Blir visst satt igang

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Ikveld! Ble litt sjokka, rett og slett.
Jeg skulle bare inn til vekstestimering idag. Alle mål så fine ut, men symfysemålet hadde sunket drastisk. (Noe som skyldes leiet babyen ligger i, mener jeg, men jordmor hørte ikke på det... Ligger på rygg nå og ser jo at magen er "stor igjen") Tok sparketest etterpå som en jordmor sa så bra ut, men legen var visst ikke fornøyd. Jeg kjente lite liv igår, men idag er det normalt igjen.

Så jeg fatter ikke helt hvorfor jeg må bli satt igang. Alt i alt er det bare symfysemålet som skurrer, og sparketesten, men bør ikke ul veie mer??
Skal inn kl 20, så må spørre de mer inngående da.
Er hjemme nå og må plutselig pakke bagen.

Misforstå meg rett, jeg er glad for at babyen kommer, jeg har jo sytet og klaget så mye over formen til nå, men jeg syns dette kommer veldig brått på og jeg fatter ikke hvorfor det plutselig ble så dramatisk, og bråhast med å få ungen ut. Er 39+1. Dessuten ønsket jeg så sterkt at det skulle skje av seg selv. Ble satt igang på overtid sist.

Dere som er leie har sikkert lyst til å hive ting på meg nå, men ååårh, det var ikke slik jeg så det for meg! Håper nesten at det blir avlyst og at jeg blir sent hjem igjen... :p
 
Rart de ikke forklarer mer om hvorfor du må settes i gang så rask, men du får stole på at de vet hva de gjør:) Uansett lykke til og så gleder vi oss til å høre om fortsettelsen♥
 
Oj oj, skjønner du er sjokkert! Men rart de gjør det også siden ting virker normalt!? Men du må jo bare høre på hva legen mener... Kan jo hende du er moden nok til å bare ta vannet! Da går det jo på en måte av seg selv! Uansett, lykke til!!! Dette går nok bra!!! ;)
 
De nye ctg apparatene vurderer på en helt annen måte enn tidligere og det er nok derfor legen ikke var fornøyd.

Jeg vil ikke kaste ting pp deg, jeg synns du er driiiiitheldig som får møte baby!
...men synns jo det er kjipt for din del hvis du ville ha spontan fødsel denne gangen :-/

Løkka løkka te !!!! :-D
 
Oi! lykke til :) Forstår godt at du blir litt stresset, det var vel ikke det du hadde forventet deg. Håper du rekker og bli komfortabel med det iløpet av dagen og at det blir en super opplevelse :D
 
Takk for lykkeønskninger. :)
Syns det er litt dårlig informasjon, men får bare grille legen og få ut litt mer info. ;)
De er både greie og flinke, så de har vel kontroll. ;)
 
Ikveld! Ble litt sjokka, rett og slett.
Jeg skulle bare inn til vekstestimering idag. Alle mål så fine ut, men symfysemålet hadde sunket drastisk. (Noe som skyldes leiet babyen ligger i, mener jeg, men jordmor hørte ikke på det... Ligger på rygg nå og ser jo at magen er "stor igjen") Tok sparketest etterpå som en jordmor sa så bra ut, men legen var visst ikke fornøyd. Jeg kjente lite liv igår, men idag er det normalt igjen.

Så jeg fatter ikke helt hvorfor jeg må bli satt igang. Alt i alt er det bare symfysemålet som skurrer, og sparketesten, men bør ikke ul veie mer??
Skal inn kl 20, så må spørre de mer inngående da.
Er hjemme nå og må plutselig pakke bagen.

Misforstå meg rett, jeg er glad for at babyen kommer, jeg har jo sytet og klaget så mye over formen til nå, men jeg syns dette kommer veldig brått på og jeg fatter ikke hvorfor det plutselig ble så dramatisk, og bråhast med å få ungen ut. Er 39+1. Dessuten ønsket jeg så sterkt at det skulle skje av seg selv. Ble satt igang på overtid sist.

Dere som er leie har sikkert lyst til å hive ting på meg nå, men ååårh, det var ikke slik jeg så det for meg! Håper nesten at det blir avlyst og at jeg blir sent hjem igjen... :p
Huff! Kjenner følelsen, da jeg får svar på om jeg blir satt igang imorgen. Ønsker jo at ting skjer av seg selv. Men man får tenke på det positive, ventingen er snart over! Veldig spent på hvordan det går med deg, du får oppdatere når du føler for det. Kommer helt sikkert til å logge inn å sjekke inatt også jeg! Hehe
 
Huff! Kjenner følelsen, da jeg får svar på om jeg blir satt igang imorgen. Ønsker jo at ting skjer av seg selv. Men man får tenke på det positive, ventingen er snart over! Veldig spent på hvordan det går med deg, du får oppdatere når du føler for det. Kommer helt sikkert til å logge inn å sjekke inatt også jeg! Hehe

Hehe, jeg skal oppdatere når jeg kan. :D
Masse lykke til til deg også, da! :D
 
lykke til :)
håper virkelig du får forklart litt mer rundt det slik at du får det som du føler er best - evt at det blir lettere å godta situasjonen :)
 
Masse lykke til;) så spennende, vil heller ikke hive ting på deg! Skjønner det veldig godt, men tenk snart har du lille bebisen i armene dine;)
 
Skjønner sååå godt at du vil helst ha spontan fødsel fremfor å bli satt igang. Synes du det ble mye sist?
Jeg ble også satt igang på overtid sist. Og ønsker virkelig spontan denne gangen. Bare for å få oppleve hvordan det skjer. Hadde en fin og rask fødsel sist selv om igangsetting, så det har ikke noe med det å gjøre.
Uansett, håper du får gode svar i kveld og at det blir en fin opplevelse for dere. Masse lykke til!!
 
Tar de ikke ultralyd og måler babyen? Det gjorde de med meg før se bestemte at jeg måtte ta KS. Det gir vel mer riktig og nøyaktig mål enn sf-mål? Håper uansett du får en fin opplevelse, tenk på at du snart får møte babyen din :) :)
 
Så rart de ikke ga mer informasjon. Hvor drastisk har sf-målene sunket? Mitt har og sunket til under det grønne, men ingen som har nevnt noe om igangsetting her selv om jeg var inne på ctg og ul pga lite liv. De har vel sine grunner, som du sikkert får halt ut av dem i kveld. :) Masse lykke til iallefall!!! :D
 
Back
Topp