyheten da kanskje. Kjedelig at DET ska bli et stressmoment liksom!
Vi har ikke delt det med noen. Veldig uvant, de andre gangene var nærmeste venner involvert fra positiv test, og familie ikke lenge etter. Men denne gangen har det vært litt deilig å ha nyheten helt for oss selv :) blir litt mer avslappet rundt det hele da:) men ska på første ul på fredag nå, 7+0. Skal fortelle det til de nærmeste etter det. Kan tro de blir sjokkerte da :D

5456f544198e8acb72391dc32b229faa.jpg
I dag er jeg 9+3, og tiden snegler seg av gårde. Noe dårligere form for tiden. Litt kvalme, men mest er jeg uvanlig sliten og trøtt.

Hadde egentlig bestemt meg for å melde meg inn i terminforum dersom ultralyden 8+3 gikk bra, men her sitter jeg ei uke senere og har fremdeles feiga ut. Blir litt oppgitt over at jeg er så irrasjonell. Hvor på forumet jeg skriver har jo ingen som helst betydning for utfallet av denne graviditeten.

Ellers skal jeg på første svangerskapskontroll 19.12. Blir hos fastlegen fordi jordmor ikke hadde noe ledig før jul. Deretter blir det ny TUL på St. Olavs 20.12. Veldig glad for at jeg fikk ny UL før jul, så kan vi forhåpentligvis fortelle det til venner og familie i juleferien [emoji4]

Så fint at du fikk ny UL før jul! Ligger rett etter meg i løypa ift hvordan det skulle vært ifjor du da. Vi hadde tenkt å dele nyheten på julekort/til jul da vi ville vært omkring 14 uker eller noe.

Det er litt skummelt med terminforum. Vet jo rasjonelt sett det ikke har noe å si ift utfallet, men det er så kjipt å måtte melde seg ut igjen og sånt.

Så fint at du fikk ny UL før jul! Ligger rett etter meg i løypa ift hvordan det skulle vært ifjor du da. Vi hadde tenkt å dele nyheten på julekort/til jul da vi ville vært omkring 14 uker eller noe.

Det er litt skummelt med terminforum. Vet jo rasjonelt sett det ikke har noe å si ift utfallet, men det er så kjipt å måtte melde seg ut igjen og sånt.
Jeg er 12+4 på julaften, så om ultralyden den 20. går bra blir det deilig å slippe og skjule det i alle juleselskapene.

Det er hjerteskjærende å se alle trådene i terminforum med damer som takker for seg. Jeg meldte meg aldri inn de to forrige gangene, så jeg slapp å melde meg ut igjen.

Enig i at det er hjerteskjærende med alle som må takke for seg, syns naturen er så urettferdig noen ganger. :sorry:

Du tusler inn i terminforum når du er klar for det. Jeg skjønner tankegangen, selv om det i teorien ikke er særlig forskjell på hvor en skriver på forumet. I praksis så er det jo en liten forskjell allikevel.

Jeg er 12+4 på julaften, så om ultralyden den 20. går bra blir det deilig å slippe og skjule det i alle juleselskapene.

Det er hjerteskjærende å se alle trådene i terminforum med damer som takker for seg. Jeg meldte meg aldri inn de to forrige gangene, så jeg slapp å melde meg ut igjen.
Huff, det er vondt ja.
Men merker jeg blir litt irritert på de som maser veldig om at de tror de mister og så går det helt fint. Altså ikke en tråd med at de er redde eller at de blør etc, men sikkert 10 og det tidvis også uten en egentlig grunn til å tro det....
Har bare kommet meg inn i termingruppe de to gangene jeg. Må liksom ihvertfall til IKM...

Så deilig å være 12+ på julaften da! Blir nok kjempekos å fortelle nyheten i selskapene:)

Ang terminforum så holder jeg meg også unna. Nesten i hver eneste tråd er det så mye negativt, og et enkelt spørsmål som «tips til å fortelle det» blir gjort om til så mye negativt folk har opplevd i tidligere svangerskap. Det blir bare for skremmende for meg som har bestemt meg for å være positiv å kun høre på lege/jordmødre! Det går ikke an å tenke katastrofetanker hele tiden, blir for stress! Så jeg forstår deg kjempegodt. Gjør kun ting som gjør deg glad og mer avslappet du :) og nyyyt helgen med masse smågodt og julefilmer ;)

Huff, det er vondt ja.
Men merker jeg blir litt irritert på de som maser veldig om at de tror de mister og så går det helt fint. Altså ikke en tråd med at de er redde eller at de blør etc, men sikkert 10 og det tidvis også uten en egentlig grunn til å tro det....
Har bare kommet meg inn i termingruppe de to gangene jeg. Må liksom ihvertfall til IKM...
Jeg skjønner hvem du mener ja. Selv om jeg sniker litt i termingruppa for juli hopper jeg glatt over slike tråder. Håper det nå er din tur til å ta turen inn i terminforum, og at du får bli der løpet ut.

