blir helt oppgitt *SI*

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.


Samme slo meg også... Å være så brennsikker må være herlig.

Jeg er glad på deres vegne som har tatt valget og står fast ved det. Må være flott, skulle ønske det var meg.

Selvom du tar vaksine er du fortsatt potensiell smittebærer så at viruset vil dø ut om alle vaksinerer seg er tull.
1 av 10 som tar vaksinen vil ikke vaksinen ha noen effekt på heller.
Barn i magen får ikke i seg nok antigen til å bli immun, men kan få i seg andre stoffer.

Det finnes ingen konkrete tall som faktisk er riktige i disse sakene.
De såkalt friske som er døde av SI er ikke obdusert, det kan derfor ikke fastslås om de virkelig døde som følge av influensaen eller om dette er tilfeldigheter. (men det er fastslått at det er tilfeldigheter som tok livet av de 4 svenskene som døde etter vaksinasjon, selvom det kun foreligger obduksjonsrapport i et tilfelle)

De som i dag er innlagt på norske sykehus med SI...ikke alle de er testet. Et fåtall av de som føres opp som svineinfluensa-offere er faktisk testet grunnet kapasitet. Så å legge fram konkrete tall er derfor umulig.

Jeg er både for og imot, men å stole på tall de selv sier de ikke kan backe opp det gjør jeg ikke.

Jeg har lest de aller fleste trådene her inne om SI vaksinene, og må si at noen av dere som har bestemt dere for å ta vaksinen er i overkant arrogante og oppe på deres høye hest. Innlegg som dette topper jo hele driten.
Som sagt, flott dere har tatt et valg. Men dere vet ikke mer enn de som har valgt å la være.

Ingen har fakta i denne saken. Det gjelder begge sider.

 
Er ikke det at jeg er så brennsikker på at vaksina er fantastisk. Men alle vet jo at denne sykdommen tar liv, men ingen vet om der er senvirkninger. Men om valget står mellom å være ubeskyttet mot en sykdom som er dødelig for helt vanlige friske mennesker, eller å kanskje risikere senskader, så velger jeg å stole på de vurderinger som er gjort.
 
Syntes Thunderella oppsummerte valget på en konkret måte, som fikk meg til å tenke.
 
ORIGINAL: CecilieT

ORIGINAL: Black Diamond

Et anna viktig poeng er ; hvordan kan man vite om et barn på 6 mnd eller eldre har egg allergi eller ikke? for den inneholder jo egg denne vaksinen. så hvorfor kan de da sette aldersgrense på 6 mnd??


Nå har jeg ikke lest om dette, fordi ingen av oss har eggeallergi, men vet at i Storbritannia er der en egen vaksine for de med eggallergi.


Fordi det er egg i 3 månedersvaksinen også? Så om man har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så vet man godt det.
 
ORIGINAL: Black Diamond

ORIGINAL: CecilieT


Er ikke det at jeg er så brennsikker på at vaksina er fantastisk. Men alle vet jo at denne sykdommen tar liv, men ingen vet om der er senvirkninger. Men om valget står mellom å være ubeskyttet mot en sykdom som er dødelig for helt vanlige friske mennesker, eller å kanskje risikere senskader, så velger jeg å stole på de vurderinger som er gjort.

Syntes Thunderella oppsummerte valget på en konkret måte, som fikk meg til å tenke.


må redigere deg; I SKJELDNE TILFELLE KAN vere dødelig

 
joda, det er sant, men hva om det tilfellet er deg? Eller meg? Det er for enkelt å tenke at dette ikke skjer "meg", med så mange dødsfall på kort tid, og med sykdommen på fremmarsj, så kan det glatt bli mange flere. Sikker på at de friske som ble hardt rammet heller ikke forventet det skulle skje dem.
 
Sånn statistisk sett så ser man jo klart at denne er skumlere enn vanlig influensa, særlig for barn.

Fra 2001 helt til 2007 døde 1 barn av sesonginfluensa, det skjedde i 2002.
Her har 3 barn dødd bare i høst av svineinfluensa.





