blir helt oppgitt *SI*

hemmelignå

Glad i forumet
Jeg kjenner jeg blir skikkelig oppgitt, lei, fortvila og sint over å lese om alle skeptikerne til SI vaksina. Det er nesten sånn at jeg ikke syns synd på dem som blir syke fordi de valgte å ikke vaksinere seg. Har en liten stemme i hodet som sier "tenker jeg jaggu de lærte", men hva er det vel å lære for de som faktisk dør av dette?? [&o] 
 
Og hva med dem som ikke kan ta vaksina foreløpig (f.eks gravide før uke 12, eller små babyer)? De som kan ta vaksina men lar være kan jo utsette disse for fare.. jo flere som avstår fra vaksinen, dess større sjanse er det for at sykdommen får bre seg, og de som ikke har mulighet for å ta vaksinen blir mye mer sårbare og utsatt [&o]
 
Er ikke ment som angrep faktisk, men er faktisk oppriktig lei meg, og redd for at noen som står meg nær skal bli rammet hardt av denne sykdommen fordi så mange er redde for vaksinen. Dette er jo ikke en ny vaksine, men en vaksine som er videreutviklet og tilpasset svineinfluensaen.
 
Mener ikke at man skal "sluke" alt man hører, og ta alt man kommer over av vaksiner. Men når norske helsemyndigheter anbefaler det, og de sier det selv og deres nærmeste skal ta den, så burde jo det være en indikasjon på at dette er alvorlige saker, og at der er gjort grundige vurderinger av eksperter.
 
ORIGINAL: CecilieT

Jeg kjenner jeg blir skikkelig oppgitt, lei, fortvila og sint over å lese om alle skeptikerne til SI vaksina. Det er nesten sånn at jeg ikke syns synd på dem som blir syke fordi de valgte å ikke vaksinere seg. Har en liten stemme i hodet som sier "tenker jeg jaggu de lærte", men hva er det vel å lære for de som faktisk dør av dette?? [&o] 

Og hva med dem som ikke kan ta vaksina foreløpig (f.eks gravide før uke 12, eller små babyer)? De som kan ta vaksina men lar være kan jo utsette disse for fare.. jo flere som avstår fra vaksinen, dess større sjanse er det for at sykdommen får bre seg, og de som ikke har mulighet for å ta vaksinen blir mye mer sårbare og utsatt [&o]

Er ikke ment som angrep faktisk, men er faktisk oppriktig lei meg, og redd for at noen som står meg nær skal bli rammet hardt av denne sykdommen fordi så mange er redde for vaksinen. Dette er jo ikke en ny vaksine, men en vaksine som er videreutviklet og tilpasset svineinfluensaen.

Mener ikke at man skal "sluke" alt man hører, og ta alt man kommer over av vaksiner. Men når norske helsemyndigheter anbefaler det, og de sier det selv og deres nærmeste skal ta den, så burde jo det være en indikasjon på at dette er alvorlige saker, og at der er gjort grundige vurderinger av eksperter.


Nei jeg syns ikke synd i dem om de får den jeg heller, men det har ingenting med om de tar vaksine å gjøre eller ikke [8|] Syns like lite/mye synd i dem som får vanlig influensa.. Noen som blir alvorlig syke og dør av den og, og for de som står igjen så er det vel like sårt uansett hva syndommen heter!
 
ORIGINAL: Auliana

Skjønner hvor du vil hen....Men skal man stole blindt på helsemyndigheter, samme hva? Skepsisen er jo helt naturlig, finnes jo plenti av eksempler på "anbefalinger" opp igjennom tidene som har slått feil.

Jeg personlig er i villrede...aner ikke hva vi skal gjøre.

 
Nei, som jeg skrev nederst, så mener jeg ikke man skal sluke alt rått. Men etter å ha sett pressekonferansen som ble holdt så ble jeg veldig beroliga ifht. den vaksinen. Hadde det vært en helt ny vaksine, så hadde nok jeg vært mer skeptisk.
 
Og uansett, dersom noe skulle skje, så vet jeg at jeg gjorde alt riktig og fulgte de anbefalinger som var. Om jeg lar være, og noe skulle skje meg/min familie, så hadde jeg nok levd med skyldfølelse resten av livet..
 
hva med de som faktisk har død av vaksina da???? I sverige er ingen døde av selve SI, men av VAKSINA...