Så deilig å være 12+ på julaften da! Blir nok kjempekos å fortelle nyheten i selskapene:)

Ang terminforum så holder jeg meg også unna. Nesten i hver eneste tråd er det så mye negativt, og et enkelt spørsmål som «tips til å fortelle det» blir gjort om til så mye negativt folk har opplevd i tidligere svangerskap. Det blir bare for skremmende for meg som har bestemt meg for å være positiv å kun høre på lege/jordmødre! Det går ikke an å tenke katastrofetanker hele tiden, blir for stress! Så jeg forstår deg kjempegodt. Gjør kun ting som gjør deg glad og mer avslappet du :) og nyyyt helgen med masse smågodt og julefilmer ;)
Veldig synd at noen har behov for å være så negativ, det er lett å bli skremt av ting som skrives der.

Du er så flink til å tenke positivt :) prøver så godt jeg kan jeg også, men senest natt til i dag hadde jeg en svært livaktig drøm om at jeg begynte å blø. Er så vanskelig å riste av seg følelsen.

Gikk det bra på TUL i dag? :)

Er så koselig å følge deg, og høre hvordan det går! Jeg fortsetter å krysse alt for deg og spiren.

Er så koselig å følge deg, og høre hvordan det går! Jeg fortsetter å krysse alt for deg og spiren.
Så koselig å høre fra deg igjen! Titter innom dagboka di av og til, men det har vært stille der en stund. Hvordan går det med deg?

Jeg skjønner hvem du mener ja. Selv om jeg sniker litt i termingruppa for juli hopper jeg glatt over slike tråder. Håper det nå er din tur til å ta turen inn i terminforum, og at du får bli der løpet ut.
Tusen takk. Håper det. Ja, må bare beskytte deg litt. Har man vært gjennom litt har man fort nok med egne nerver..

Så koselig å høre fra deg igjen! Titter innom dagboka di av og til, men det har vært stille der en stund. Hvordan går det med deg?

Går opp og ned! Akkurat ferdig med første mens etter MA nå, og den mensen var veldig rar. Så veldig spent på denne ppen. Alt jeg vil er å bli gravid, men samtidig så gruer jeg meg til det skjer igjen, fordi jeg er redd for at det skal gå gslt igjen, og måtte gå gjennom det samme. Men det kan jeg jo ikke styre uansett, så prøver å dytte de tankene vekk og heller tenke positivt :)

Går opp og ned! Akkurat ferdig med første mens etter MA nå, og den mensen var veldig rar. Så veldig spent på denne ppen. Alt jeg vil er å bli gravid, men samtidig så gruer jeg meg til det skjer igjen, fordi jeg er redd for at det skal gå gslt igjen, og måtte gå gjennom det samme. Men det kan jeg jo ikke styre uansett, så prøver å dytte de tankene vekk og heller tenke positivt :)
Håper kroppen fikk rensket ordentlig opp og er klar for ny pp. Min første mens etter den andre SAen var også veldig rar. Tror bare kroppen kan trenge en ekstra runde til å rydde opp.

Forstår tankegangen din veldig godt, jeg hadde det akkurat på samme måte. Fremdeles redd for at det skal gå galt, men jobber mye med å holde fokuset på det positive, nemlig at jeg faktisk er gravid igjen (og har kommet mye lenger enn tidligere).

Krysser fingrene for at du snart sitter med spire i magen igjen [emoji173]

Veldig synd at noen har behov for å være så negativ, det er lett å bli skremt av ting som skrives der.

Du er så flink til å tenke positivt :) prøver så godt jeg kan jeg også, men senest natt til i dag hadde jeg en svært livaktig drøm om at jeg begynte å blø. Er så vanskelig å riste av seg følelsen.

Gikk det bra på TUL i dag? :)

Ja, det er helt sant. Prøver å holde meg helt unna ting som påvirker negativt.

Uff, hatt de drømmene der selv. Men sånn er det jo med alt som tar stor plass i hodet vårt, at vi ofte drømmer om det. Er ikke kjekt, men på godt å vondt så er vi heldigvis ikke sanndrømte ;)

TUL gikk meget bra! Ble satt en halv uke frem, så er plutselig 7+4/5 i dag allerede! Ellers slo hjerte fint og ertå lå godt plassert :) :)

Back
Topp