Dødsfall blant barn 1-17 år, etter dødsårsak, tid og statistikkvariabel


2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007

Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år
Dødsfall blant barn 1-17 år

Influensa (J10-J11)
0
1
0
0
0
0
0

Fotnote(r):
Xxx

Kilde: SSB.no
 
Influensaen er overdreven av media. Helt fra starten av utbruddet har vi fått høre gjennom helseministeriet, og FHI at flere hundretusener kan dø! dette er worst case scenarios sier myndighetene, men skremmende effekt har utsagnene deres uansett.
Svineinfluensaen har visst seg å være mildere enn vanlig influensa. Det er dødd rundt 10 personer i Norge, og er et tall langt mindre enn tallet for vanlig influensa dødsfall. I USA er det innrapportert 1000 dødsfall, og det er erklært nasjonal krisetilstand. I et vanlig influensa år dør langt flere mennesker, og det helt uten at myndighetene erklærer krisetilstander, og skremmer folk fra sans og samling..
 
ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.


signerer
 
ORIGINAL: Ida82

Jeg er veldig usikker. Når jeg tenker " Ja ta den!" så sier magefølelsen min "nei hva med ukjente senbivirkninger?", og hvis jeg sier "Nei, ikke ta den" så sier magefølelsen  " Jo, hva hvis vi blir ordentlig syke og i verste fall dør?"... Så jeg står liksom helt stille, får ikke rikket meg av flekken! Akkurat nå skulle jeg ønske at noen bare kunne bestemme for meg!!



sånn har jeg det også og det er nok mange av oss..
 
ORIGINAL: Thunderella

Denne pandemien minner visst veldig om spanskesyke-pandemien.. Er vel unødvendig og oppsummere hvordan den gikk...?!

Og ja, det føles som å velge mellom pest eller kolera!
Men hva kan du klare å leve meg i worst case scenario?

Barnet mitt ble skadet/døde da jeg prøvde så best jeg kunne å beskytte det mot sykdon.

Barnet mitt døde av en sykdom jeg valgte å ikke beskytte det mot.

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, men med tanke på det jeg skrev over så heller jeg mot vaksinering..

 
Bra skrevet!!!!
 
ORIGINAL: opus dei

Jeg synes det er dumt at noen kjører bil, fordi barn og voksne blir påkjørt og drept i landet vårt, skadet blir de også!
Egentlig burde vi stengt alle veiene![8D]


Saklig... [8|]
 
ORIGINAL: plingpling

Influensaen er overdreven av media. Helt fra starten av utbruddet har vi fått høre gjennom helseministeriet, og FHI at flere hundretusener kan dø! dette er worst case scenarios sier myndighetene, men skremmende effekt har utsagnene deres uansett.
Svineinfluensaen har visst seg å være mildere enn vanlig influensa. Det er dødd rundt 10 personer i Norge, og er et tall langt mindre enn tallet for vanlig influensa dødsfall. I USA er det innrapportert 1000 dødsfall, og det er erklært nasjonal krisetilstand. I et vanlig influensa år dør langt flere mennesker, og det helt uten at myndighetene erklærer krisetilstander, og skremmer folk fra sans og samling..


Nå er det vel litt tidlig å oppsummere hvor mange som har dødd av SI her i landet, den har jo bare så vidt startet. Kan godt hende den ikke kommer til å drepe så mange som fryktet, men det som skiller denne fra vanlige influensaer er jo at den også tar livet av friske mennesker, ikke bare de som har nedsatt immunforsvar eller kroniske sykdommer fra før. Hvor har du det fra at den har vist seg å være mildere enn vanlig influensa??

Når det gjelder vaksinen, så er det jo selvsagt opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. Men jeg har en datter som er for ung til å vaksineres, så jeg ønsker å vaksinere meg slik at hun kan få noen av antistoffene via amming. Dersom folk dropper å vaksinere seg så respekterer jeg det, men da håper jeg de er hensynsfulle nok til å holde seg hjemme så lenge de er smittefarlige dersom de skulle bli syke!
 
Back
Topp