Snakka med ei helsesøster og de hadde blitt anbefalt og IKKE ta den, men holde tett om det.. Og sier jo sitt.........

Er skeptisk...
 
I tillegg er det mange på jobben som tok vaksina på fredag som ligger rett ut med influensa nå..
 
ORIGINAL: nurkeklar

hva med de som faktisk har død av vaksina da???? I sverige er ingen døde av selve SI, men av VAKSINA...

Snakka med ei helsesøster og de hadde blitt anbefalt og IKKE ta den, men holde tett om det.. Og sier jo sitt.........

Er skeptisk...

 
De to som døde i Sverige, døde ikke av vaksina. Det kom frem i ettertid at der var andre årsaker som lå bak, og at de ville ikke overlevd uansett vaksine eller ikke.
 
ORIGINAL: CecilieT

ORIGINAL: nurkeklar

hva med de som faktisk har død av vaksina da???? I sverige er ingen døde av selve SI, men av VAKSINA...

Snakka med ei helsesøster og de hadde blitt anbefalt og IKKE ta den, men holde tett om det.. Og sier jo sitt.........

Er skeptisk...


De to som døde i Sverige, døde ikke av vaksina. Det kom frem i ettertid at der var andre årsaker som lå bak, og at de ville ikke overlevd uansett vaksine eller ikke.

 
åh, misforstått der jeg da...[8D] Men allikevel, er fortsatt like skeptisk...[8D]
 
ORIGINAL: Black Diamond

håper du står for valget ditt om du og dine får en alvorlig bivirkning av denne vaksinen senere i livet

 
Klart. Heller det enn at jeg risikerer at min sønn kan dø av denne sykdommen. Evt at jeg dør og min sønn må vokse opp uten mor.
 
Btw; dette var ikke ment mot deg altså [;)] Har bare hørt om og lest her på bv om så sinnsykt mange som er skeptiske, og er oppriktig redd for at noe skal skje meg/min familie/venner. Har svart på flere tråder om dette temaet, og sykdommen sprer seg jo bare mer og mer [:o]
 
ORIGINAL: Black Diamond

håper du står for valget ditt om du og dine får en alvorlig bivirkning av denne vaksinen senere i livet
jeg og mine skal vertfall ikke vere forsøkskaniner [:)]


sign...
 
Jeg syntes det er som å skulle velge mellom to onder!
Helt umulig valg. [&:]

Og såvitt jeg vet er ikke SI kommer hit enda, så jeg har foreløbig vært negativ til vaksinen fordi det har vært så lite snakk om det.
Sambo har astma da, og jeg vil jo ikke at det skal skje noe med Sofie heller... Men om det skulle skje noe med henne pga. at jeg valgte å gi henne vaksinen, hadde jeg aldri kunnet tilgi meg selv.
 
jeg er veldig skeptisk siden den er så lite testet og plutselig skal brukes på alle.. Når til og med en helsesøster får beskjed om IKKE å ta den, men holde still om det pga ikke skape mer forvirring - ja da blir jeg bare mer forvirra...
 
Og de som har dødd i Norge har jo vært så og si alle i risikogrupper...
 
Men tror det finnes ALTFOR mange forskjellige fakta om denne vaksina og sykdommen, den ene sier ditt, den andre sier datt, den tredje og fjerde er helt uenig med de to første osv osv.. Er det rart folk blir helt skrudd i huet av detta pratet??? [8D]
 
ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.


Jeg er helt enig i det du skriver!
 
Denne pandemien minner visst veldig om spanskesyke-pandemien.. Er vel unødvendig og oppsummere hvordan den gikk...?!

Og ja, det føles som å velge mellom pest eller kolera!
Men hva kan du klare å leve meg i worst case scenario?

Barnet mitt ble skadet/døde da jeg prøvde så best jeg kunne å beskytte det mot sykdon.

Barnet mitt døde av en sykdom jeg valgte å ikke beskytte det mot.

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, men med tanke på det jeg skrev over så heller jeg mot vaksinering..
 
ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.

 
Men hva om de valgene påvirker meg? Eller en av mine nærmeste? Hva om søstra mi er gravid i uke 8, og blir alvorlig syk fordi andre lot være å ta vaksinen? Eller om nevøen min på 5 mnd. dør fordi noen smitta ham fordi de ikke tok vaksinen?
 
Beklager om du ble så opprørt over det jeg skrev, men tror kanskje du misforstod meg litt; poenget mitt var vel at det egentlig bare er trist om noen dør, eller blir alvorlig syke. Først blir det sånn "tenker jeg du lærte", men så blir det bare helt feil, og synes bare det er trist.. u c?
 
ORIGINAL: Thunderella

Denne pandemien minner visst veldig om spanskesyke-pandemien.. Er vel unødvendig og oppsummere hvordan den gikk...?!

Og ja, det føles som å velge mellom pest eller kolera!
Men hva kan du klare å leve meg i worst case scenario?

Barnet mitt ble skadet/døde da jeg prøvde så best jeg kunne å beskytte det mot sykdon.

Barnet mitt døde av en sykdom jeg valgte å ikke beskytte det mot.

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, men med tanke på det jeg skrev over så heller jeg mot vaksinering..

 
Vet helt klart hva jeg hadde valgt. Synes det var godt skrevet, har egentlig ikke tenkt på det sånn, så takk [:)]
 
Når det står ALVORLIGE LANGTIDSVIRKNINGER: 'Det vet vi ikke', nei da hopper ikke jeg opp først for å ta den altså...
 
Og ja, håper med alt i mitt hjerte at jeg slipper å trenge å lære som du sier.
 
ORIGINAL: CecilieT

ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.


Men hva om de valgene påvirker meg? Eller en av mine nærmeste? Hva om søstra mi er gravid i uke 8, og blir alvorlig syk fordi andre lot være å ta vaksinen? Eller om nevøen min på 5 mnd. dør fordi noen smitta ham fordi de ikke tok vaksinen?

Beklager om du ble så opprørt over det jeg skrev, men tror kanskje du misforstod meg litt; poenget mitt var vel at det egentlig bare er trist om noen dør, eller blir alvorlig syke. Først blir det sånn "tenker jeg du lærte", men så blir det bare helt feil, og synes bare det er trist.. u c?


skal man gå rundt og tenke på alle andre og ikke seg selv?? Jeg tar ikke vaksina for jeg er redd for hva slags bivirkninger den kan ha på meg, nå eller senere..

Selvfølgelig, det er kjempe trist at noen dør, misforstå meg rett, det er helt tragisk... MEN, jeg kan ikke tenke sånn.. Da burde jeg jo ikke en gang sette meg på trikken da, i tilfelle jeg er smittebærer nå og kan smitte andre..... Og de fleste vet vel at er man syk, skal man jo holde seg inne?!
 
Jeg synes det er kjempe vanskelig å finne ut hva jeg skal gjøre[&:]
 
Jeg er veldig usikker. Når jeg tenker " Ja ta den!" så sier magefølelsen min "nei hva med ukjente senbivirkninger?", og hvis jeg sier "Nei, ikke ta den" så sier magefølelsen  " Jo, hva hvis vi blir ordentlig syke og i verste fall dør?"... Så jeg står liksom helt stille, får ikke rikket meg av flekken! Akkurat nå skulle jeg ønske at noen bare kunne bestemme for meg!!
 
ORIGINAL: CecilieT

ORIGINAL: *Plomma*

Herregud så kyniske noen folk er, jeg blir kvalm av dere.
Skal vi som ikke vaksinere godte oss om deres barn får senvirkninger av vaksina? Kunne aldri falt meg inn. Hva med å ha litt forståelse for andre folk sine valg?

Herregud kjenner jeg må legge meg nå, ble utrolig kvalm av utsagnet ditt CecilieT, fy fader sier jeg bare. Stikk fingeren i jorda og senk nesa di ett par hakk.


Men hva om de valgene påvirker meg? Eller en av mine nærmeste? Hva om søstra mi er gravid i uke 8, og blir alvorlig syk fordi andre lot være å ta vaksinen? Eller om nevøen min på 5 mnd. dør fordi noen smitta ham fordi de ikke tok vaksinen?

Beklager om du ble så opprørt over det jeg skrev, men tror kanskje du misforstod meg litt; poenget mitt var vel at det egentlig bare er trist om noen dør, eller blir alvorlig syke. Først blir det sånn "tenker jeg du lærte", men så blir det bare helt feil, og synes bare det er trist.. u c?

 
Hvorfor kan de ikke ta vaksina selv da, så slipper det påvirke de hva andre gjør?
 
De får like mye tilbud på den de som vi andre som ikke er i umiddelbar risiko...
 
Back
Topp